Het toppunt van chillen is .... - Reisverslag uit Tauranga, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu Het toppunt van chillen is .... - Reisverslag uit Tauranga, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Het toppunt van chillen is ....

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg piet

14 Februari 2009 | Nieuw Zeeland, Tauranga

Beste allemaal,

Dag 138/166. Valentijnsdag. Zaterdag 14 februari.

En ik moet zeggen dat ik twee echte Valentijntjes om mij heen heb.Bauke aan het lezen, Wouter aan het lezen en tussendoor aan het zingen en op de gitaar aan het spelen. Samen ontbijten. Tussendoor een spelletje. De route voor de komende dagen doornemen. Samen praten over de reis, over het werk, over de toekomst, over van alles dus en over de reis naar Japan.
Samen met Joyce in de stad gaan lunchen en boodschappen doen.

Het weerzien met Joyce was weer hartverwarmend. Over haar werk gekletst, zij werkt als verloskundige in een ziekenhuis, en over het leven hier. Zij kwam naar Tauranga om een hondje op te halen dat zij gekocht had. Joyce veel plezier met Max en je paard. Leef en geniet.

Maori muziek gekocht.
De mail checken en beantwoorden.

Terug en weer lekker lezen in Back packers " Just the Ducks Nuts".
Straks gaan Bauke en Wouter een Valentijnsdiner klaarmaken en vanavond weer lekker onderuitgezakt in de bank lekker lezen en nog een dobbelspelletje doen. Dan naar bed en morgenvroeg gaan Bauke en Wouter naar Auckland de auto inleveren en dan het vliegtuig in voor hun derde etappe: Japan.
Ik ga weer op de fiets naar Matamata, naar Peter en Ineke. Er moet wel een hele hoge berg beklommen worden maar de afstand is " maar" 60 km. Hopelijk op zondag minder trucks op deze smalle weg.

Ik ga proberen wat foto's van deze dag op de site te plaatsen maar de computer is nogal beveiligd dus of dat lukt is een ? Nee dus.

Beste allemaal een lieve Valentijnsgroet en leef en geniet

Bauke, Wouter en Piet























  • 14 Februari 2009 - 07:09

    Riek:

    Alweer de eerste. Goed he. Hier vriest het 3.7 graden op moment. Verder alles rustig. Mrgen Ajax-Feyenoord. Spannend, ik geef wel weer verslag van de wedstrijd.
    Groetjes vanuit Heesch

  • 14 Februari 2009 - 14:18

    Marcel & Ine:

    Ha die Piet,

    Na een pauze hier weer eens een geluidje uit het Dintherse. Het blijft onveranderd interessant om jou zo te kunnen en mogen volgen. Nou weer even samen met Bauke en Wouter op Valentijnsdag! Met een lekker koud zonnetje door de ramen hier in Holland zijn we wel jaloers op het mooie weer in NZ. Al je verhalen en ontmoetingen met zoveel leuke en gastvrije wereldburgers maken diepe indruk op ons. Je sluit telkens af met "leef en geniet"! dit gaat jou volgens ons ook heel goed af en dat is mooi om te vernemen.
    Nog een weekej werken en dan voor ons ook een break met carnaval. Piet, we gaan je verder volgen en hebben weer contact!

    Liefs van Ine & Marcel

  • 14 Februari 2009 - 23:40

    Riette:

    hoi piet, wat een leuk verjaardagskado dat je me belde ik was er erg blij mee, heb iedereen de groeten gedaan en veel groetjes terug uit udenhout,ook voor bauke en wouter, nog een fijne tijd daar in het warme NZ wij willen ook voorjaar! en geweldig al die verhalen van je.
    een lieve groet van jan en riette.

  • 15 Februari 2009 - 09:00

    Tonja:

    nu vliegen ze in de lucht, jouw twee valentijntjes! En jij weer verder op de fiets, maar wel met dierbare herinneringen aan die laatste paar dagen samen!
    Goede tocht morgen, HARTelijke groet, tonja

  • 15 Februari 2009 - 10:52

    Hanny:

    Nou daar ben ik weer, heb het idee dat ik heel lang niets heb laten horen maar ik zie dat het toch mee valt. En als ik een dag niet kijk, dan krijg ik het wel van Herman te horen. Door al die verjaardagen heb ik het op mijn manier druk gehad, het was allemaal heel gezellig. Afgelopen zondag met de famielie van Herman en die van mij was het ook heel geslaagd, en op de dag zelf alleen vrouwenop visite, dat heeft ook wel wat. Herman heeft gisteren een berichtje kunnen plaatsen voor Bauke en Wouter, verschillende keren konden we de reaktie niet verstuurd krijgen, vraag me niet waarom niet maar het ging echt niet.Deze site werkt wel een stuk gemakkelijker, maar alles went.
    Heeel veel lieve groeten van mij en Herm.
    Daaag Hanny

  • 15 Februari 2009 - 17:15

    John En Els:

    Hoi piet,
    Wat een avonturen allemaal zeg.Onze vriendin Elly hebben we weer van Schiphol afgehaald na 5 weken Nieuw Zeeland en oook genoten van haar verslag én foto's. Wat een prachtige natuur! Hier komt het voorjaar eraan en John popelt om de vogels weer "bij-elkaar" te zetten dan kan het broedseizoen weer beginnen.(volgende week) Nog bedankt voor je felicitatie voor zijn wereldkamioenschap. We blijven je volgen en over niet al te lange tijd zien we vast weer "leven" in je huis aan de Wilgenlaan. Groetjes! Els en John

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Tauranga

piet

Beste allemaal, Na 8000 prachtige kilometers door Nieuw Zeeland in 2008/2009 en 6000 facinerende en indrukwekkende kilometers door China, Vietnam, Cambodja en Laos in 2009/2010 begint in november mijn derde fietsavontuur. Deze keer zullen de vele (?) fietskilometers mij leiden door Birma (Myanmar), Thailand, Laos en Nepal. Ik hoop jullie weer regelmatig verslag te doen van al mijn avonturen. Voor nu een lieve leef en geniet groet. Piet

Actief sinds 16 Juli 2008
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 1994340

Voorgaande reizen:

10 Juli 2023 - 15 September 2023

Een echt avontuur.

06 Juni 2022 - 10 Augustus 2022

Op een andere manier.

24 September 2018 - 06 September 2019

Voor de tweede keer.

22 November 2017 - 06 Maart 2018

Acht in een?

05 Oktober 2016 - 16 Januari 2017

Naar de andere kant .....

11 September 2015 - 18 December 2015

Rondtrekken door midden Europa met de tent.

16 September 2014 - 17 December 2014

Op weg naar Afrika.

20 Mei 2012 - 24 Januari 2013

"Een lach kent alle talen"

27 September 2011 - 20 Januari 2012

Totaal anders maar .......

27 November 2010 - 27 Maart 2011

Het Vervolg

14 Oktober 2009 - 28 Maart 2010

Een nieuw avontuur

26 September 2008 - 13 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: