Van Zuid Korea naar Australië. - Reisverslag uit Melbourne, Australië van piet lagarde - WaarBenJij.nu Van Zuid Korea naar Australië. - Reisverslag uit Melbourne, Australië van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Van Zuid Korea naar Australië.

Door: Piet Lagarde

Blijf op de hoogte en volg piet

03 November 2018 | Australië, Melbourne

Van Zuid Korea naar Australië.

Melbourne, dinsdag 30 okt., woensdag 31 okt., donderdag 1 nov, vrijdag 2 nov. 2018.

Beste allemaal,

Dinsdag 30 oktober alles gepakt en gezakt. Precies 23 kg per persoon.
Iedereen kwam die avond afscheid nemen. En dat viel niet mee. Ik heb het gevoel dat ik vijf weken in een emotioneel warm bad gezeten heb. Zo ontzettend samen alles beleefd en gedeeld.

Woensdagmorgen vroeg want om zeven uur moesten we al op het busstation zijn. Ook hier weer efficiëntie wat de klok slaat. De bussen hebben ruime luxe zitplaatsen en er is wifi in de bus. Halverwege een sanitaire stop van 20 minuten en tijd voor een kop koffie of een snack.

Na ruim vier uur werden we bij het vliegveld afgezet. Zo gigantisch groot en zo ontzettend schoon. Je kijkt je ogen uit. Eerst vier uur vliegen naar Guangzhou en na twee uur door naar Melbourne. Tien en een half uur. Wachten op je koffer en dan met de taxi een half uur naar de pick up plaats voor onze campauto. Dus een reis van ruim 22 uur.
Nu een tijdsverschil van 10 uur met Nederland.

Na de uitleg van de huurauto kunnen we de vrijheid tegemoet. Weer even wennen om links te rijden en dan ook nog een automaat. Maar na een uurtje rijden ben ik aardig gewend en komen we om drie uur op een prachtige camping in Melbourne aan. Nog net een plekje vrij. Want er zijn juist dit weekend paardenrennen in Melbourne en het lijkt dat iedereen daar naar toe wil. Er zij zelfs drie grote cruiseschepen aangemeerd.
Wij gaan vandaag en morgen gebruiken om wat uit te rusten en inkopen doen om alles de komende drie maanden zo gemakkelijk mogelijk te maken. Belangrijk ook is de aankoop van goede simkaarten voor de telefoons en Ipads zodat we gemakkelijk contact kunnen hebben met het thuisfront.

In het volgende verslag zal ik wat vertellen van de verschillen die je meteen voelt en ziet.

“Today is always the day with which the future begins”.

“Vandaag is steeds de dag waarmee de toekomst begint”.

Dus leef en geniet van deze dag.j

Voor nu een warme groet en geniet van het weekend.

Piet.

• 03 November 2018 - 07:20

Coby:

Veel succes en doe voorzichtig liefs Coby

• 03 November 2018 - 07:24

Riek:

Nou, een fijne reis door Australie. Susan, greetings from us.

• 03 November 2018 - 14:56

Maria Venhuizen :

Ik volg je nog steeds Piet: je maakt veel mee en je maakt mooie reisverslagen:-)!

• 03 November 2018 - 15:55

Jane:

Een hele fijne reis voor jou en Susan
    Liefs Jane

• 04 November 2018 - 11:43

Corrie Van Baast:

Hallo Susan en Piet,

Wat een prachtig land: Australië. De lente in Australië. Veel van onze familieleden, neven en nichten en hun families, wonen er.
    De grote verhuizing van Nederlandse gezinnen naar Australië. Boerderij verkocht en hun veestapel. Afscheid van familie die zij nooit meer zouden ontmoeten (in die tijd 1952-1953) De moeilijke start voor velen
    om knecht op een farm te worden, Engels praten en de kinderen kregen een Engelse naam: vertaling van hun Nederlandse naam. Velen redden het goed, anderen hadden het erg, erg moeilijk. Luchtpost uit Nederland was een feest en andersom ook.
    Gelukkig zijn wij er al drie keer geweest en hebben wij alle verhalen gehoord en kunnen wij ook familie uit Australië hier verwelkomen. Met I pad en PC en Mobiele telefoon is het contact erg gemakkelijk. Inderdaad 10 uren verschil. Dus 's morgens vroeg of 's avonds laat bellen. Altijd fijn om bericht te ontvangen en vreugde en verdriet te delen. De grote afstand is een probleem: je kunt niet zomaar even naar Australië. Maar persoonlijke ontmoetingen zijn een echt FEEST, met een hoofdletter.
    Wij wensen jullie twee een heerlijke tijd toe, Down Under. Groeten van Corrie