Hammock - Reisverslag uit Kuaotunu, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu Hammock - Reisverslag uit Kuaotunu, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Hammock

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg piet

26 Februari 2009 | Nieuw Zeeland, Kuaotunu

Beste allemaal,

Vandaag is het dag 153/166. Donderdag 26 februari.
Om 8 uur op de fiets. De meeste Back Packers slapen dan nog. Vnanacht niet zo goed geslapen want boven mij lag iemand die werkelijk ongelooflijk heeft liggen snurken. Soms was het stapelbed aan het trillen. Echt niet normaal. Maar dat kun je zo eens treffen als je met zessen op een kamer slaapt.

Het wordt 's morgens wel al wat frisser maar aan de nevelflarden te zien zal het wel en mooie zonnige dag worden.
Meteen in het begin al een flinke klim. Het laatste stukje is zo steil dat ik mijn voorwiel zo af en toe los van de weg trek. maar het lukte om op de fiets te blijven zitten.

De laatste dagen rij ik maar korte afstanden. Ik wil niet te vroeg in Aucklnd zijn, maar het belangrijkste is dat ik zo lang mogelijk wil genieten van de Coromandel.

Via Cooks Beach kom ik om half 9 in Whitanga aan. Hier lekker in het zonnetje van een heerlijk breakfast genoten. Om kwart over negen op weg naar Kuaotunu naar Back Packers: "Black Jack Lodge".
Een schitterend gelegen accommodatie. Mar ik ben hier ook te vroeg, de kamers moeten nog schoongemaakt worden. maar dat is geen probleem want dan ik mooi de omgeving wat verkennen. 50 meter van het strand van de Pacific Ocean. 10 meter van een rivier en een prachtige tuin met overal zitjes. Ook zij er een paar Hammocks (hangmatten).

Dus heerlijk een uurtje in een hammock gelegen daarna een fish en chips op en toen bij de lodge een kayak gehuurd en ben ik ruim 3 uur gaan kayakken op de zee.Schitterend om de kust vauit zee te zien.

Nu zit ik buiten in het zonnetje in mijn dagboek te schrijven. het is zo'n graad of 25. Gauw nog een uurtje in de hammock en dan nog een lange strandwandeling. Heerlijk met de voeten door het opkomende water.

Om 7 uur heb ik een heerlijke vispizza op en nu zit ik achter de computer de website bij te werken.

Dadelijk nog even naar het strand om naar de zonondergang te kiken en dan naar bed. Morgen wacht echt een hele zware steile beklimming. Dat wordt zeker tot de 1500 tellen. Maar dat laat ik morgen wel weer weten.

Beste allemaal een lieve groet en
leef en geniet van de laatste dagen van februari,

Piet

• 26 Februari 2009 - 07:34

Riek:

Nu gaan ze inderdaad een beetje aftellen, de dagen bedoel ik. Maar je hebt ook zo verschikkelijk genoten, en wij ook. Van al je verhalen en foto's.
    We blijven lekker nog even genieten. Fiets ze

• 26 Februari 2009 - 07:52

Hanny:

Goeiemorgen Piet, ik zie dat ons Riek denk ik vroeger op is als wij, hoewel 8 uur een redelijke tijd is. Gisteren een verjaardag gehad, vanmiddag een paar uurtjes werken, en dan is het alweer vrijdag. In het weekend gaat het een beetje lente achtig worden, tenminste wat de temperatuur betreft, zo'n 13 graden. Je komt in de beste tijd terug.
    Doe voorzichtig, want het venijn zit soms in de staart. Groetjes van Herman en mij.

• 26 Februari 2009 - 09:42

Vriendenclub:

Hallo Piet,
    Wij zitten deze week niet in Nieuw Zeeland mmar in het ons en jouw bekende vertrouwde Zeeuwse Oost-kapelle. Voor jouw trouwe lezers hierbij de website www.heerlijkzeeland.nl De 3 vakantiewoningen en het schitterende appartement kunnen wij aanbevelen. We hebben heerlijke standwandelingen naar Domburg ( naar bekende viskraam) en naar Vrouwepolder/Brezand gemaakt. Op dinssdag heerlijk in het voorjaarszonnetje aan het strand in een duinpan gezeten. De dames hebben gezellig gewinkeld in Middelburg en onze beurs is weer leeg. Lekker gefiest over het eiland via Westkapelle, Zoutelande, Dishoek naar Vlissingen. We genieten in de tuin van de meesjes, putters, lijsters boomklevers, tuinfluiters, vinken. Zoals je weet is het hier een oase van rust en een paradijs op aarde. We leven en genieten volop. EEn volgende keer hopen we dat je er weer bij bent en gaan we 's-morgens voor dag en dauw wer een heerlijke strandwandeling maken. Kortom we hebben hier een heerlijke week. Dus Piet voor je leesfans bekijk naast Piet zijn site nog even www.heerlijkzeeland.nl. Je weet niet wat je mist.

• 26 Februari 2009 - 16:25

Coby:

Hoi broer,ik zal je verhalen straks missen,zover weg en toch zo dicht bij.Geweldig het filmpje,als je Bauke en Wouter ontmoet,kippevel zo mooie.
    Liefs,Coby.

• 26 Februari 2009 - 20:11

Joke Robben:

Piet wat een geweldige reisverhalen en mooie Foto"s.Ik geniet er elke dag van.Iedereen zal je verhalen missen als je terug bent,maar geniet nog een paar weken.
    Hier is de carnaval weer voorbij.Het is Donderdagavond (vacantie) dus geen toneelzolder.Volgende week komt alles weer terug dus een drukke avond.Annelieke is ook heel trots op onze toneelzolder,daar ben ik heel blij mee.
    Vele groetjes en geniet,
    Joke.