Een en der tig, twee en der tig, drie ..... - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu Een en der tig, twee en der tig, drie ..... - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Een en der tig, twee en der tig, drie .....

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg piet

25 Februari 2009 | Nieuw Zeeland, Wellington

Beste allemaal,

Vandaag dag 152/166. Woensdag 25 februari.

Vandaag van Taurua naar Hahei. Een steile beklimming in het begin en de rest golvend op en neer. Maar de afstand is maar een kleine 30 km, dus ben ik al om half 10 op de plaats van bestemming. Het was een tocht door een schitterend landschap. Ik ben veel te vroeg in Back packers Lodge " Tatahi". Iedereen slaapt nog. Dus buiten mijn schone kleren uitgepakt, een douche genomen en om 10 uur zit ik al op het terras te praten met de eigenaar van de lodge.

@ bezienswaardigheden moet je in deze omgeving zeker gezien hebben zoals in de folders staat. "Hot Water beach" en "The Cathedral Cove". Maar allebei te bezichtigen met laag water. Dus ik vraag wat ik het beste kan kiezen. Hot Water Beach zeker niet, zegt de eigenaar. het is een gewoon stuk strand waar je op een gedeelte een kuil kunt graven en dan komt daar heel heet water in te staan. Dit moet je mengen met zeewater en je hebt je eigen bad gemaakt. Zeker op zo'n warme dag als vandaag is daar niets aan, volgens hem. Alleeen als het koud is, is het fijn om daar in te liggen.

Maar "The cathedral Cove" dat is de moeite waard.Om half 3 is het laag water dus ik begin al om half twaalf aan de ruim 1 1/2 uur durende wandeling. Wat een supermooie wandeling. Elke 50 meter sta je stil om van een geweldig vergezicht te genieten. Niet vast te leggen op een foto. Op een prachtig strand 2 uur liggen te genieten en toen weer 1 1/2 uur terug. Super.

En nu zit ik buiten in het zonnetje in mijn dagboek te schrijven. Dadelijk op de computer en morgen weer een stukje verder naar het noorden.

O ja, waar slaat die een en der tig enz. weer op zul je je afvragen.
Nou bij een steile beklimming ga ik altijd bij een snelheid onder de 6 km per uur aan het tellen. Van 1 tot 100 en dan weer opnieuw. Dit om een bepaald ritme aan te houden. Deze beklimming was 800 tellen hoog. Elke lettergreep is een pedaaltrap.


Beste allemaal, morgen via Whitianga naar Kuaotunu. Met een kleine ferry moet ik dan bij Whitianga overgezet worden. Hoe dat allemaal gaat horen jullie morgen weer.

Voor nu een lieve groet en leef en geniet,

Piet







  • 25 Februari 2009 - 07:27

    Els Rossou:

    hoi Piet

    wat leuk! een telefoontje van jou gisteren op mijn verjaardag, erg gezellig. Op de foto's zie ik dat je veel bent afgevallen maar je stem klinkt nog hetzelfde hoor. De dag van je terugreis komt er aan dus: leef en geniet Piet!
    groetjes vanuit de Wilgenlaan......

  • 25 Februari 2009 - 07:29

    Riek:

    Hoi, wat een natuur. Hier zijn wij ook geweest. Prachtig. Hot water beach wel gedaan. Ook weer een ervaring, maar zoveel als jij daar kunnen we niet tegen op. Geniet nog. Hier is Carnaval weer voorbij. Super geweest. Zaterdag gaan wij naar Normandie, ouders van Thierry.

  • 25 Februari 2009 - 20:17

    André En Willemien:

    Wat een schitterende foto's weer, Piet. Het blijft maar doorgaan. Wij genieten vooral van de wetenschap, dat jij enorm geniet van alles wat je tegenkomt. Jouw ervaringen van deze maanden zijn onbetaalbaar!
    Wij wensen jou nog 2 fijne weken en een behouden thuiskomst.
    Liefs, Willemien en André

  • 25 Februari 2009 - 20:36

    Riette:

    hoi Piet, wat een prachtige natuurfoto's en een fijne reis en veel lieve mensen, geniet ervan nog de komende weken, veel groetjes jan en riette.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Wellington

piet

Beste allemaal, Na 8000 prachtige kilometers door Nieuw Zeeland in 2008/2009 en 6000 facinerende en indrukwekkende kilometers door China, Vietnam, Cambodja en Laos in 2009/2010 begint in november mijn derde fietsavontuur. Deze keer zullen de vele (?) fietskilometers mij leiden door Birma (Myanmar), Thailand, Laos en Nepal. Ik hoop jullie weer regelmatig verslag te doen van al mijn avonturen. Voor nu een lieve leef en geniet groet. Piet

Actief sinds 16 Juli 2008
Verslag gelezen: 222
Totaal aantal bezoekers 1994347

Voorgaande reizen:

10 Juli 2023 - 15 September 2023

Een echt avontuur.

06 Juni 2022 - 10 Augustus 2022

Op een andere manier.

24 September 2018 - 06 September 2019

Voor de tweede keer.

22 November 2017 - 06 Maart 2018

Acht in een?

05 Oktober 2016 - 16 Januari 2017

Naar de andere kant .....

11 September 2015 - 18 December 2015

Rondtrekken door midden Europa met de tent.

16 September 2014 - 17 December 2014

Op weg naar Afrika.

20 Mei 2012 - 24 Januari 2013

"Een lach kent alle talen"

27 September 2011 - 20 Januari 2012

Totaal anders maar .......

27 November 2010 - 27 Maart 2011

Het Vervolg

14 Oktober 2009 - 28 Maart 2010

Een nieuw avontuur

26 September 2008 - 13 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: