Een blij weerzien - Reisverslag uit Tauranga, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu Een blij weerzien - Reisverslag uit Tauranga, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Een blij weerzien

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg piet

13 Februari 2009 | Nieuw Zeeland, Tauranga

Beste allemaal.

Op dag 137/166, vrijdag de 13de zag ik Bauke en Wouter weer terug. Dat was weer een fijn moment om te zien dat ze het zo geweldig naar hun zin hebben..

Maar vanmorgen na een gezellig en goed ontbijt , eerst afscheid genomen van Nickie en Peter. Het was weer een van die schitterende en onverwachte ontmoetingen.

Om 10 over 7 zat ik op de fiets en na 3 km meteen een steile beklimming. Een echte kuitenbijter als je spieren nog niet op temperatuur zijn. Maar verder zou de weg golvend zijn. Wel de wind hoofdzakelijk op kop. Wel langs de zee maar deze kon ik meestal net niet zien, wel ruiken en horen.
Wel was er veel verkeer op de weg.
Via Whakatane, Matata, Te Puke kwam ik om 2 uur , na 97 km al in Tauranga aan en bij ...... Wouter en Bauke. Wat een weerzien weer. Zij waren bezig met alles in gereedheid te brengen voor de reis naar Japan. Het is daar winter, dus ze hadden winterjassen gekocht en waren hun spulletjes aan het uitzoeken die achter konden blijven. OOk de laatste etensresten werden en worden opgemaakt.

Ondertussen de mail gelezen en een van de mailtjes was van Joyce, die ik op Stewart Island ontmoet heb met "The man in the van" David. Zij zou zaterdag in Tauranga zijn en ze vroeg of we elkaar gezellig zouden kunnen ontmoeten om wat bij te kletsen.
Dus rond lunchtijd zien we elkaar weer.

Zo blijven vele contacten van al die
fijne ontmoetingen heel intensief. We mailen en bellen wat af. Zo kreeg ik van Mario uit Zwitserland een mailtje en foto's van onze tocht door de Doubtful Sound. Ook van Dagmar en Gordian ontving ik enkele foto's vanuit Dunedin. Met behulp van Wouter probeer ik ze op de site te plaatsen.

Beste allemaal dit gaan weer hele gezellige uurtjes worden met Bauke en Wouter. Wouter spelend op d gitaar en Bauke serieus lezend in een boek. Morgen kijken we wel wat we gaan doen maar het samen zijn is eigenlijk al genoeg.

Zondag reizen Bauke en Wouter naar Auckland en ik ga hoogstwaarschijnlijk naar Matamata. Naar peter en Ineke en Lisette en David. Hopenlijk zijn zij thuis.

Maar dat horen jullie later wel weer. Voor nu een warme groet en leef en geniet,

Wouter, Bauke en Piet

• 13 Februari 2009 - 09:30

Riek:

Hoi Piet, hier zijn we weer. Ik heb al 2 dagen den griep, niet zo leuk maar alles komt weer goed. Lig op bed naar skieen te kijken. Even eruit om jou te zien en te schrijven.
    Moet voor Carnaval beter zijn he.
    Groetjes van je zus

• 13 Februari 2009 - 18:57

Jane:

Hoi Piet,
    Een berichtje op de valreep. Over enkele uren hang ik in de lucht op weg naar Australie naar mijn dochter. Als ik jouw verhalen lees over je samenzijn met Bauke en Wouter kan ik bijna niet wachten om mijn Madelon in de armen te sluiten
    Ik laat snel van me horen
    heel veel groeten,
    Jane