Een vreemde is wellicht ......... - Reisverslag uit Udenhout, Nederland van piet lagarde - WaarBenJij.nu Een vreemde is wellicht ......... - Reisverslag uit Udenhout, Nederland van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Een vreemde is wellicht .........

Door: Piet Lagarde

Blijf op de hoogte en volg piet

07 Augustus 2010 | Nederland, Udenhout

Udenhout, Zaterdag, 7 augustus 2010

Dear everyone,

Their is an expression: 'A stranger might be a friend you don't know yet". And I can say that I made many friends on my bikeadventures. And these contacts are very easy to hold them fast nowadays with Skype, email, Facebook, weblog and so on.
20 of November I fly to Yagon in Burma and than 15 hours with the train to Mandalay and then 1000 km on the bike. 25 days later I go back with the train to Yagon and than I fly to Bangkok and sart cycling in Thailand and Laos. I hope I can write everyday in something in English to you about my adventures. Follow my weblog. and for now live and enjoy the moments and a big hug for all my friends all over the world.

Piet.

Beste allemaal,

"Een vreemde is wellicht een vriend die je nu nog niet kent".

Dat is de titel van dit verslag. Een uitdrukking die ik ten volle kan onderschrijven. Op mijn twee fietsavonturen heb ik vele mensen ontmoet en dagelijks heb ik met velen nog intens contact. Maar ik moet er wel bij vertellen dat het tegenwoordig veel gemakkelijker is om de contacten en de vriendschap te onderhouden. Sms, Skype, Facebook, Chatten, emailen, allemaal mogelijkheden waar ik 2 jaar geleden nog maar mondjesmaat iets mee deed of nog niet van gehoord had. Nu is dat een dagelijks ritueel. "De wereld" thuis op die paar vierkante decimeters. De laptop.

BEZOEK AAN WIM EN YVONNE
Zo ben ik afgelopen week naar Hilversum geweest. Een super gezellige dag gehad bij Yvonne en Wim. In China ontmoet. Zij ook op de fiets maar ook hun fietsen waren er de eerste 3 dagen niet. Zodoende elkaar leren kennen en ben met hen een paar weken door China getrokken. Samen fotoboeken bekeken en ervaringen uitgewisseld. Een echte leef en geniet dag.

LZING VOOR PROBUS
Afgelopen week ook een lezing gegeven voor de Probusclub Oisterwijk en Omstreken. Een gevarieerde groep mensen die 2 x per maand bij elkaar komen, een verhaal aanhoren, erover discussieren en de ochtend afsluiten met een gezamenlijke lunch. Allemaal mensen die er hun arbeidzame leven op hebben zitten. De groep bestaat uit een dierenarts, een huisarts, een uroloog, een generaal, een oud-inspecteur, een bankdirecteur, een advocaat en ga zo maar verder.
Het werd een boeiende, en interessante ochtend. Bedankt mijnheer Peters voor de complimenten en de warme woorden. En inderdaad misschien kom ik nog eens over een nieuw avontuur vertellen.

LEZINGEN.
Ik krijg van diverse mensen de vraag of ze een keer bij een lezing aanwezig kunnen zijn. Wat mij betreft kan dat altijd. 2 x lezingen zijn al gepland. Op dinsdagavond 12 oktober voor de KVO en op woensdagavond 13 oktober voor de KBO. Heb je interesse laat het dan maar weten dan kan ik je nadere gegevens toesturen.

VERTREKDATUM VOOR: "HET VERVOLG", MIJN DERDE FIETSAVONTUUR.
Deze week heb ik ook de reis vastgelegd. De komende week krijg ik alle gegevens van AWOL binnen en kan ik de verschillende visa aan gaan vragen en kan ik de planning gaan maken. De vertekdatum wordt 20 november. Maar voor die tijd hoop ik mijn eerste kleindochter een paar keer in mijn armen gesloten te hebben.
MYANMAR of voormalig BIRMA
Op 20 november vlieg ik via Singapore naar Yangon in Myanmar. Daar kom ik rond 9 uur aan en ga na een verblijf van 2 dagen met de trein naar Mandalay. De treinreis duurt ruim 15 uur. Daar begin ik aan een fietstocht van ruim 1000 km. Dit wordt een avontuurlijke fietstocht door een land waar de deur voor het toerisme op een kier staat. De dagafstanden zijn soms lang en de wegen zijn hobbelig. Van november tot februari is het relatief droog en de temperaturen zijn aangenaam. Dus ideaal fietsweer. Awol geeft deze dit fietsavontuur een 7 voor de natuur, een 10 voor cultuur en een 8 voor het avontuur.
Het visum is maar 28 dagen geldig dus rond 15 december gaat de fiets weer op of in de trein en vlieg ik vanuit Yangon naar Bangkok en daar begint het fietsavontuur in Thailand, maar daarover de volgende keer meer.

KLEINE WERELDREIZIGER
Van Jasper zijn Bauke en Wouter al een kleine wereldburger aan het maken. Deze week ontving ik al prachtige foto's uit Parijs en als het weer goed is, gaat Jasper ook nog een weekje camperen. Zo zie je, Jong geleerd.................

Beste allemaal, leef en geniet van de kleine dingen van alledag.

Piet

• 07 Augustus 2010 - 13:59

Riek:

Wenne knapzak wor! Prachtige foto tussen die zonnebloemen. Super hoor. Tot de familiedag eind augustus. Doei.

• 09 Augustus 2010 - 06:25

Lieske:

mooi je nieuwe reisplannen, we gaan t weer volgen.xLieske