Warme regen en warme storm - Reisverslag uit Coromandel, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu Warme regen en warme storm - Reisverslag uit Coromandel, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Warme regen en warme storm

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg piet

28 Februari 2009 | Nieuw Zeeland, Coromandel

Beste allemaal,

Dag 155/166. zaterdag 28 februari.

Wat gaat het snel. Geen fietsdag vandaag maar een verplichte "rustdag". En daar zorgt het weer even voor. Een geweldige storm met 220 mm regen trekt er over het noorden van NZ. naar de temperatuur is 24 graden. iedereen loopt dus in een Tshirt buiten.
Ik blijf dus nog een nachtje in "De Tui Lodge" maar dan in een tent want alle kamers waren voor deze avond volgeboekt. Ben door de eigenaresse naar de town centre gebacht en heb daar heerlijk het krantje zitten lezen en van een heerlijk ontbijt genoten.
Nu zit ik de mail te bekijken en ga ik dadelijk hier ook lunchen.
Bauke en wouter zijn op de weg naar huis. Wat een geweldige reis hebben zij gehad. Wat bijzonder dat ik daar samen met hen een stukje van heb mogen beleven. Dat moment zal ik nooit meer vergeten.

Maar het einde van mijn reis/avontuur begint zo langzaamaan ook in zicht te komen. In ieder geval begint men naar de aankomst tijd te vragen.
Roel en Anouk hebben de tijden en het reisschema een paar dagen geleden doorgemaild:
(thanks Anouk en Roel)

Hier komt deze dan:
13-3-2009 vertrek om 22.45 uur in Auckland. plaatselijke tijd natuurlijk.
Tussenstop in LA.
Aankomst in Londen op 14-03-2009 om 10.40 uur. Vertrek in Londen om 12.50 uur en aankomst in Amsterdam op 14-03-2009 om 15.05 uur.
Ik geloof dat het dan zaterdagmiddag is.

Verder wil ik Bauke en Wouter een behouden thuisvlucht wensen en weer een goede start van het'normale" maar ook weer mooie leven. Want wetende dat alles weer zijn gangetje zal gaan maakt jullie reis zo bijzonder en speciaal. Blijf daar nog maar lang van genieten. Krijg zojuist een telefoontje van Buke dat ze op ht vliegveld in Tokio staan en dat ze het ook in japn weer geweldig gehad hebben.

Ook wil ik Madelon van Sjoerd alvast feliciteren met de datum van haar promotie, 26 juni. Blij dat ik er bij kan zijn Madelon.

Ook even een groet naar Anja in Amerika, Wisconcin. bedankt Anja voor
al die lieve reacties en ik ben blij dat mijn website jullie wat warmte brengt.

Ook Madeleine wens ik morgen een super afstudeerfeest en een goede reis op 5 maart naar Zuid-Amerika. De ene werldreiziger terug en de andere vertrekt weer.

Beste lezers van deze website. Een paar dagen geleden hebben jullie een mailtje van de vriendenclub kunnen lezen. En ik moet zeggen dat elk woord dat daar staat helemaal waar is. Het is niet zover weg dan Nieuw Zeeland mar genieten dat je daar kunt. En ik kan er over meepraten want ik heb dt daar zelf ook gedaan. Dus wil je er even tussen uit en wil je super genieten kijk dan op:

www.heerlijkzeeland.nl

Beste allemaal, ik stop er nu even mee en probeer vanavond nog het laatste nieuws door te geven. Ik hoor het buiten nog regenen maar het is hier ook heel warm.

Hopelijk kan ik morgen weer op de fietsm op weg naar Thames. Maar dat moet zo'n mooie weg zijn dat ik ook wel een beetje droog weer moet hebben om daar optimaal van te genieten.

Voor nu een slaap wel en tot straks.

Leef en geniet,

Piet































  • 28 Februari 2009 - 05:24

    Ross And Angela:

    Hi Piet.
    We have been following yor progress and have tried to read your emails.
    I hope you didn't get too wet this week.
    You are almost nearing the end of your journey.
    Make sure you keep safe and maybe we could catch up for a Heineken before you depart.
    Your Mokau freind

    Ross and Ange

  • 28 Februari 2009 - 07:28

    Riek:

    Ik ben even een dag of vier uit de lucht. We gaan zometeen naar Normandie, naar de ouders van Thierry.
    Komen woensdag weer thuis. Hebben daar geen internetaansluiting dus ik laat de laptop thuis (tot mijn spijt).
    Geniet nog enkele dag van dit prachtige land. Ons zien ze er in 2010 weer. Groetjes en prettig weekend

  • 28 Februari 2009 - 09:28

    Toon Van Rijsewijk:

    Ik heb bijna dagelijks van je reisverslagen kunnen genieten. Zowel het geschreven woord als de foto's.In jouw woorden: "gewoon super!"
    En 'n veilige thuiskomst,Piet.

  • 28 Februari 2009 - 15:26

    Bauke:

    Hoi pap
    wij ztten nu in londen te wachten op onze laatste vlucht!! Er is hier gratis Internet dus wij als echte Nederlanders maken daar natuurlijk graag gebruik van. Super bedankt voor je lieve mail! Tot over twee weken alweer.
    Liefs

  • 02 Maart 2009 - 07:31

    Hanny:

    Ha broer, een dubbelgevoel lijkt me om afscheid te gaan nemen van zo'n prachtig land. Maar vooral ook prachtige mensen, iets om nooit meer te vergeten, dat neemt niemand je meer af.Hier kun je voelen dat de lente eraan komt, je valt wat dat betreft met je neus in de boter. Her zal wel even wennen zijn, maar ook weer fijn.
    Heel veel liefs van mij en tot de volgende keer.
    Groetjes van Herman en liefs van mij.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Coromandel

piet

Beste allemaal, Na 8000 prachtige kilometers door Nieuw Zeeland in 2008/2009 en 6000 facinerende en indrukwekkende kilometers door China, Vietnam, Cambodja en Laos in 2009/2010 begint in november mijn derde fietsavontuur. Deze keer zullen de vele (?) fietskilometers mij leiden door Birma (Myanmar), Thailand, Laos en Nepal. Ik hoop jullie weer regelmatig verslag te doen van al mijn avonturen. Voor nu een lieve leef en geniet groet. Piet

Actief sinds 16 Juli 2008
Verslag gelezen: 287
Totaal aantal bezoekers 1994356

Voorgaande reizen:

10 Juli 2023 - 15 September 2023

Een echt avontuur.

06 Juni 2022 - 10 Augustus 2022

Op een andere manier.

24 September 2018 - 06 September 2019

Voor de tweede keer.

22 November 2017 - 06 Maart 2018

Acht in een?

05 Oktober 2016 - 16 Januari 2017

Naar de andere kant .....

11 September 2015 - 18 December 2015

Rondtrekken door midden Europa met de tent.

16 September 2014 - 17 December 2014

Op weg naar Afrika.

20 Mei 2012 - 24 Januari 2013

"Een lach kent alle talen"

27 September 2011 - 20 Januari 2012

Totaal anders maar .......

27 November 2010 - 27 Maart 2011

Het Vervolg

14 Oktober 2009 - 28 Maart 2010

Een nieuw avontuur

26 September 2008 - 13 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: