De overgang. The change - Reisverslag uit Udenhout, Nederland van piet lagarde - WaarBenJij.nu De overgang. The change - Reisverslag uit Udenhout, Nederland van piet lagarde - WaarBenJij.nu

De overgang. The change

Door: Piet Lagarde

Blijf op de hoogte en volg piet

09 Februari 2010 | Nederland, Udenhout

dinsdag, 9 februari 2010

udenhout,

Beste allemaal, dear everyone,

Dear everyone,

What a change. from 35 degrees to - 3 degrees. From sleeping under a mosquito-net to sleeping under a thick blanket. Eating rice and noodlesoup on different moments on the road to the brown bread and pea soup. From the yelling children and waving people to the thick dressing people who wants to be soon in their warming houses.

But dear everyone, I must say that I don't find that difficult. It is a pleasure that I can do such things.
But their is one big different whit the last time I came back from New Zealand. And that is :
JASPER.

Tomorrow I can take him in my big hands again. He is wonderful. I hope that you have see the 2 films from the unexpected meeting on 7 februari.
Some people ask me the address from Jasper.
Here it comes:

Bauke, Wouter en Jasper Hart

2de Delistraat 37
3531 SX UDENHOUT

HOLLAND


Thanks for all nice reactions and about a week when all is arranged in and round my house I try to meet you on the mail or on the telephone again. I am looking forward to that.

Live and enjoy the day,

Piet.

Beste allemaal,

Wat een overgang. Van Pakse in Laos naar Udenhout.

Van de ene dag naar de andere dag een verschil in temperatuur overbruggen van zo'n 35 tot 40 graden.

Slapen onder alleen maar een muskietennet van slapen onder een heel dik dekbed.

Van de hele dag in de buitenlucht vertoeven en lichamelijk intensief bezig zijn naar een voor het grootste deel van de dag binnen vertoeven waar de verwarming op volle toeren draait.

Van het zomaar langs de weg op de gekste momenten je eten vergaren naar het weer nadenken wat je in je diepvries en koelkast moet hebben om op geregelde tijden weer te kunnen eten.

Van de rijst en de noodlesoep weer naar het bruine brood en erwtensoep en stamppot.

Van al die zwaaiende en roepende kinderen langs de weg naar de dik ingepakte mensen die zo snel mogelijk de warmte gaan opzoeken.

Van het ongewisse wat het volgende uur of dag brengen zou naar het geregelde leventje.

En zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan.

Maar beste mensen, ik moet zeggen dat ik daar tot nu toe niet de minste moeite mee gehad heb. Maar dat had ik ook niet toen ik uit Nieuw Zeeland terugkwam.

Een vakantie of zo'n fietsavontuur is pas echt genieten als er ook een eind aankomt.
En als er dan op ZO'N manier een eind aan mag komen dan moet je alleen maar blij zijn en ervan genieten.

En dat doe ik weer met volle teugen.

Maar er is natuurlijk wel één groot verschil met vorige keer en dat is: JASPER.

Die maakt elke overgang zo soepel als wat. Alleen al de gedachte om hem morgen weer in die grote handen van mij te mogen nemen vult je met de warmte van Laos.
En inderdaad Wim en Yvonne, hij is om op te vreten.

Nu ben ik wat aan het ruimen, de was aan het doen, de fiets naar de fietsenmaker zodat ik weer gauw het Duinenrondje kan gaan fietsen om mijn conditie op peil te houden voor de volgende uitdaging, de administratie aan het bij werken, hier en daar een bezoekje gaan brengen en dan langzaam aan aan de fotoboeken beginnen. Meer dan 6000 foto's gaan verwerken in verhalende fotoboeken.

Een hele klus maar voor mij een prachtige verwerking van deze reis met die ontelbare indrukken.

Ik wil jullie in dat proces meenemen en er regelmatig over schrijven.

Maar nu wil ik jullie ook namens Bauke en Wouter bedanken voor die heel veel fijne meelevende reacties. Via de weblog maar ook via de mail zijn veel warme reacties binnengekomen. Dat voelt en doet goed en het zijn juist die reacties die je doen leven en genieten.

Het zijn dus de kleine dingen die het doen.

BEDANKT.

Piet





































  • 09 Februari 2010 - 16:20

    Annemarie:

    ik geloof idd dat dat raar is om weer in het gareel te komen!! JE moet of je wilt of niet!! Maar het is wel genieten nu en dat blijft je ALTIJD bij!!
    Geniet van ruimen want dat kan ook heerlijk zijn!!
    Gr Fam Maas

  • 09 Februari 2010 - 16:38

    Marja (enkhuizen):

    Beste Piet,
    Het is niet alleen voor jou een overgang maar wat denk je van ons. Elke dag weer genieten van jou avonturen in Laos,Cambodja en Vietnam. Elke dag weer een mail. Dus ik vind het een prima idee. Het langzaam afbouwen. Groetjes en geniet maar van Jasper

  • 09 Februari 2010 - 16:45

    Riek:

    Inderdaad, vele belevenissen. Verstand op nul en dan meteen alles omdraaien. Zo is het met het leven ook. Bauke we gaan je morgen even bellen. We brengen morgen de ouders van Thierry naar Antwerpen. Gaan straks lekker samen eten en een spelletje doen. Piet geniet vqn dat kleine wondertje.

  • 09 Februari 2010 - 16:52

    Cristina Somarriba:

    Hi Piet,

    Glad to hear you made it home safely. I am also making alot of adjustments. We have more than 2ft of snow and they are calling for more.

    Take care,

    Cristina

  • 10 Februari 2010 - 08:53

    Mia Urlings.:

    Tja Piet....
    Weer thuis en je kleinkind in je armen,daar doe je "t voor!Fijn dat we zo maar een kijkje mochten nemen in je reis belevenissen en ook in die geweldige afsluiting van deze ervaringen!Hartelijk dank.Wie weet tot ziens, maar voor nu leef en geniet.....!Mia en Jo.

  • 10 Februari 2010 - 10:45

    Sacha:

    Piet van harte gefeliciteerd met Jasper, wat een lievertje en wat een mooie afsluiting van je reis! Of eigenlijk is het een prachtig begin.
    Warme groet

  • 10 Februari 2010 - 11:11

    Tante Ria:

    Piet.Wat hebben we genoten van je terugkomst.We zijn blij voor jullie allemaal dat de Surprice zo goed gelukt is.We zijn ook blijdat we dadelijk weer mee mogen genieten van je verslag.Alle goeds voor jou en je kinders en jasper tot mails O Jan Tante Ria

  • 10 Februari 2010 - 11:24

    Joop En Corrie:

    Hallo Piet,

    Van Harte welkom weer hier in Udenhout.
    Wat fijn dat je weer heelhuids terug bent na je avontuur. Heelhuids terug en dolgelukkig met je kleinzoon. Opgelucht dat ALLES zo goed verlopen is. Dankbaar ook en ik denk zeker dat er hulp is geweest van iemand, die over Jasper en jullie allen waakt.
    Rust lekker uit, ook Bauke en Wouter. Ik kan alleen maar zeggen: Leef en Geniet.
    Tot Ziens, met de groeten uit Berkel-Enschot.

  • 10 Februari 2010 - 13:02

    Herman En Hanny:

    Ja Piet, alleen die temperatuur al, wat een verschil he het is nu wel echt koud, pak jezelf maar goed in. Geniet elke dag even van de filmpjes.
    Hanny

  • 10 Februari 2010 - 20:28

    Danielle & Laurens:

    Hallo Piet,

    Jee! je bent terug!
    Dat had ik niet verwacht. We hebben je ontmoet in Hoi An en het was een ontmoeting die ons bijgebleven is. Wij zijn al weer een aantal weken thuis, en nu ik weer wat op orde was ben ik vorige week begonnen met het lezen van al je reisverslagen. Gewoon begonnen bij de eerste, over de voorbereidingen vanuit Udenhout. Elke dag las ik een aantal verslagen, soms meer dan gepland omdat ik niet kon stoppen met lezen. Wat schrijf je prachtig, en wat een mooie foto's. Voor ons veel herkenning, omdat in veel plaatsen waar je was wij ook geweest zijn (deze reis danwel vorige reis). Ik vind het erg bijzonder hoe ontzettend makkelijk je contact maakt met de mensen en wat een prachtige foto's dat oplevert. Om jaloers op te zijn. Benieuwd was ik naar je verdere belevenissen in Laos, en opeens.. ben je thuis. Wat een verassing voor Bauke en Wouter! En gefeliciteerd met het Ompa-schap. Ik heb een paar leuke foto's van je, die kan ik denk ik niet plaatsen op deze site maar zal ik je meteen sturen. Kunnen al je volgers zien hoe je -ook met minder mooi weer- op de fiets stapt na een ontbijtje en je weg vervolgt. Zelfs in de stromende regen bleef je positief; 'we klagen niet want de regen is ons gegeven'. Piet, jouw woorden blijven ons bij. We wensen je veel geluk en plezier in dit koude kikkerland, en met zo'n mooie kleinzoon zal dat vast lukken. Veel liefs van Danielle en Laurens uit Arnhem.

  • 10 Februari 2010 - 20:43

    Danielle:

    Ik roep heel enthousiast dat ik je een paar foto's zal sturen... maar ik heb geen emailadres van je en ik kan op deze site niet vinden hoe ik je foto's zou kunnen doen. Mijn emailadres is daantjedaan@hotmail.com

  • 11 Februari 2010 - 19:06

    Frank Versteijnen:

    Piet, weet jij waar de 2e Delistraat is in Udenhout?????

  • 12 Februari 2010 - 20:28

    Geoff:

    The little things in life that can bring so much reward,
    You must be so thrilled Piet to get that letter.
    Any project is only as good as the volunteer on the ground!
    I also think you are grandfather to a lot more children than you realise, even if only as a mentor and examp-le.
    Great to see your happiness-- Brendan is good , grafted and out of isolation.
    There is no greater reward than giving, love geoff and Cynthia

  • 18 Februari 2010 - 09:20

    Zr. Paulino:

    Wat een verrassing Piet. Bij het verder lezen van je reisverslagen kom ik tot de ontdekking dat je onverwacht thuis bent gekomen.
    Wat fijn voor je dierbaren, die je niet kunnen missen bij het wonder van de geboorte van je kleinzoon Jasper.Omdat ik lange tijd niet heb kunnen internetten was ik veel achter met lezen van de reisverslagen. Fijn dat je veilig thuis bent en je nu kunt genieten van de kleine Jasper en het geluk van beide ouders en familie. Nogmaals van Harte Proficiat en veel geluk ook voor Bauke en haar man. Zr. Paulino

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

piet

Beste allemaal, Na 8000 prachtige kilometers door Nieuw Zeeland in 2008/2009 en 6000 facinerende en indrukwekkende kilometers door China, Vietnam, Cambodja en Laos in 2009/2010 begint in november mijn derde fietsavontuur. Deze keer zullen de vele (?) fietskilometers mij leiden door Birma (Myanmar), Thailand, Laos en Nepal. Ik hoop jullie weer regelmatig verslag te doen van al mijn avonturen. Voor nu een lieve leef en geniet groet. Piet

Actief sinds 16 Juli 2008
Verslag gelezen: 622
Totaal aantal bezoekers 1989742

Voorgaande reizen:

10 Juli 2023 - 15 September 2023

Een echt avontuur.

06 Juni 2022 - 10 Augustus 2022

Op een andere manier.

24 September 2018 - 06 September 2019

Voor de tweede keer.

22 November 2017 - 06 Maart 2018

Acht in een?

05 Oktober 2016 - 16 Januari 2017

Naar de andere kant .....

11 September 2015 - 18 December 2015

Rondtrekken door midden Europa met de tent.

16 September 2014 - 17 December 2014

Op weg naar Afrika.

20 Mei 2012 - 24 Januari 2013

"Een lach kent alle talen"

27 September 2011 - 20 Januari 2012

Totaal anders maar .......

27 November 2010 - 27 Maart 2011

Het Vervolg

14 Oktober 2009 - 28 Maart 2010

Een nieuw avontuur

26 September 2008 - 13 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: