Overgeven - Reisverslag uit Takaka, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu Overgeven - Reisverslag uit Takaka, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Overgeven

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg piet

22 November 2008 | Nieuw Zeeland, Takaka

Beste allemaal,
Zaterdag 22 november de 54ste reisdag. Nou vandaag en morgen zal er niet veel gefietst worden. Wij schijnen hier een staartje te krijgen van noodweer uit Australie. Vanmorgen was het grijs en donker en de omliggende bergen zag je maar half. Ik heb nog getwijfeld om toch te vertrekken omdat de temperatuur best lekker is. Maar ik wilde graag nog vissen aan de Anatoki River. Dus om 9 uur een km of 8 buiten Tanaka naa Anatoki Salmon Fishing gefietst. Ik was de eerste en na een korte uitleg ging ik op weg met een werphengel een koelbox en een mes. Het mes was bedoeld om de zalm te doden door het mes boven door zijn kop te steken. Foto's maakten duidelijk hoe. Na een kwartiertje oefenen kreeg ik door hoe je het beste zalm kon vangen en na een tijdje had ik beet en bracht ik een flinkezalm naar de kant. Met het mes lukte het ook aardig.
Elke gevangen zalm moet je afrekenen op gewicht en kun je laten klaarmaken en rokrn en terplaatse opeten of in laten pakken om later op te eten.

Het begon wat te regenen maar het viel nog mee en de omgeving was wederom betoverend. Even later kwam de eigenaar kennismaken want hij zag aan mijn Tangent fleece dat ik uit Nederland kwam. Hij had 5 jaar geleden dit paradijsje gekocht en hij had altijd bij Shell gewerkt maar wilde altijd al vanaf zijn vijftigste iets anders. Later ook nog kennisgemaakt met zijn vrouw en ondertussen 3 zalmen gevangen.

Eentje klaar laten maken en na 45 minuten zat ik de gerookte zalm heerlijk op te peuzelen. De andere 2 werden ingeseald en kon ik meenemen. Ondertussen was het flink druk geworden. Vooral gezinnen die met 5,6,7 zalmen naar huis gingen. Ik heb er eentje aan de eigenaresse Julis gegeven. Die was er blij mee en de andere ligt in de koelkast op mij te wachten. Morgen denk ik.

Julis heeft ook grapefruit en sinaasappele uit haar tuin klaargezet. een kruiwagen vol en die kunnen we vrij pakken. Heerlijk. Nu is ze de openhaard aan het klaarmaken voor vanavond. Gezellig.

Nu zit ik in de lounge waar Jan uit Duistsland en Omir uit Israel aan het poolen zijn. We kletsen wat af. Buiten tikt de regen behoorlijk en het is windstil dus kan het nog wel even duren.

De titel van vandaag is dus niet letterlijk bedoeld maar met overgeven bedoel ik dat ik het maar laat gebeuren. En dat kan omdat ik niets gepland heb om weer ergens op tijd te zijn. En een ander voordeel is dat ik de tijd heb. Als je maar een paar weken hebt dan wil je verder om nog veel te zien.

Beste lieve allemaal dit was het weer voor vandaag. Dadelijk loop ik naar het stadje onder een grote paraplu om wat eten te halen en morgenvroeg kijk ik of ik naar Motueka kan fietsen en anders blijf ik hier nog een dagje of ?,
Want met deze regen was ik na 8 km al een verzopen kat. alles hangt nu te drogen en zal morgen wel droog zijn.

Dus het hoe of wat horen jullie morgen wel weer.

Een lieve groet en leef en geniet,

Piet

• 22 November 2008 - 07:11

Hans V.d. Bersselaar:

Dag Piet,

Ik heb maar weer eens bijgelezen wat je daar allemaal mee maakt. Heb er niet elke dag tijd voor, maar het is toch zo leuk om je te volgen dat ik alles weer gezien heb. Mooi hoor. En vanochtend zag ik een mooi staaltje van het enorme tijdverschil. Je laatste berichtje kwam hier om 5.40 uur binnen.
    In het menu van waarbenjij.nu staat dan keurig dat dit bericht over 9 uur te ontvangen is, maar 't staat er al gewoon. Zo zie je maar: Techniek kan ook dom zijn. :)

Veel groeten, ook van Brigitte en goeie reis verder !

Hans

• 22 November 2008 - 09:04

Roel En Anouk:

Mmmm die verse zalm zal wel smaken, net zo lekker als onze vissoep?? ;-) Wij zijn van ons zaterdag ochtend ontbijtje aan het genieten en samen even weer een aantal verhalen van je aan het lezen. Geniet van de zon, wat minder van de regen. Wij genieten nu even van een sneeuwwit uitzicht.

we denken aan je, dikke knuffel uit de klaproos

• 22 November 2008 - 13:22

Hanny:

Ik zie je gewoon zitten aan de kant van het water. Hier alles wit van de sneeuw, morgen gaan we naar Wilma en Theo in Z-Limburg, hoop dat het weer een beetje meevalt anders heb ik er maar een hekel aan om in sneeuw en gladheid te rijden.

• 22 November 2008 - 17:24

Ine Seegers:

O Piet, die zalm je laat me watertanden, het is hier nu 18.15 uur en ik zat net te bedenken wat eet ik vanavond. Marcel is met Koen naar PSV, zitten daar vanavond in een sky box met buffet vanuit Koen zijn werkgever en mag ik nu in mijn eentje mijn menu samenstellen. Ik ben eruit denk ik, het wordt
    Chinees en sambal bij.
    Ja het leven is hier een groot feest, maar je moet wel zelf de slingers ophangen. Geintje Piet, ik hoop dat ze een mooie avond hebben en eindelijk eens een overwinning voor PSV.
    Lieve groet Marcel & Ine

• 22 November 2008 - 18:04

Peter En Joke:

Goh Piet, je doet veel meer dan fietsen. Aan het werk als boer of postbode. In de lucht, op het water.Niet te geloven. We wensen je een goed vervolg van je reis en doe je ook een beetje voorzichtig? Hier een spreuk voor jou: Er is geen weg naar geluk, geluk is de weg.
    groeten uit Udenhout

• 22 November 2008 - 19:12

Jac Peeters:

Goed gedaan! Ik bedoel je 'overgeven' ... Had ik vandaag misschien ook wat eerder moeten doen. Ik heb van de week het veldrijden weer eens opgepakt. Vandaag al voor de derde keer deze week, maar ... het weer is hier bar en boos: natte sneeuw en temperaturen rond het vriespunt .... toch anderhalf uur onderweg geweest ..... bevriezingsverschijnselen in de tenen .... pijnlijk als je onder de douche gaat staan .... Ik zal maar weer eens naar jou luisteren! Niet te veel ineens, zei je vaak tegen mij. Ik hou dus even rust! Groeten uit een (koud en guur dus) Hilvarenbeek! Jac

• 22 November 2008 - 21:23

André Van De Wiel:

En Piet, om Ine gerust te stellen, mijn cluppie PSV heeft gewonnen met 4-0. Het werd tijd ook!

Jammer dat je die zalm niet kunt doormailen dan konden wij ook van die lekkernij genieten....

Het ga je goed, kerel!

• 23 November 2008 - 20:56

Riek:

Helaas heeft Ajax met 2-0 verloren van AZ. Jammer he,ik zie het zojuist op internet,wabt wij zitten in Frankrijk.
    Geniet van alles je zus