Zie, voel en ruik de verschillen. - Reisverslag uit Apollo Bay, Australië van piet lagarde - WaarBenJij.nu Zie, voel en ruik de verschillen. - Reisverslag uit Apollo Bay, Australië van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Zie, voel en ruik de verschillen.

Door: Piet Lagarde.

Blijf op de hoogte en volg piet

06 November 2018 | Australië, Apollo Bay

Zie, voel en ruik de verschillen.

Apollo Bay, zaterdag 3 november 2018
Rond de 20 graden en half bewolkt.

Beste Allemaal,

Ik loop wat achter wat verslagen betreft maar dat gaat vanzelf een keertje goed komen.

Vandaag zijn we echt aan de reis door Australië begonnen. “The great Ocean Road”. Zo ontzettend mooi. We deden deze tocht langs de zee twee jaar geleden ook al maar vervelen doet dat nooit. Maar daarover later meer.

Ik ben nu een week in Australië. Wat een verschil met Zuid Korea. Je voelt, ziet en ruikt de verschillen. In Zuid Korea heb ik niet één vuile of kapotte wagen gezien. Hier zitten ze van onder tot boven onder de modder of deuken.
In Zuid Korea begroeten de mensen elkaar met een lichte buiging. Hier is het meteen “ How are you Mate”. Hier geen high fashion maar ruige baarden en tattoos. Kleding is hier totaal niet belangrijk. Hier overal BBQ. Vaak al bij het ontbijt. Je ziet hier dus ook veel meer dikkere mensen dan in Zuid Korea.
In Zuid Korea heb ik een paar campers of caravans gezien. Hier zie je campers in alle maten en van alle gemakken voorzien.

Wat dat betreft is onze “slaapauto” maar een uitzondering. Maar wel heel gemakkelijk. In vijf minuten kunnen we slapen en in vijf minuten zijn we weer onderweg. Genoeg opslagruimte voor kleding en eten. Twee stoelen, een tafeltje, een klein koelkastje en dat is het.

Overdag naar een bakker of supermarkt. Wat inkopen doen en op de camping is het gemakkelijk koken. De campings zijn van alle gemakken voorzien. Natuurlijk verschillende BBQ’s binnen en buiten. Kooktoestellen, broodroosters en waterkokers. Gezellige zitplaatsen en zo kom je ook veel meer in contact met de mensen.
Dus in de avond is het gemakkelijk om goed te koken en voor vertrek een goed ontbijt. Onderweg hebben we genoeg in de auto voor een goede lunch.

De meeste campings hebben wasautomaten en drogers. Dus de was is ook geen probleem. Ook zeer goede en schone sanitaire voorzieningen.

Wat het weer betreft is deze streek er echt een “ van vier seizoenen op één dag”. In Melbourne kwamen we aan met 33 graden en zes uur later was het 18 en regen en weer wat later een flinke storm en weer warm. Het kan hier alle kanten op maar dat gaat over een paar dagen snel veranderen want dan kruipt het elke dag dicht tegen de veertig graden aan.

Voor nu weer eventjes genoeg.

“I spy what you also spy BUT how you look at it I don’t know”.

“Ik zie, ik zie wat jij ook ziet, maar HOE jij het ziet dat weet ik niet”.

Hopelijk kan ik snel wat foto’s sturen maar niet overal is internet sterk genoeg.

Voor nu een warme groet,

Piet.

• 07 November 2018 - 00:51

Riek:

Geniet samen van een mooie reis.