Een andere dag maar ..... - Reisverslag uit Mana, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu Een andere dag maar ..... - Reisverslag uit Mana, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Een andere dag maar .....

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg piet

19 Januari 2009 | Nieuw Zeeland, Mana

Beste allemaal,

Vandaag dag 111. Zondag 18 januari.

Wat was het mooi op het zuidereiland.
Het is altijd weer even wennen zo'n dag. Afscheid van het Zuidereiland met al die fijne ontmoetingen en ook nu voor een tijdje afscheid vab Bauke en Wouter. Wat waren dat een paar fijne, spontane ontmoetingen. Om nooit meer te vergeten.
Om 7 uur opgestaan en Wouter had weer heel speciaal ontbijt klaargemaakt.
Afscheid genomen van Bauke (die met haar tenen in de soda zat) en wouter want om guur moets ik op de Ferry zijn voor de overtocht naar Wellington. Altijd weer prachtig, vooral het eerste stuk door de sound. 3 uur duurt de overtocht. Om half 2 o de fiets en proberen uit deze grote stad te komen. Dat is al een hele kunst omdat je niet over de autoway mag. Maar je moet ook een paar stevige beklimmingen overwinnen. Het was droog maar er waren flinke rukwinden. Dus oppassen. Ik kon Terry and Raymond niet bereiken met de telefoon en besloot er gewoon langs te fietsen. Op de heenweg had ik daar ook geslapen.

Om 3 uur was ik er al en 3 van de 4 kinderen waren thuis. Arron, Rebecca an Andrew. Terry en Raymand zouden later thuiskomen. Maar wat zou het een gezellige avond worden. Rebecca met haar vriend en de vriendin van Andrew waren ook gekomen. Met achten om een grote tafel gezellige gegeten. Het was super Terry and Raymond. Jullie kunnen trots zijn op jullie gezin. De rest van de avond hebben we alle foto's van mijn website gekeken. Ondertussen had Terry ook nog naar haar moeder gebeld die in het westen woont, in Whititoa. Ook daar ben ik welkom. Alweer kippenvel.

Wat de foto's betreft wil het niet meer zo lukken. Zelfs Wouter lukt het niet om de foto's geplaatst te krijgen. Maar wat in het vat zit .....


Beste allemaal, morgen is het hier een vrije dag, Wellington birthday.
En ..... dan zie ik Karin en Lindall weer terug in Paraparaumu. Ik kijk er nu al naar uit. Wat gebeurt er toch allemaal. Afscheid nemen van het zuidereiland en weer ' thuiskomen' op het noordereiland.

Leef en geniet,

Piet


  • 19 Januari 2009 - 08:26

    Antoinette Mutsaards:

    Hoi Piet ,ik ben een vriendin van Corie v.Baast.Was benieuwd naar jou site omdat wijzelf 26-1 n.Nieuw-Zeeland vertrekken. Dank zij jou ben ik eruit of wij fietsen moeten huren. groetjes Antoinette

  • 19 Januari 2009 - 08:27

    Hanny:

    Alweer een nieuwe week zit eraan te komen, jij hebt weer een leuke ontmoeting gehad, het houd maar niet op, je krijgt er vleugels van lijkt wel. geniet nog volop wanthet is zo voorbij, wat gaat het toch snel. Tot gauw. Herman en Hanny

  • 19 Januari 2009 - 09:14

    Riek:

    Is het op het noordereiland ook mooi weer? Ik hoop van wel, daar is het meestal warmer dan op Zuid.
    He m 'n zus is me voor, dat gebeurd niet vaak. Maar ja ze blijft de oudste, dus logisch he Piet.
    Doei

  • 19 Januari 2009 - 10:23

    Hans:

    He Piet, wat leuk dat je weer bij Terry en Raymond zit. Doe ze de groeten van mij als je dit nog leest voor vertrek.

  • 19 Januari 2009 - 10:43

    Iris:

    Piet,

    Jeetje sorry dat is veel te lang geleden, heb duidelijk tussendoor wel aan je gedacht maar alleen maar leuke gedaan mede opadvies van jou he!? En een BBQ daar ben ik graag bij natuurlijk. Binnenkort weer even uitgebreid een mailtje en dan zal ik ook eens even alles lezen wat je meemaakt. Erg benieuwd. Hoop dat alles goed gaat!
    Heel veel plezier weer, voorzichtig ook en tot heel snel lieve Piet!

    Iris

  • 19 Januari 2009 - 18:34

    André Van De Wiel:

    Ha Pietje,

    Ik heb je verhalen een paar daagjes moeten missen. We waren met vieren (Willemien, mijn compagnon Jan en Patricia en ikzelf) vier volle dagen op de Olympiade voor Postduiven in Dortmund. Ook hadden we daar onze eigen stand met duiventalent uit onze superstars en goed gehandeld. Het was erg druk (plm 30.000 mensen) en dus ook gezellig. We hebben vandaag alles weer opgeruimd en we zijn nu bekaf. Het lijkt wel of wij ook 50 km met kopwind gefietst hebben....

    Het ga je goed, maat!

  • 20 Januari 2009 - 20:52

    Ria Van Der Meijden:

    Hallo PIET
    aLS IK ELKE KEER WEER JE VERSLAG VAN DE DAG LEES
    EN DAT JE WEER ZOVEEL KM GEFIETST EN ZOVEEL WARMTE VAN MENSEN KRIJGT
    IS TOCH GEWELDIG .
    dE SINT EN DE KERSTMAN ZIT OP DE TONEELZOLDER WEER VEILIG OP GEBORGEN
    WE MISSEN JE WEL VOOR AL
    ALS JE EVEN KWAM KIJKEN EN ALTIJD EVEN KLETSEN OVER VAN ALLES EN NOG WAT OP DINSDAG MOETEN WE EVEN OVER JE HEBBEN WAT JE ALLEMAAL MEEMAAKT.
    NOG VEEL MOOIE ONTMOETINGEN EN FIETS PLEZIER VAN VAN DE TONEELZOLDER

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Mana

piet

Beste allemaal, Na 8000 prachtige kilometers door Nieuw Zeeland in 2008/2009 en 6000 facinerende en indrukwekkende kilometers door China, Vietnam, Cambodja en Laos in 2009/2010 begint in november mijn derde fietsavontuur. Deze keer zullen de vele (?) fietskilometers mij leiden door Birma (Myanmar), Thailand, Laos en Nepal. Ik hoop jullie weer regelmatig verslag te doen van al mijn avonturen. Voor nu een lieve leef en geniet groet. Piet

Actief sinds 16 Juli 2008
Verslag gelezen: 237
Totaal aantal bezoekers 1994322

Voorgaande reizen:

10 Juli 2023 - 15 September 2023

Een echt avontuur.

06 Juni 2022 - 10 Augustus 2022

Op een andere manier.

24 September 2018 - 06 September 2019

Voor de tweede keer.

22 November 2017 - 06 Maart 2018

Acht in een?

05 Oktober 2016 - 16 Januari 2017

Naar de andere kant .....

11 September 2015 - 18 December 2015

Rondtrekken door midden Europa met de tent.

16 September 2014 - 17 December 2014

Op weg naar Afrika.

20 Mei 2012 - 24 Januari 2013

"Een lach kent alle talen"

27 September 2011 - 20 Januari 2012

Totaal anders maar .......

27 November 2010 - 27 Maart 2011

Het Vervolg

14 Oktober 2009 - 28 Maart 2010

Een nieuw avontuur

26 September 2008 - 13 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: