Niet op de fiets. Not on the bike - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van piet lagarde - WaarBenJij.nu Niet op de fiets. Not on the bike - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Niet op de fiets. Not on the bike

Door: Piet Lagarde

Blijf op de hoogte en volg piet

24 Januari 2010 | Cambodja, Phnom-Penh

zondag, 24 januari 2010

Kampong Thom.

Beste allemaal, dear everyone.

Today not on the bike. Just cleaning the my clothes, writing in the diary for my grandchild who is coming about 4 weeks. Every friday I write a story for him or her about my adventures.
And I stay here also because my belly is not so good the last days. But Tomorrow I hope to go further on my bike and tell you stories again about the real live from Cambodja.

So live and enjoy the days.

Piet

Beste allemaal,

Vandaag niet zoveel te melden. Ben nog een dagje hier gebleven omdat ik de was wilde laten doen, mijn email bij wilde werken, de route voor de komende weken goed wilde doornemen en omdat mijn buik nog steeds rommelt.
Maar morgen hopelijk weer op de fiets want dan is er het meest te zien en te beleven. Op naar Skun en dan de weg op naar Kampong Cham en dan naar het noorden richting Laos.

Maar nu nog even genieten van dit prachtige land en die prachtige mensen met die betoverende glimlach.

De lucht is nu strak blauw en het is zeker zo'n 35 graden. Op de fiets voel je altijd een windje maar in de stad zie ik de toeristen die uit de bussen komen echt puffen.

Een weekje geleden was het iets minder warm maar hier hebben het de mensen dan echt koud. Je kunt je dat niet voorstellen maar ze worden dan al midden in de nacht wakker van de kou. Ze hebben dan 's morgens handschoenen aan en ze maken een houtvuurtje om zich bij te warmen. En dan is het zeker tussen de 22 en 26 graden. Voor hier is het winter en april is het hier pas hoogzomer met temperaturen van boven de 40 graden.
Zo zie je maar het is maar wat je gewend bent.

Ik zit hier in een internetcafe wat ook dienst doet als "ziekenhuisje". Een grote H op een bord en buiten onde parasol zitten vader en moeders met hele kleine kinderen die ziek zijn. Ze moeten soms een uur wachten voordat ze aan de beurt zijn.

Zojuist in het dagboek van Wondertje zitten schrijven. Nog 4 weken als het goed is en dat is al heel snel. Alles is klaar dus nu kun je extra genieten omdat je niet meer hoeft te werken Bauke. Rust lekker uit want Schoppie zal al behoorlijk zwaar zijn.

Verder kreeg ik vandaag een berichtje van Rinus dat de vogels kampioen geworden zijn in Apeldoorn en bij de wereldkampioenschappen is hij tweede geworden met een stam Groene Kardinalen. Zo zie je dat ik over van alles op de hoogte gehouden word.

Vanavond kan ik Ajax-AZ bekijken zag ik zojuist op de TV. Maar verder kijk ik bijna nooit ook al is er meestal een TV op de kamer. Alleen die vreselijke aardbeving met zijn verschrikkelijke gevolgen op Haiti volg ik zoveel ik kan.

Beste allemaal, zomaar wat weetjes van een Piet niet op de fiets en je ziet dat het dan meteen andere verhalen worden. Dus morgen hoop ik je weer iets van het echte leven te vertellen.

Voor nu een lieve warme leef en geniet groet.

Piet.

• 24 Januari 2010 - 08:37

Bram Coen En Angelie:

He Piet,

Nou ik heb alle reisverslagen weer doorgenomen en werd behoorlijk stil van al jouw verhalen. Ik was echt diep onder de indruk. Dit laatste verslag is weer een heel stuk luchtiger, maar Piet, ik heb er echt geen woorden voor.

ktrrf bn (tekst van Bram, is ook erg onder de indruk en heeft een heleboel leuke vriendjes gezien om jouw foto's)

Ja en wat moet ik je dan over hier vertellen. Dit is zo'n andere wereld, dat je echt goed moet relativeren. HIer maken ze zich alweer druk over de zomervakantie, Carnaval etc. Maar goed, we worden even goed met twee benen op de grond gezet.

Hier thuis gaat alles goed. Bram begint al te lopen, dus niets is meer veilig. Overal zit hij aan. Je hoort de hele dag:"Nee bram niet doen" en "goed zo Bram, dat is lief".
    Ja, dat zijn onze dagteksten.

Binnenkort gaan we fietsen met Bram, dat lijkt ons helemaal super. Worden wel hele andere fietsverhalen dan hoor Piet.

