Het gevecht in de windtunnels. - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu Het gevecht in de windtunnels. - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Het gevecht in de windtunnels.

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg piet

17 Januari 2009 | Nieuw Zeeland, Picton

Beste allemaal,

Dag 110. Zaterdag 17 januari.

Vanmorgen om 6 uur eruit en om half 7 op de fiets. De storm had de hele nacht om het huis gegeierd. Ik sliep in een prachtig huis en gisterenavond samen met Denise en Jim heerlijk gegeten en tot ruim 10 uur samen gepraat over de schapen, het onderwijs, de wijngaard enzovoort. Ook nog een merino fietsshirt gekocht, als herinnering en omdat het heel fijn schijnt te dragen.

Het zou vandaag echt een gevecht gaan worden met de storm. Recht op kop en als je in de windtunnel (tussen 2 bergen/heuvels) zat dan was er bijna geen beginnen aan op je fiets maar ook niet te voet. Het was ook nog behoorlijk op en af , en het werd behoorlijk afzien. Gelukkig de eerste 3 uur weinig verkeer maar daarna was het echt kevensgevaarlijk. Dan zat je links in de berm en dan zat je aan de andere kant van de weg. Zelfs de laatste steile afdaling werd ik teruggeblazen en kon ik met moeite in mijn kleinste verzet beneden komen. De laatste 20 km gelukkig wat in de luwte van huizen en hagen. Onderweg stopten nog 2 Zwitsers, Roger en Tamara, en gaven mij een paar bananen. Ze snapten erniets van en zulke dingen geven dan de juiste kick om door te gaan. Maar de 88 km waren om 3 uur afgelegd en nu zit ik Back Packers "Bay View" bij ...... Bauke en Wouter.
Zij waren een dagje eerder terug van de tracking en hadden een rustdag ingelast. Was ook wel nodig want de twee grote teennagels kan Bauke wel gaan vergeten. Er zitten twee geweldige blaren onder en om haar teennagels.

Maar verder zien ze er allebei geweldig uit. De fietstocht met mij naar Mount Cook heeft zijn werk gedaan.Dadelijk gaan ze de beloofde maaltijd maken. Zal wel weer super lekker gaan worden. Morgen gaan we echt ieder onze eigen weg. Ik naar het Noordereiland met de Ferry en Bauke en Wouter gaan naar de westkust naar het zuiden.

Voor mij voelt het toch een beetje als " naar huis gaan". Maar ik denk dat ik na een paar dagen mijn fietsdraai wel weer gevonden heb.

Ik ben ook nog even bij Melva en Collin langs geweest. Hier was ik 2 nachten op de heenreis. Even wat gedronken en wat ik heb wat over mijn reis verteld en hen nogmaals bedankt voor hun geweldige gastvrijheid.

Beste allemaal, dadelijk met behulp van Wouter nog wat foto's proberen te plaatsen en voor nu een leef en geniet groet van Wouter, Bauke en Piet.

• 17 Januari 2009 - 08:58

Riek:

Hier zijn we weer. Goedmorgen en goede avond. Genieten met z'n drieen van een lekkere maaltijd. Bauke let goed op je tenen hoor, anders even naar de dokter gaan. Ik gan nu lekker zitten puzzelen.
    Groetjes Riek

• 17 Januari 2009 - 09:26

Madelon:

Morgen alweer afscheid van elkaar... Maar wel super bijzonder dat jullie zo samen gereisd hebben! Liefs voor jullie 3!

• 17 Januari 2009 - 15:34

Annemarie Maas:

Ja hoor hartstikke verslaafd aan je verhalen en iedere dag even kijken. Ik baal ervan als er niets nieuws staat?!!? Gek he dat je er zo lang over doet om de moeite te nemen om te kijken op deze site en nu niet kunnen stoppen met kijken!!!! En wat doe je het allemaal makkelijk, zo vroeg uit de veren (maar dat was hier ook wel he) en dan ff een kreeft pakken onderweg en weer verder!!!! En bananen vliegen je ook overal om de oren he!!!
    NOU veel plezier nog!!!
    Groetjes Annemarie Marcel Suzanne Ramon en Jeroen Maas.

• 18 Januari 2009 - 10:59

Hanny:

Zondagmorgen, een beetje regenachtig hier maar zacht weer, de elfstedentocht is helemaal op de achtergrond geraakt. Wat hebben we gelachen toen Jody levengroot op ons nieuwe grote computerscherm stond. Hij is zo knap, maar goed dat MAX niks ziet op een scherm.(onze Bas kon dat wel)Wij hebben zo gelachen om die foto helemaal geweldig, bedankt dat je hem doorstuurde. Op zo'n hondje ben je meteen gek.
    Herman is weeeer wandelen met MAX, altijd een of 2 keer per dag en toevallig zit ik dan meestal achter de computer. We maken er een lekkere doedag van. Tot morgen of overmorgen. Groetjes van Herman en van mij, liefs Hanny.

• 18 Januari 2009 - 15:02

Riek:

Ha broertje, Ajax heeft zojuist gewonnen van NEC met 4-2. Feyenoord met 3-1 verloren van Heerenveen. PSV gelijkgespeeld 1-1 van RodaJC.
    Zo ben je weer op de hoogte van de stand in Nederland.
    Onze Harrie komt dadelijk even kletsen met Nel. Gezellig.
    Doei