Nog heter dan heet, - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van piet lagarde - WaarBenJij.nu Nog heter dan heet, - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Nog heter dan heet,

26 Januari 2010 | Cambodja, Phnom-Penh

maandag, 25 januari 2010

Skun

Beste allemaal, dear everyone.

Hoter than hot.

Not outside but in my room from my guesthouse.Their was no window and I swet and swet the whole night. So 4 oçlock I was outside on the street and than you are not alone because the people start the day early. Outside is het 33 degrees but on your bike their is always a little breeze. Today 92 km bethween the Camboddian landscape with the people with their beautiful smile.

So for today no photo's otherwise I am to long inside and I want to go to a Island in the Mekong. But That read you tomorrow.

Live and enjoy the days,

Beste allemaal

Alweer 92 prachtige kilometers door het land met de prachtige glimlach. Een weg weer met de typische Cambodjaanse taferelen.

Ik kijk mijn ogen uit naar al die mogelijke manieren van vervoer. Overal vinden ze een oplossing voor maar dat kan hier ook want er zijn weinig regels, dus mensen kunnen heel inventief zijn.
In Nederland zou je al tien keer van de weg gehaald zijn maar veel zaken worden hier gewoon opgelost met een ongelooflijke tolerantie onderling.

Ook verbaas ik er mij over dat iedereen de brandjes van het huisvuil tolereert. s'Morgensvroeg overal kleine vuurtjes en de buurman zit met zijn gezin in de rook en stank buiten te eten. Ook op het schoolplein tussen de schoolgaande kinderen maken ze vuurtje om het vuil kwijt te raken.
Ik moet nogal eens naar adem happen en dan weer inademen als ik de rookwolk voorbij ben.

Het is echt heerlijk warm maar op de fiets voel je altijd een windje maar als je stilt staat merk je pas hoe heet het echt is. En het gaat nog veel warmer worden.
Maar vannacht was het tot nu toe het toppunt. Ik sliep in eenvoudig guesthouse De airco en ventilator laat ik altijd uit en die was hier trouwens ook niet. Maar er was ook geen raam. Alleen bovenin de kamer een opening die uitkwam op de gang.
Dat was dus erger zweten dan in de een sauna. Liters vocht ben ik kwijtgeraakt en alles was door en door nat. Dus om 4 uur het bed uit, een koude douche en buiten voor de deur gaan zitten. En dan ben je niet de enige want het leven begint hier echt heel vroeg op gang te komen. En dat is nog steeds fantastisch om te zien.

Om 6 uur zat ik alweer op de fiets.

Maar dat lezen jullie morgen weer. Ook de foto's van vandaag plaats ik morgen op de weblog want anders zit ik wel heel lang binnen.

Leef en geniet,

• 26 Januari 2010 - 08:46

Goedemorgen, ik ga even strijken en straks op school helpen. Doei

• 27 Januari 2010 - 09:43

dat je helemaal geen last hebt van de warmte is wel fijn, want het lijkt me best een vochtig klimaat. Hier is het momenteel echt koud weer, maar geen sneeuw, echt winter wel.