Bij Nickie en Peter - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu Bij Nickie en Peter - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Bij Nickie en Peter

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg piet

12 Februari 2009 | Nieuw Zeeland, Wellington

Beste allemaal,

Vandaag is het donderdag 12 februari. Dag 136/166.

Vanmorgen regen en nog eens regen. Maar om half 9 werd het droog en het bleef de hele dag droog. Het is nog steeds erg warm, dus plakkerig. Ik zou vandaag bij Peter en Nickie langs gaan. De 2 fietsers die ik een 5 dagen geleden tegenkwam. Zij wonen in Ohope, een dorpje aan de zee zo'n 40 km verderop.
De weg naar Ohope was ook prachtig en de regen van de laatste dagen heeft een verfissende uitwerking. Wat zullen de boeren blj zijn na maanden van droogte.

Om half 12 ben ik al bij hun huis. Zij zijn werken maar ze zijn mij niet vergeten. Een hele brief op de deur geplakt. De telefoonnummers en ik moest het me maar naar mijn zin maken. Ben het dorpje met prachtige villa's rondgefietst en heb heerlijk gegeten in een restaurant. Daarna heerlijk in hun tuin liggen slapen. Om half 5 waren ze thuis en samen , terwijl Nickie het eten klaarmaakte, gekletst.
Het was alweer super gezellig. Even later kwamen 2 van de 3 kinderen thuis. De oudste woonde en studeerde in Auckland. Samen met Sean (19) en Crista (17) gezellig gegeten. Nu even achter de computer de website bijwerken en dan naar bed. Morgen kan het weer de hele dag regenen maar ik ga dan toch fietsen omdat ik naar Tauranga ga. 100 km verderop.

Hier ontmoet ik Bauke en Wouter voordat zij zondag naar Japan vertrekken. Ik kijk er nu al naar uit. Samen de hele zaterdag en dan iets leuks gaan doen.

Beste allemaal misschien horen jullie dat morgen wel weer.

Een lieve groet en leef en geniet,

Piet



  • 12 Februari 2009 - 07:28

    Riek:

    Goede morgen Piet.
    Dat wordt weer een lange tocht maar dat is voor jou maar "tikken". Hier sneeuwt het een beetje. Ajax had zondag weer verloren maar liefst met 4-1 van Vitesse. Vergeten door te geven. Ja het wordt een hele dobber. Maar ja er zijn vervelender dingen, he.
    Geniet van een mooie dag zaterdag samen met Bauke en Wouter.
    Doei, je zus en groetjes van Tonnie

  • 12 Februari 2009 - 19:25

    Anja Adriaans:

    Lieve Piet,
    Een lieve groet van Walter, Simone en mij. Voor jou en voor Bauke en Wouter een dikke kus en dat jullie samen genieten!

    Anja

  • 12 Februari 2009 - 19:47

    Anja:

    Hi Piet,
    Yes I am still following all of your adventures. The weather here is crazy. Monday 1C, Tuesday 10C and today 1.5C and rain in between. At least most of the snow is gone.
    Have a great day with Bauke and Wauter.
    Groetjes, Anja and Tony

  • 12 Februari 2009 - 21:09

    André Van De Wiel:

    Hé maat,

    Wat blijft het toch fascinerend om op deze manier het wel en wee van je tocht te blijven volgen.
    Het moet een geweldige ervaring zijn daar in dat gastvrije Nieuw-Zeeland. Ik denk nog vaak terug aan mijn gedachten kort voor je vertrek: "Wat gaat die Piet toch beginnen aan zo'n avontuur....."

    Nog heel veel plezier en doe ook de groeten aan Bauke en Wouter van ons!

    Willemien en André

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Wellington

piet

Beste allemaal, Na 8000 prachtige kilometers door Nieuw Zeeland in 2008/2009 en 6000 facinerende en indrukwekkende kilometers door China, Vietnam, Cambodja en Laos in 2009/2010 begint in november mijn derde fietsavontuur. Deze keer zullen de vele (?) fietskilometers mij leiden door Birma (Myanmar), Thailand, Laos en Nepal. Ik hoop jullie weer regelmatig verslag te doen van al mijn avonturen. Voor nu een lieve leef en geniet groet. Piet

Actief sinds 16 Juli 2008
Verslag gelezen: 242
Totaal aantal bezoekers 1990690

Voorgaande reizen:

10 Juli 2023 - 15 September 2023

Een echt avontuur.

06 Juni 2022 - 10 Augustus 2022

Op een andere manier.

24 September 2018 - 06 September 2019

Voor de tweede keer.

22 November 2017 - 06 Maart 2018

Acht in een?

05 Oktober 2016 - 16 Januari 2017

Naar de andere kant .....

11 September 2015 - 18 December 2015

Rondtrekken door midden Europa met de tent.

16 September 2014 - 17 December 2014

Op weg naar Afrika.

20 Mei 2012 - 24 Januari 2013

"Een lach kent alle talen"

27 September 2011 - 20 Januari 2012

Totaal anders maar .......

27 November 2010 - 27 Maart 2011

Het Vervolg

14 Oktober 2009 - 28 Maart 2010

Een nieuw avontuur

26 September 2008 - 13 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: