Regen en regen maar .......... - Reisverslag uit Takaka, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu Regen en regen maar .......... - Reisverslag uit Takaka, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Regen en regen maar ..........

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg piet

23 November 2008 | Nieuw Zeeland, Takaka

Beste allemaal,

Het schiet niet op zullen jullie denken. Nog steeds in Takaka. Ja want het heeft de hele nacht en morgen geregend. Het is nu hier zondag 23 november, de 55ste dag on the road.
Vanmorgen boodschappen gedaan in de supermarkt. Te voet en onder de paraplu. Mijn loop schoenen zijn zo lek als een zeef, dus die ga ik deze week nieuwe kopen. Vanmorgen een eitje met bacon gebakken en verder veel met jongelui die hier vandaag zijn gekletst. 2 Israelische jongens, Jan uit Duistland Anna ook uit Duitsland en Iris uit Nederland. Wij hebben het een hele tijd over Conny gehad want steeds vragen ze bewonderend waarom ik toch op de fiets ben en zo alleen door Nz fietst. Met Omir uit Israel ook over de oorlog en de diensttijd daar gehad. Anna en Iris zijn 2 hele leuke meiden en vanavond maken zij de zalm die ik gisteren gevangen heb klaar en die eten we dan gezellig samen op.
Dus toch weer hele fijne ontmoetingen en gesprekken , ook als is de wereld door de laaghangende bewolking erg klein. Er is geen heuvel te zien. Maar morgen beter, of ik kan beter zeggen anders, want deze ontmoeting met die fijne jonge mensen had ik niet willen missen.

Beste allemaal, bedankt weer voor al die fijne reacties op de website en al die fijne mailtjes van hele lieve mensen.

Ik eindig nu met een spreuk die ik zojuist van Joke en Peter ontvangen heb.

"ER IS GEEEN WEG NAAR GELUK, GELUK IS DE WEG"

Bedankt Joke en Peter.

Een lieve groet van mij en leef en geniet op de weg van geluk.

Piet.

• 23 November 2008 - 11:11

Marjolein:

Hmm, er begint verslaving op te treden Piet... En volgens mij had ik dat al eerder gelezen bij iemand, haha. Gister een lekker lui dagje thuis ben ik eens begonnen al je berichtjes vanaf het begin te lezen. Wow, dat zijn er veeeeel! Maar zooo leuk en mooi om al je avonturen en belevenissen aldaar te lezen! Ik ben pas rond 20 oktober ongeveer, dus ik heb nog ff te gaan.
    Vanmiddag komt het er iig niet van, want dan gaan Bauke, Claudia en ik lekker naar de sauna.
    Oh, en misschien wel leuk om te weten, gister zijn de eerste sneeuwvlokken hier in Nederland gevallen.
    Voor jou hoop ik op droog weer morgen!
    liefs, marjolein

• 23 November 2008 - 11:25

Coby:

Hoi broer,ga maar snel nieuwe schoenen kopen,anders blijft je lichaam koud.En je moet niet ziek worden.
    Vandaag heerlijk schaatsen kijken op de televisie,hier is het koud en er is sneeuw gevallen,dat kijkt altijd wel mooie.
    Piet ik heb nog steeds erg veel pijn aan de voeten,ik ben nu bij de reumatoloog onderbehandeling,ik hoop dat er wat uitkomt,want die pijn moet toch ergens vandaan komen.
    Heel veel liefs van je zusje Coby.

• 23 November 2008 - 19:00

Rianne:

Sneeuw en sneeuw en sneeuw en sneeuw. Er valt hier in het zuiden al 5 uur lang sneeuw Piet. Het is er ook koud bij als je lang buiten bent maar het is zo mooi. Net zoals jij wel eens schrijft; het is zo moeilijk met woorden te benoemen. Het was vanmiddag al mooi maar nu het donker is zien we weer hele andere schaduwen en lichtinvallen.

Ik schrijf niet zovaak Piet maar iedere dag log ik even in. En weet je dat het 'tegenvalt' als er eens een dag geen bericht is. Zot natuurlijk want het is juist heel bijzonder dat je dagelijks schrijft. Dat doen weinig reizigers jou na.

Mooi verhaal vandaag. Die Conny reist zo elke dag mee, dat deed ze natuurlijk al, maar het moet speciaal zijn dat je zo vaak over haar en jou en jullie gezin kan vertellen.

Tot een volgende keer weer Piet en goeie reis verder; ik ga weer van de sneeuwvlokken. genieten.

• 23 November 2008 - 20:49

Riek:

Hier in Frankrijk hebben we vandaag sneeuw gehad. Dus die zie jij ook nog veel op de bergen liggen. Wij hebben in Queenstown een helikoptervlucht gemaakt en in de sneeuw gestopt, daar sneeuwballen gegooid in de zon en toen weer in de heli.Erg mooi om te doen. Kusjes van je zus

• 24 November 2008 - 18:41

Nel:

hallo Piet,
    leuk om al je mooie ervaringen te lezen en dat het je goed gaat zoals we ook op de fotos kunnen zien. Hier was het gisteren in Tilburg erg slecht toen we vanuit de schouwburg naar huis reden, waar Carla met haar Tikiko een musical had.
    Piet we wensen je nog veel fietsplezier en groetjes vanuit Huisseling haudooo

• 24 November 2008 - 21:51

Herman:

Hallo Piet,
    Het is nogal vochtig bij jullie daar in Takaka,heeft ook zijn charme.
    Zondag zijn wij in de sneeuw beland,het was een prachtig gezicht maar wel lastig,alles heeft zijn keerzijde.
    Hanny is naar ladysnight
    ;een filmavond alleen voor vrouwen,en dat met een stel vriendinnen.
    Piet het zijn weer prachtige verhalen,het pierewaaien gaat je goed af,een ouderwets woord maar klinkt lekker onbezorgd en dat ben je en dat moet ook maar even zo blijven.
    Kia Ora
    groetjes Herman en Hanny