Alweer aan de Mekong - Reisverslag uit Kâmpóng Cham, Cambodja van piet lagarde - WaarBenJij.nu Alweer aan de Mekong - Reisverslag uit Kâmpóng Cham, Cambodja van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Alweer aan de Mekong

Door: Piet Lagarde

Blijf op de hoogte en volg piet

26 Januari 2010 | Cambodja, Kâmpóng Cham

dinsdag 26 januari 2010

Kampong Cham

Beste allemaal, dear everyone,

Today only 48 km and every meter you can see something. I go now to a the Island in the Mekong and at 5 oçlock to the sunset by a temple. So today live and enjoy the photo's.

Piet

Beste allemaal,

Allereerst een berichtje voor Elisabeth. Ben je weer helemaal beter? En waar zit je nu? In Phnom Phen of ben je nog in Kampong Cham of zit je al in Kratie.
Leuk Hannie en Igo dat jullie mij achterna fietsen. Wie weet zien we elkaar nog. Veel plezier in Cambodja dat mijn hart gestolen heeft.

Vandaag maar een korte etappe en ik zat om kwart over 6 , na een kom noodle-kippensoep op mijn fiets. Alweer een prachtige weg met allerlei activiteiten en natuurlijk vaak door de rook van al die vuurtjes.
Onderweg wat fruit gegeten en ook een baby getroost die aan het huilen was.
Ja Bauke en Wouter ik ben alvast aan het oefenen voor als ik thuis kom.
De mensen vinden zulke dingen wel heel apart hier want er stonden meteen wel 30 mensen om mij heen.

Ik was al om 10 uur in mijn hotel en heb een balkon met uitzicht op de Mekong met honderden vissersbootjes.
Dadelijk ga ik naar een eilandje in de Mekong over een bamboebrug en om 5 uur naar de sunset kijken bij een tempel. Morgen weer vroeg op want ik wil dan the sunrise boven de Mekong meemaken. Moet wonderschoon zijn.

Dus voor vandaag laat ik het hierbij en probeer ik nog wat foto's te plaatsen.
Inderdaad Bauke, die ene foto is schitterend en hoe langer je kijk hoe mooier de foto is en hoe meer je ziet. Als die ogen konden spreken wat zouden ze mij dan te vertellen hebben.

Een superr lieve leef en geniet groet.

Piet

5768: Zie je dat kleine meisje helemaal alleen in deze groter vijver stengels van waterleleies verzamelen.
5769: Ook een vertrouwd vervoermiddel. Kleine sterke paardjes die van alles moeten vervoeren en nog hard lopen ook.
5770: De sunrise van vanmorgen.
5771: oude vrouwtje "zomaar"gehurkt langs de weg.
5773: koeien met heel veel aardewerk potten op weg naar de markt
5777/5778: Piet met een kleine baby. Wie verkeerde gedachten heeft: Foto 5777 is eerder gemaakt dan 5778.
5758: Steenhouwersdorpje. Wat een eindeloos geduld en getik met een beiteltje moet dat zijn.
5765: Een fiets met heel veel manden op weg naar de markt.



  • 26 Januari 2010 - 08:49

    Riek:

    Nou Piet, het staat je goed hoor, dat kleine meisje. Mooie foto's.
    Doei

  • 26 Januari 2010 - 10:14

    Tante Ria:

    Piet zojuist met Ria gebeld nog voor haar verjaardag.Nu weer genoten van je mooie foto`s.Alle goeds en tot....Oom jan Tante Ria

  • 26 Januari 2010 - 12:53

    Coby:

    Hoi broer,wat geweldig,al die verhalen,het staat je goed,met de baby,al een echte Opa.
    Hier gaat alles zijn gangetje,ik begin donderdag weer te werken,ik heb drie weken in de ziektewet gezeten,ik ben erg hard gevallen op de vakantie in Mexico.Ik wil nog wel een foto laten maken,want heb erg veel last,van mijn rug,ik ga morgen even naar de huisarts.Ja, bij Bauke gaat het nu opschieten,spannend hoor.
    Heel veel liefde van je zusje Coby.

  • 26 Januari 2010 - 14:07

    Bram Coen En Angelie:

    He Piet,

    Dat staat je goed zo'n heerlijk mormeltje, maar dat wisten wij natuurlijk al. Het ziet er allemaal weer fantastisch uit.

    Heel veel plezier

    Groet Bram, coen en angelie

  • 26 Januari 2010 - 16:14

    Yvonne En Wim:

    Gedag Piet,
    Ons gedagje van vandaag: Waarom ligt dat kindje in jouw armen zo te schreeuwen?

  • 27 Januari 2010 - 09:46

    Herman En Hanny:

    Piet wat een schitterende foto met die baby!!
    Hanny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

piet

Beste allemaal, Na 8000 prachtige kilometers door Nieuw Zeeland in 2008/2009 en 6000 facinerende en indrukwekkende kilometers door China, Vietnam, Cambodja en Laos in 2009/2010 begint in november mijn derde fietsavontuur. Deze keer zullen de vele (?) fietskilometers mij leiden door Birma (Myanmar), Thailand, Laos en Nepal. Ik hoop jullie weer regelmatig verslag te doen van al mijn avonturen. Voor nu een lieve leef en geniet groet. Piet

Actief sinds 16 Juli 2008
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 1989991

Voorgaande reizen:

10 Juli 2023 - 15 September 2023

Een echt avontuur.

06 Juni 2022 - 10 Augustus 2022

Op een andere manier.

24 September 2018 - 06 September 2019

Voor de tweede keer.

22 November 2017 - 06 Maart 2018

Acht in een?

05 Oktober 2016 - 16 Januari 2017

Naar de andere kant .....

11 September 2015 - 18 December 2015

Rondtrekken door midden Europa met de tent.

16 September 2014 - 17 December 2014

Op weg naar Afrika.

20 Mei 2012 - 24 Januari 2013

"Een lach kent alle talen"

27 September 2011 - 20 Januari 2012

Totaal anders maar .......

27 November 2010 - 27 Maart 2011

Het Vervolg

14 Oktober 2009 - 28 Maart 2010

Een nieuw avontuur

26 September 2008 - 13 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: