Op een bijzonder terras. On a special terrace - Reisverslag uit Udenhout, Nederland van piet lagarde - WaarBenJij.nu Op een bijzonder terras. On a special terrace - Reisverslag uit Udenhout, Nederland van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Op een bijzonder terras. On a special terrace

11 Februari 2010 | Nederland, Udenhout

donderdag, 11 februari 2010

udenhout,

Beste allemaal, dear everyone,

First I make a mistake in the address from Bauke. She lives in UTRECHT and not in Udenhout (that is the place where I live)

Just a week ago I hear that Jasper is born. A great moment and I stay on a terrace from a Vietnamese restaurant and I had ther special talks with different people all over the world. I had also a nice contact with the owners from the restaurant and I give the little daughetr from them a bootle of milk. And of course I tell them about my first grandson and give them a drink. So I shall never forget that terrace and the people I met their.

Thanks Nhi and Hiroshi, thanks Meagan, thanks Voleak and Raizel for the meetings. I never forget you.

Live and enjoy the moments,

Precies een week geleden stond ik met mijn fiets klaar om te vertrekken om een tocht te maken door het Boloven Plateau. Even nog naar de email kijken en vanaf toen begon de geheime operatie "Snel naar snelle Jasper".
Jullie hebben kunnen lezen hoe dat in zijn werk is gegaan. Nog dagelijks geniet ik dat de geheime operatie volledig gelukt is.

Maar die dag in Pakse heb ik vooral op een terras doorgebracht. Een terras van een gezellig restaurantje dat gerund werd door een Vietnamese familie. Precies op/aan een druk kruispunt bij stoplichten en recht tegenover een internetcafe zodat ik regelmatig met mijn geheime opdracht bezig kon zijn.
En ondertussen wat eten en vooral heerlijke mango shakes drinken.

Maar al snel had ik contact met de eigenaar en de eigenaresse van het restaurant. Zij hadden 2 dochtertjes, eentje van 4 en een baby. Vader was apetrots en liep dan ook met zijn dochter op de schouders de hele dag tussen de tafeltjes. Soms gaf hij de fles os nam moeder of schoonmoeder het over. Moeder kookte de hele dag voor al de klanten maar had ook regelmatig de kleine baby in handen. Want huilende kinderen dat hoor je niet zo vaak.
En na een paar uurtjes was er zo'n goed contact dat ik de baby de fles aan het geven was en ik kan je verzekeren dat dat een hele bijzonderheid was daar op het terras met allemaal bezoekers.

En die dag had ik super fijne gesprekken met Vietnamese Nhi en haar Japanse man Hiroshi. Zij konden er werkelijk niet overuit dat ik op de fiets was.

Die zelfde middag ook nog een super fijn gesprek gehed met 2 backpackers uit Amerika. Waren vanaf hun twaalfde al vriendinnen en waren nu 22 jaar. Het waren Voleak en Raizel. Voleak was een heel Cambodjaanse maar dat had ik al gezien aan haar betoverende lach. Zij had 10 broertjes en zusjes waarvan er al 4 dood waren. Ze leefden verspreid over de wereld wat met de oorlog te maken had. Moeder woonde nog in Amerika en vader was 3 jaar geleden teruggegaan omdat hij niet kon aarden en daarom ging zij regelmatig haar familie in Cambodja bezoeken.

's Avonds ontmoette ik op hetzelfde terras een chinese jonge vrouw van 23 jaar. Meagan. Een advocate die in Australie geboren was uit Chinese ouders.
Dat werd een heel bijzonder gesprek over het leven en de toekomst.

Beste allemaal van een ieder heb ik de adressen en ga ik zeker proberen om af en toe te mailen.

Al deze mensen heb ik natuurlijk gratis drinken aangeboden want het was feest: Jasper Hart was geboren!!!!

Dus het terras in Pakse is voor mij een heel bijzonder terras geworden waar ik nog vaak aan terugdenk en ik hoop ook daar mijn volgende avontuur een vervolg te geven.

Ook zie je foto's van mij als ik in Hoi n in Vietnam de regen infietst.Deze foto's kreeg ik gisteren van Danielle en laurens die ik in het hotel in Hoi An ontmoette.Lees ook hun reactie op de site van gistern.
Dank je Laurens en Danielle en wie weet gaan we elkaar nog terugzien.

Voor nu een lieve leef en geniet groet.

PS: Met Jasper en ouders is alles heel goed. Ben er al een paar keer geweest en dat is genieten.

Foto:3324/3326/3327/3328/3329: Met Laurens op de foto en daarna de regen in in Hoi An op 18 december. Zien jullie mij ook eens een keertje OP de fiets.
6091/6092: Trotse vader met dochter tussen de gasten door van zijn restaurant in Pakse.
6093: Ngi met de baby.
6096: Maegan, een advocate uit Australie waar ik die avond voor vertrek mee gedineerd heb en hele fijne gesprekken mee gehad heb.

• 11 Februari 2010 - 11:07

Piet, wat een leuk verhaal weer. Je zult nou wel niet fietsen toch met dat gladde weer hoop ik. De lente komt eraan, maar misschien duurt het wel langer dan we dat willen. Groetjes uit Gennep Hanny

• 11 Februari 2010 - 11:12

Het staat je goed Piet, het flesje geven. Dus Bauke je ziet het e, maar dat wist je al wel hoor. Mooi genieten man van alles.

• 11 Februari 2010 - 11:44

Ria:

Piet weer genieten van je verhaal.Ben nog steeds aan het genieten hoe ik je binnen zag komen op het feest.
    Lieve Groet uit Etten.

• 11 Februari 2010 - 14:09

Piet, net het kaartje gekregen van Jasper, heel mooi en speciaal weer met de kleur van zijn oma. Hanny