De duimen omhoog - Reisverslag uit Coromandel, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu De duimen omhoog - Reisverslag uit Coromandel, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu

De duimen omhoog

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg piet

27 Februari 2009 | Nieuw Zeeland, Coromandel

Beste allemaal,

Vandag is het vrijdag 27 februari. Dag 154/166.
Om 8 uur op de fiets. Eigenlijk is het heel goed fietsweer, bewolkt en bijna geen wind. Maar ik heb toch liever de zon, ook al is het dan misschien heter.

"Iedereen" die hoorde dat ik naar Coromandel ging op de fiets waarschuwde mij al voor de hele steile klim.De Whangapoua Hill. Maar zij weten vaak niet dat ik al zoveel beklimmingen heb gehad en zij bekijken het vaak ook vanuit de auto. Vandaag is het maar zo'n 30 km naar Coromndel Town.

Na een paar opwarmertjes begint de echte klim. Dus dat gaat tellen worden. Na een kwartier kletsnat en overal verschijnen zweetdruppels. Maar dat geeft juist nog meer energie om door te gaan want afstappen betekent niet meer op gang komen met zoveel bagage. Vooral in de bochten is het nog steiler en kraakt het va alle kanten. Dus ik ook. Mar elke automobilist zwaait of steekt zijn duim omhoog.

En ... zonder af te stappen kom ik boven. Een heerlijk gevoel. Nu wat drinken en de regenjack aan want bij de afdaling kun je te snel afkoelen.
En dan met 50 km per uur naar beneden door al die bochten> Een super heerlijk gevoel.

Om 10 uur ben ik al in de Back Packers: The Tui Lodge"

Nu ben ik naar het Town centre gefietst en ga ik dadelijk nog wat doen. Misschien laat ik dat vanavond nog horen maar anders zeker morgen. Voor nu een fijne nachtrust en een fijn wakker worden.

Jullie zijn nu aan het wakker worden denk ik. Ik ben vanmiddag met een heel klein smal treintje boven in de heuvels geweest met prachtige vergezichten. Dit treintje werd gebruikt om klei naar beneden te brengen om potten me te bakken. Barry Brickell begon hier 27 jaar geleden mee. Nu is het een toeristische attractie.

Ook heb ik wat foto's kunnnen plaatsen. Die ene foto met al die kinderen zijn schoolkinderen die met de ferry naar de school in Whitanga gaan. Mijn fiets kon er nog net bij.

Zo nu zijn jullie weer van alles op de hoogte en g ik aan een hertenbiefstuk beginnen. Is hier heerlijk.

Een warme groet en leef en geniet,

Piet

• 27 Februari 2009 - 06:54

Riek:

Goedemorgen
    Ik ga dadelijk vrijwilligerswerk doen bij bejaardenhuis. Geheugentraining. Heb datsoms zelf ook nodig, maar daar hebben die menskes geen erg in, grapje.
    Ik heb ook zoveel foto's van die varens, omdat ik het zo'n mooie plant vind. Ik zie dat jij daar ook veel foto's van hebt, het is ook schitterend om dit te zien.
    Geniet nog even, morgen schrijf k nog maar dan ben ik tot woensdag niet onnline, zit ik in Normandie, en we laten de laptop thuis. Jammer wel maar het is niet anders. Fiets en geniet

• 27 Februari 2009 - 07:49

Riek:

Piet, vergeet te vermelden.
    Ajax gisteren met 1-1 gelijkgespeeld tegen Florentina. Goed he, dus ze zijn een ronde verder.
    12 mrt moeten ze tegen olympique Marseille.
    Nec en Twente zijn uitgeschakeld.
    Was ik vergeten door te geven.\
    Kusjes

• 27 Februari 2009 - 18:55

Anja:

Hello Piet, what beautiful tropical scenery. It is keeping us warm over here just to look at the pictures. We just had a snow storm (15 centimeters snow and winds up to 40 k per hour) the temperature is all the way up to 7 celcius below zero. Enjoy your days and hope to see you soon.