Indrukwekkende gebouwen. - Reisverslag uit Udenhout, Nederland van piet lagarde - WaarBenJij.nu Indrukwekkende gebouwen. - Reisverslag uit Udenhout, Nederland van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Indrukwekkende gebouwen.

Door: Piet Lagarde

Blijf op de hoogte en volg piet

08 Februari 2012 | Nederland, Udenhout

Udenhout, dinsdag 7 februari 2012

Beste allemaal,

Na zoveel indrukken en zoveel moois heb je even de tijd nodig om dit alles een plekje te geven. Een dag van organiseren en lezen over alles wat we nog willen gaan bekijken.

Khajuraho, maandag 28 november 2011

Vanuit onze kamer kijken wij zo op een bouwplaats waar een nieuw hotel of kantoor moet komen. Een indrukwekkend schouwspel want bijna alles gebeurt hier nog met de hand. En op de bouw werken altijd veel vrouwen. Van zonsopgang tot zonsondergang. De hele dag. Op de foto zie je vrouwen met bamboe, metalen of plastic schalen op hun hoofd, grond uit de bouwput halen om verderop neer te gooien. Als je de bouwput ziet zakt de moed je in de schoenen maar deze vrouwen beginnen aan het karwei en werkelijk als je 's avonds ziet wat voor grond zij verplaatst hebben is dat indrukwekkend. En dat allemaal voor een paar euro per dag EN eten en drinken moeten ze zelf meebrengen. (zie foto)

Orchha, dinsdag 29 november 2011

Wij konden deze morgen rustig aandoen want wij zouden om een uur of 11 met de taxi vertrekken naar Orcha. Na een goede lunch konden we om 2 uur inchecken in: "Sheesh Mahal". Een heus paleis dus. Eenvoudig maar sfeervol. Of beter gezegd het Sheesh Mahal hotel is maar een gedeelte van het Jahangir Mahal paleis. Maar van hieruit hadden wij werkelijk een schitterend uitzicht op het historische stadje Orchha aan de oever van de Betwa rivier.
Wij zouden het weer druk krijgen die middag want in dit stadje met zijn vele zoetwarenhandelaren was veel te zien, te bewonderen en te verwonderen.
De Jehangir Mahal, de Chaturbhuj tempel, de Lakshminarayan tempel, de Camel stable en nog veel meer. Wij hadden ook geluk want er was juist een festival aan de gang. Tienduizenden mensen waren op dit festival aanwezig. Van heinde en verre aangevoerd met bussen, vrachtwagens en te voet. Vele pelgrims kwamen op dit jaarlijkse festival af.
Wij vroegen ons wel af waar al deze mensen naar het toilet zouden gaan. En zo'n festival duurt een paar dagen dus onze vraag was ook waar deze allemaal zouden slapen. Het antwoord dat wij kregen. Slapen, dat gebeurde in de open lucht, gewoon op starrt dus en de toilet? De rivier was toch dicht in de buurt? Dus hier gingen deze tienduizenden naar het toilet en hier namen ze ook 's morgens een bad.

Ik denk dat foto's meer zeggen dan woorden dus ik probeer van alles een paar aansprekende foto's te plaatsen. Maar ik heb TEVEEL mooie foto's om deze allemaal ineens te plaatsen. Dus morgen plaats ik nog een serie foto's vanuit Orcha. Van het leven op straat en van de Raj Mahal.

Tot volgende keer,

Leef en geniet van de Elfstedenmomenten?
Wij zullen zien.

Piet

• 08 Februari 2012 - 13:59

Riek:

Schitterend, dat is het in een woord.
    Succes