Uno, dos, tres, ............ - Reisverslag uit Udenhout, Nederland van piet lagarde - WaarBenJij.nu Uno, dos, tres, ............ - Reisverslag uit Udenhout, Nederland van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Uno, dos, tres, ............

Door: Piet Lagarde

Blijf op de hoogte en volg piet

28 April 2012 | Nederland, Udenhout

Udenhout, zaterdag 28 maart 2012

Dear everyone,

It is a long time ago that you could see my stories and pictures on my weblog. But I was busy in my house and garden and with my 3 lovely grandchildren. Jasper, Djuna and Sterre. But I was also busy with the preparations for the next travel. First we go camping in France, Spain en Morocco and then half of August to South and Central America. So we are also learning a little bit Spanish.
I know you can't read all what I write but I hope the photo's give you a good impression from the countries we visite.

Warm greetings and live and enjoy the moments you get.

Piet

Beste allemaal,

Bijna een maand geleden dat jullie mijn laatste verslag konden lezen. Voor mij was het even wennen want het zat in mijn vast ritme om de dag te beginnen met het schrijven van mijn verslag en het uitzoeken van de foto's. Ook beleefde ik door deze activiteiten onze prachtige reis nog een keer. En zoals de uitdrukking al zegt: "Wie van zijn herinneringen geniet, leeft tweemaal."
Niet dat ik de afgelopen weken niet genoten heb maar het was even wennen. Maar stilgezeten heb ik niet. Heerlijk in de tuin bezig geweest. Ook de 3 kleinkinderen, Jasper, Djuna en Sterre zorgden voor het nodige plezier en afleiding.

De afgelopen tijd ook al met de voorbereidingen voor de volgende reis bezig geweest. En deze beginnen al heel concreet te worden.
Dinsdag 1 mei komt mijn reisgenoot Susan weer naar Nederland en dan worden de puntjes op de i gezet. Heerlijk om deze voorbereidingen te kunnen delen. Eerst even acclimatiseren en dan zal de Keukenhof, de Floriade en het vernieuwde Madurodam ook zeker bezocht gaan worden.
Maar half mei trekken we met de auto en tent naar het zuiden. Eerst een bezoek brengen aan mijn neef Jordy en Thierry die 100 km onder Parijs wonen en dan op weg naar Marokko. Hier gaan we 3 weken rondtrekken. Dan weer terug naar Spanje en hier willen we een maand Andalusië en omstreken gaan verkennen. Half juli zijn we weer terug en omdat Susan maar 3 maanden in de EU mag blijven, vertrekken we half augustus naar Zuid en Midden Amerika.
De vliegtickets zijn geregeld maar welke landen en in welke volgorde wij deze gaan bezoeken hebben wij nog niet precies ingevuld.
In ieder geval kunnen we al volop genieten van de voorbereidingen. Daar hoort van alles bij. Het gezondheidspaspoort op orde brengen de visa regelen, de juiste routes uitstippelen en alles over deze landen te weten zien te komen. Maar dat is met internet niet zo'n groot probleem meer.
Wat totaal nieuw zal zijn is de taal. Dus duik ik al regelmatig in een Spaans woordenboek. Uno, dos, tres, cuatro, cinco, seis, siete, ocho, nueve en diez klinkt al regelmatig door het huis. Maar ook luister ik ook regelmatig naar een dvd met Spaanse lessen.

Dus beste allemaal het reisvirus is nog niet verdwenen. Ik hoop dat ik ook van deze reis weer regelmatig verslag zal doen en dat wij al onze indrukken met jullie kunnen en mogen delen.

Op Koninginnedag mag ik nog een lezing over mijn avonturen verzorgen voor alle gedecoreerden in Udenhout.
Maar vanaf 1 mei krijgt het reisvirus weer de overhand.

Elke reis heeft een titel.
In 2008 ging ik naar Nieuw Zeeland en de titel was: "Mijn eerste reis".
In 2009 ging ik naar China, Noord en Zuid Vietnam, Cambodja, Thailand en Laos en de titel van deze reis was: "Een nieuw avontuur".
In 2010 startte ik in Myanmar om vervolgens in Thailand, Laos en Nepal rond te trekken. Deze reis had als titel: "Het vervolg".
In 2011 koos ik als titel: "Totaal anders maar ......". Dit omdat ik nu niet alleen meer door Bali, Java, Noord en Zuid India en Sri Lanka trok.
Dit jaar naar een totaal nieuw werelddeel. Spannend!!!!!!!!!!!!!!!
De titel moet ik nog bedenken evenals de opmaak van mijn weblog. Dat blijft dus nog even een verrassing.

Leef en geniet van de momenten die zich voor doen.

Tot gauw weer.

Piet

• 28 April 2012 - 07:02

Toeval????:

Hoi Piet,
    Toeval of nietmaar wij zijn gaan 13 mei tm 26 juni naar......... Andalusie.
    We starten (met de fiets) in Malaga en we eindigen in Barcelona. Misschien komen we julie wel tegen.
    Marocco lijkt mij super mooi.
    Een hele fijne reis toegewenst.

Groetjes uit Enkhuizen (Hans en Marja)

• 28 April 2012 - 07:18

Danielle:

Hallo Piet,
    wat een geweldige plannen. Ben vorig jaar in Belize geweest (via een stukje mexico) en dit jaar 3 weken in Argentinië. Weet zeker dat je het geweldig gaat vinden. Fijn dat we dankzij het internet weer met je mee kunnen genieten.
    Groet van danielle uit arnhem.

• 28 April 2012 - 07:36

De Damwijkjes:

Dat klinkt weer goed Piet, Andalusie hebben we al meerdere malen bezocht, erg mooi! Wij houden van de Spaanse cultuur en de spanjaarden. Gaan dit jaar ook naar zuid-Spanje naar de Costa de la Luz, naast de Algarve in Portugal.
    Marokko staat ook nog op ons wensenlijstje, dus we gaan weer genieten van je verhalen en foto's.
    Succes met de voorbereidingen, hasta la vista!
    Gr Ingrid

• 28 April 2012 - 10:13

Riek:

Dat wordt weer genieten he? Wat een mooie foto's van je kleinkinderen. Zo blijven we ook op de hoogte. Leuk hoor.

• 28 April 2012 - 12:06

Elly En Ger Fleuren:

Hallo Piet,
    Wat een geweldige plannen en fijn dat wij weer een beetje met je meemogen reizen. Alleen Marokko staat ook nog op ons lijstje. In 2005 hadden we een rondreis door Peru. Het is nog steeds onze topper.
    Wij gaan in Nov. naar Nepal en Bhutan en zijn al met de voorbereidingen bezig.
    Wat een prachtige kleinkinderen heb je. En wat gaat het allemaal snel he! Wij vinden Sterre precies op jou lijken. Geniet samen van jullie mooie reizen en je weet het he, als je in de buurt bent "de koffie is bruin".

Groetjes, Elly en Ger uit Vierlingsbeek.

• 28 April 2012 - 18:23

Lieske:

Ik volg het weer graag. Veel voorbereidingsplezier. xLieske

• 21 Mei 2012 - 18:38

Herman En Hanny:

Piet, wat een gezellige foto's van die schatjes. Ik hoorde dat je bij Jordi was met suzan, mooi is het er hè, jullie zullen het wel goed naar jullie zin gehad hebben. En jullie gaan naar Spanje, geniet maar lekker.
    Herman en Hanny