Nou een hele mooie reis verder en Laos zal weer totaal anders zijn dan Cambodja. Ik ben niet in Cambodja geweest, wel in Laos.
    Een hele goede reis

Groet Bram, coen en Angelie

• 24 Januari 2010 - 09:42

Riek:

Rinus, Proficiat met dit grote succes. Toppie.
    Piet, zondag gaan we naar Bauke en Wouter, Sjoerd en Madelon komen ook. Gezellig een spelletje doen, maar vooral naar de babykamer kijken, want wij vertrekken de 18de, dus hoogstwaarschijnlijk zien we die "kleine"niet voor we terug zijn. Dus gaan we er een gezellige middag van maken.Doei, Succes naar het kijken van Ajax-AZ. Zal wel spannend worden. Andre kijk je ook?????

• 24 Januari 2010 - 09:55

Fam. Lamberts:

Hè lieve Piet, grappig dat jij nu tv kunt kijken met zenders die wij ook ontvangen en dat terwijl je zo ver weg bent.

Fijn telkens te lezen dat het weer goed met jou gaat. Hier sneeuwt het weer haha hen nog nooit zoveel sneeuw in nl gezien echt super. Niet iedereen is hier blij mee maar ik vind sneeuw te gek heb dus nergens last van. Groetjes en knuffels uit udenhout. Enjoy je verdere trip.

Liefs freek & Marieke Lamberts xxx

• 24 Januari 2010 - 11:23

André :

Piet, bij die winnaar van Rinus zit daar nog soort van jouw vogels in?
    En Rinus, als je dit leest: van harte proficiat!!

• 24 Januari 2010 - 11:24

André :

En voor Riek:
    ik luister naar de radio. Sterkte!

• 24 Januari 2010 - 12:04

Herman En Hanny:

Doe maar even rustig aan, maar volgens mij zit je lieve op je fietsje. Masar je spullen bij houden moet ook gebeuren.
    Daaaag Hanny

• 24 Januari 2010 - 12:12

Jac Peeters:

Ja jongen, hou maar lekker een beetje rust! Zal je darmen ook goed doen, denk ik!
    Hier sneeuwt het alweer!
    Temperatuur rond het vriespunt, dus de straten worden nog niet wit. (Het gras wel!)
    Groeten uit Hilvarenbeek!

• 24 Januari 2010 - 18:33

Riek:

Even voor Andre:
    Mooi radioverslag?
    Goede en terechte uitslag he.
    Piet was niet erg mooi want AZ was erg agressief. Terechte winnaar.

• 24 Januari 2010 - 18:40

Roel En Anouk:

Ik heb nog wel een paar goede pillen voor die rommel in de buik ;-)

Grappig he dat ze het daar kous hebben. In Thailand liepen ze met oorwarmers op en wij maar puffen in een t-shirt. We lazen je verhalen altijd al met veel plezier en verwondering, maar na onze reis beleven ruiken, proeven en beleven wij de verhalen nog intenser en met veel herkenning en begrip.

Blijf genieten,dat doen wij (weer op afstand)met je mee.
    Dikke knuffel van ons

• 25 Januari 2010 - 15:47

Kees Weetrings:

Piet,
    vanuit Raamsdonksveer van mij, de broer van Koos, een goed en gezond 2010 gewenst.
    Ik bekijk niet al je brieven, maar zo nu en dan wel. Het moet een prachtige ervaring zijn.
    Hartelijke groeten en goede voorzetting van je reis.

• 25 Januari 2010 - 19:17

Ine Seegers:

Hoi Piet.
    Zondagmorgen om 10.00 uur is de moeder van Marcel na een mooi lang leven (96 jaar) rustig ingeslapen. Zo mooi en dapper als ze in het leven was, zo mooi en dapper heeft ze afscheid van ons genomen.
    Lieve groet
    Marcel en Ine

• 26 Januari 2010 - 03:35

Hannie En Igo:

Hoi Piet, ken je ons nog? Wij zijn de twee NL ers die jou tegenkwamen op weg naar Muong Long (Noord Vietnam). We fietsen mooi achter jou aan, zijn we achter gekomen. Alleen wat langzamer hahahaha. Indrukwekkende beelden en verhalen lezen we op jou site. Wij zitten nu in Can Tho en trekken morgen verder. Ons plan is om naar Cambodja te gaan en daarna Thailand (phuket). Misschien komen we elkaar nog tegen in Thailand. Veel fietsplezier toegewenst.
    groetjes hannie en Igo