Regen en regen maar .......... - Reisverslag uit Takaka, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu Regen en regen maar .......... - Reisverslag uit Takaka, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Regen en regen maar ..........

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg piet

23 November 2008 | Nieuw Zeeland, Takaka

Beste allemaal,

Het schiet niet op zullen jullie denken. Nog steeds in Takaka. Ja want het heeft de hele nacht en morgen geregend. Het is nu hier zondag 23 november, de 55ste dag on the road.
Vanmorgen boodschappen gedaan in de supermarkt. Te voet en onder de paraplu. Mijn loop schoenen zijn zo lek als een zeef, dus die ga ik deze week nieuwe kopen. Vanmorgen een eitje met bacon gebakken en verder veel met jongelui die hier vandaag zijn gekletst. 2 Israelische jongens, Jan uit Duistland Anna ook uit Duitsland en Iris uit Nederland. Wij hebben het een hele tijd over Conny gehad want steeds vragen ze bewonderend waarom ik toch op de fiets ben en zo alleen door Nz fietst. Met Omir uit Israel ook over de oorlog en de diensttijd daar gehad. Anna en Iris zijn 2 hele leuke meiden en vanavond maken zij de zalm die ik gisteren gevangen heb klaar en die eten we dan gezellig samen op.
Dus toch weer hele fijne ontmoetingen en gesprekken , ook als is de wereld door de laaghangende bewolking erg klein. Er is geen heuvel te zien. Maar morgen beter, of ik kan beter zeggen anders, want deze ontmoeting met die fijne jonge mensen had ik niet willen missen.

Beste allemaal, bedankt weer voor al die fijne reacties op de website en al die fijne mailtjes van hele lieve mensen.

Ik eindig nu met een spreuk die ik zojuist van Joke en Peter ontvangen heb.

"ER IS GEEEN WEG NAAR GELUK, GELUK IS DE WEG"

Bedankt Joke en Peter.

Een lieve groet van mij en leef en geniet op de weg van geluk.

Piet.






  • 23 November 2008 - 11:11

    Marjolein:

    Hmm, er begint verslaving op te treden Piet... En volgens mij had ik dat al eerder gelezen bij iemand, haha. Gister een lekker lui dagje thuis ben ik eens begonnen al je berichtjes vanaf het begin te lezen. Wow, dat zijn er veeeeel! Maar zooo leuk en mooi om al je avonturen en belevenissen aldaar te lezen! Ik ben pas rond 20 oktober ongeveer, dus ik heb nog ff te gaan.
    Vanmiddag komt het er iig niet van, want dan gaan Bauke, Claudia en ik lekker naar de sauna.
    Oh, en misschien wel leuk om te weten, gister zijn de eerste sneeuwvlokken hier in Nederland gevallen.
    Voor jou hoop ik op droog weer morgen!
    liefs, marjolein

  • 23 November 2008 - 11:25

    Coby:

    Hoi broer,ga maar snel nieuwe schoenen kopen,anders blijft je lichaam koud.En je moet niet ziek worden.
    Vandaag heerlijk schaatsen kijken op de televisie,hier is het koud en er is sneeuw gevallen,dat kijkt altijd wel mooie.
    Piet ik heb nog steeds erg veel pijn aan de voeten,ik ben nu bij de reumatoloog onderbehandeling,ik hoop dat er wat uitkomt,want die pijn moet toch ergens vandaan komen.
    Heel veel liefs van je zusje Coby.

  • 23 November 2008 - 19:00

    Rianne:

    Sneeuw en sneeuw en sneeuw en sneeuw. Er valt hier in het zuiden al 5 uur lang sneeuw Piet. Het is er ook koud bij als je lang buiten bent maar het is zo mooi. Net zoals jij wel eens schrijft; het is zo moeilijk met woorden te benoemen. Het was vanmiddag al mooi maar nu het donker is zien we weer hele andere schaduwen en lichtinvallen.

    Ik schrijf niet zovaak Piet maar iedere dag log ik even in. En weet je dat het 'tegenvalt' als er eens een dag geen bericht is. Zot natuurlijk want het is juist heel bijzonder dat je dagelijks schrijft. Dat doen weinig reizigers jou na.

    Mooi verhaal vandaag. Die Conny reist zo elke dag mee, dat deed ze natuurlijk al, maar het moet speciaal zijn dat je zo vaak over haar en jou en jullie gezin kan vertellen.

    Tot een volgende keer weer Piet en goeie reis verder; ik ga weer van de sneeuwvlokken. genieten.

  • 23 November 2008 - 20:49

    Riek:

    Hier in Frankrijk hebben we vandaag sneeuw gehad. Dus die zie jij ook nog veel op de bergen liggen. Wij hebben in Queenstown een helikoptervlucht gemaakt en in de sneeuw gestopt, daar sneeuwballen gegooid in de zon en toen weer in de heli.Erg mooi om te doen. Kusjes van je zus

  • 24 November 2008 - 18:41

    Nel:

    hallo Piet,
    leuk om al je mooie ervaringen te lezen en dat het je goed gaat zoals we ook op de fotos kunnen zien. Hier was het gisteren in Tilburg erg slecht toen we vanuit de schouwburg naar huis reden, waar Carla met haar Tikiko een musical had.
    Piet we wensen je nog veel fietsplezier en groetjes vanuit Huisseling haudooo

  • 24 November 2008 - 21:51

    Herman:

    Hallo Piet,
    Het is nogal vochtig bij jullie daar in Takaka,heeft ook zijn charme.
    Zondag zijn wij in de sneeuw beland,het was een prachtig gezicht maar wel lastig,alles heeft zijn keerzijde.
    Hanny is naar ladysnight
    ;een filmavond alleen voor vrouwen,en dat met een stel vriendinnen.
    Piet het zijn weer prachtige verhalen,het pierewaaien gaat je goed af,een ouderwets woord maar klinkt lekker onbezorgd en dat ben je en dat moet ook maar even zo blijven.
    Kia Ora
    groetjes Herman en Hanny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Takaka

piet

Beste allemaal, Na 8000 prachtige kilometers door Nieuw Zeeland in 2008/2009 en 6000 facinerende en indrukwekkende kilometers door China, Vietnam, Cambodja en Laos in 2009/2010 begint in november mijn derde fietsavontuur. Deze keer zullen de vele (?) fietskilometers mij leiden door Birma (Myanmar), Thailand, Laos en Nepal. Ik hoop jullie weer regelmatig verslag te doen van al mijn avonturen. Voor nu een lieve leef en geniet groet. Piet

Actief sinds 16 Juli 2008
Verslag gelezen: 267
Totaal aantal bezoekers 1994409

Voorgaande reizen:

10 Juli 2023 - 15 September 2023

Een echt avontuur.

06 Juni 2022 - 10 Augustus 2022

Op een andere manier.

24 September 2018 - 06 September 2019

Voor de tweede keer.

22 November 2017 - 06 Maart 2018

Acht in een?

05 Oktober 2016 - 16 Januari 2017

Naar de andere kant .....

11 September 2015 - 18 December 2015

Rondtrekken door midden Europa met de tent.

16 September 2014 - 17 December 2014

Op weg naar Afrika.

20 Mei 2012 - 24 Januari 2013

"Een lach kent alle talen"

27 September 2011 - 20 Januari 2012

Totaal anders maar .......

27 November 2010 - 27 Maart 2011

Het Vervolg

14 Oktober 2009 - 28 Maart 2010

Een nieuw avontuur

26 September 2008 - 13 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: