Het blijft maar vallen, - Reisverslag uit Takaka, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu Het blijft maar vallen, - Reisverslag uit Takaka, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Het blijft maar vallen,

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg piet

24 November 2008 | Nieuw Zeeland, Takaka

Beste allemaal,

Ja dat wordt de langste tijd op dezelfde plaats denk ik. Het regent nog steeds enorm. Het hele Zuider eiland is het bar en boos. De temperatuur is gewoon lekker maar op de fiets is onmogelijk. Maar ik heb het getroffen met Back Packers Kiwiana. Gisteren hebben Anne en Iris een heerlijke maaltijd met de gevangen zalm klaargemaakt en daarna zijn wij naar de film geweest. Ook hebben wij over van alles gesproken.
Het komt zoals het komt maar juist die onverwachte momenten en ontmoetingen leveren zoveel moois op.Ik ben altijd al vroeg op en dan is het heerlijk om al die jeugd in de keuken doende te zien
Alle nationaliteiten door elkaar.
En op mijn reis komt onderstaande uitdrukking soms echt uit.
"Een vreemde is wellicht een vriend die je nog niet kent".

Bij jullie sneeuwt het heb ik begrepen. Nou als hier momenteel de regen sneeuw zou zijn dan lag er wel een pak van een meter of tien. Zo gaat het hier te keer.

Ik weet niet of ik mijn foto's van de laatste dagen kan plaatsen maar ik ga dat straks wel proberen.

Een lieve groet van een kletterend NZ,

Leef en geniet ook van de sneeuwvlokken.

Piet.

• 24 November 2008 - 08:59

Rianne:

Goede avond Piet, je zult het niet geloven maar na een nachtje slapen was de sneeuw al weer een heel end weg. Maar ...... terwijl ik zit hier zit te tikken is het weer begonnen. Misschien dus een schrale troost maar dan is er inderdaad tijd voor andere dingen.

Ja hoor, er staan weer foto's op je site. Prachtig dat landschap en die zwarte vogel op het lijntje; het lijkt wel of die een strikje aan heeft.

Jou zinnetje "een vreemde is wellicht een vriend die je nog niet kent" is helemaal waar. Wij hebben mensen uit Zwitserland ontmoet in 1995 op een reis in Ecuador waar we sindsdien een warme vriendschap mee hebben. We zien en horen elkaar te weinig maar als het er weer van komt, dan is het als gisteren. Zo zal het bij jou ook wel gaan, je ontmoet mensen waarvan het lijkt dat je ze al tijden kent.

Mooi hè Piet, en dat allemaal door het nemen van zo'n besluit ....

• 24 November 2008 - 15:23

Anja:

Wat fijn, een paar dagjes uit ruste. Ik denk dat de hele wereld nat is vandag. Regen in NZ, snieew in Nederland en Frankrijk en 12cm hier in Wisconsin. Zwaar naten snieew en wij heben een inrit van 25 meter. Heel veel groetjes uit witte Wisconsin.

• 24 November 2008 - 22:38

Riek:

Hoi broertje,jammer van de regen maar ik zie dat je je toch wel vermaakt. Wij hadden op zuidereiland wel heel mooi weer, dus het kan ook anders. Toch geniet je erg en de regen houdt je daar niet van tegen. Groetjes zus Riek

• 25 November 2008 - 06:28

Geoff And Cynthia:

we love following your daily book.
    Glad you got your feet wet, have u had a puncture yet?
    all well here and little rain.