Geen auto zonder .... No car without ...... - Reisverslag uit Vāranāsi, India van piet lagarde - WaarBenJij.nu Geen auto zonder .... No car without ...... - Reisverslag uit Vāranāsi, India van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Geen auto zonder .... No car without ......

Door: Piet Lagarde

Blijf op de hoogte en volg piet

26 November 2011 | India, Vāranāsi

Varanasi, vrijdag 26 november 2011

Dear everyone,
We are now in Varanesi but I write from every day a story. We are now in Varanesi and already 20 days in India but we saw no car without a scratch or bump.
I hope the photo'e tell you some about live here,

Live and enjoy the moments of the day.

Warm greetings from
Piet



Beste allemaal,

Wij zijn nu in Varanesi aangekomen na een heeeeele lange treuinreis. Het reizen hier per trein is al een belevenis op zich maar deze treinreis was wel heel speciaal. 10 uur !!!! langer onderweg dan gepland.
Maar daarover later meer want ik had beloofd om van elke dag een verslag te maken.

New Delhi, zondag 6 november 2011

Na een korte maarv goede nachtrust zag ik na het ontbijt de manager en vroeg hem waarom wij niet in het geboekte Ajanta hotel konden slapen. Hij bood zijn excuses aan en wij konden meteen van kamer veranderen en nog wel naar de beste kamer zonder bijbetaling En wij konden met zijn taxidriver een hele dag New Delhi gaan verkennen.Een goed aanbod vonden wioj en na van kamer gewisseld te zijn gingen we vol goede moed met een tuk tuk New Delhi verkennen. Het verkeer igaan is werkelijk een belevenis. Ik ben al heel wat gewend in Hanoi, HCM city en vele andere steden maar dit is tot nu toe wel het meest chaotische verkeersbeeld dat ik meegemaakt heb. Ik noemde het in mijn vorige reizen een gorganiseerde chaos maar hier is het een ONgorganisserde chaos.
Er zijn geen regels. eentje maar. Het recht van de sterkste en brutaalste. Wij hebben nog geen auto gezien zonder kras of deuk.
Het was zondag en elke zondag is er een boekenmarkt. Werkelijk hele straten vol met stapels en soms bergen met boeken. iedereen en van alles krioelt er doorheen. Honden, verko[pers, koeien, fietsen, motoren. een wonderlijk gezicht om vanuit de tuk tuk dit straatbeeld te aanschouwen.
We gingen op weg naar Red fort en onderweg kwam onze tuktuk driver in botsing met een auto. Drie diepe krassen. Niemand was boos. hij stak als een soort sorry zijn hand omhoog en vervolgde weer zijn weg. Heel bijzonder.

Naar twee uur het indrukwekkende Red Fort bezocht te hebben met zijn 6 paleizen hebben we deze middag ook nog de burning place van Ghandi bezocht. Raj Ghat. Een monument dat elke dag door duizenden mensen bezocht werd.
In de avond bezochten we nog de Lotus tempel. Een nieuw en indrukwekkend gebouw in de vorm van een Lotus bloem. de nationale bloem van India.De naam is eigenlijk de bahia tempel. Bahia is een jonge religie die in 1844 gesticht werd door Baha U llah. het probeert alle geloven te verenigen. Dus iedereen is welkom in dit imposant gebouw.

Helaas valt regelmatig de stroom uit en moet ik regelmatig opnieuw beginnen, dus nu stop ik ermee want vanavond gaan we weer met een trein verder. Van 6 uur tot 5 uur in de morgen. maar in Incredible India is niets zeker, dus wij wachten af.

Een lieve leef en genietgroet van ons en hopelijk kan ik snel over de tweede dag New Delhi verslag doen.

Een warme knuffel voor iedereen,

Piet



























  • 26 November 2011 - 09:05

    Riek:

    Zo'n botsing moet je hier eens proberen, staat alles op zijn kop. Ook weer logisch natuurlijk. Ja jullie ziedn weer erg veel en maken veel mee. Als het maar leuk blijft en geniet maar lekker hoor. Hier alles oke. Sint en Piet zijn er weer, maar ze komen bij ons niet aan. Stout geweest denk ik, hahahahaha.
    Dikke knuffel van je grote zus.

  • 26 November 2011 - 10:37

    Ine Seegers:

    Wat een tegenstellingen deze keer op de foto's Piet. Prachtige moderne gebouwen, schitterende tempels en anderzijds de ongeorganiseerde chaos en armoede in het straatbeeld. Wat een indrukken hebben jullie 's avonds toch te verwerken. Ik begrijp dat jullie er niet minder om slapen, dat is in ieder geval fijn om je volgende dag vol indrukken weer een plaatsje te kunnen geven.

  • 27 November 2011 - 09:15

    Sint-Nicolaas:

    Beste Tonnie en Riek,

    Sint is er niet alleen voor kleine kinderen, want ook grote mensen hebben wensen.
    Deze week, dacht ik nog, laat ik eens langs Riek en Tonnie gaan, ik heb mijn oor goed te luister gelegd, maar hoorde jullie niet zingen en zag ook geen schoentje staan.
    En weet je, ik ben erg druk, heb geen tom tom en mis soms ook wat adresjes op mijn rit,
    door gebrek aan informatie van mijn Piet, die op dit moment in India zit.

    Maar zet je schoen en zing uit volle borst een prachtig lied
    ben ik het niet, dan is het wel een ander die het hoort en ziet.

    Hartelijke groet van een andere wereldreiziger,

    Sint-Nicolaas

  • 27 November 2011 - 18:43

    Herman En Hanny:

    We zijn weer op de hoogte van wat jullie allemaal overkomt,hier nog steeds heel zacht weer,dus november is een makkie, dat hebben we toch maar mooi gehad. In Gennep alles oke, en met de rest van de familie ook, lieve groetjes van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

piet

Beste allemaal, Na 8000 prachtige kilometers door Nieuw Zeeland in 2008/2009 en 6000 facinerende en indrukwekkende kilometers door China, Vietnam, Cambodja en Laos in 2009/2010 begint in november mijn derde fietsavontuur. Deze keer zullen de vele (?) fietskilometers mij leiden door Birma (Myanmar), Thailand, Laos en Nepal. Ik hoop jullie weer regelmatig verslag te doen van al mijn avonturen. Voor nu een lieve leef en geniet groet. Piet

Actief sinds 16 Juli 2008
Verslag gelezen: 279
Totaal aantal bezoekers 1987818

Voorgaande reizen:

10 Juli 2023 - 15 September 2023

Een echt avontuur.

06 Juni 2022 - 10 Augustus 2022

Op een andere manier.

24 September 2018 - 06 September 2019

Voor de tweede keer.

22 November 2017 - 06 Maart 2018

Acht in een?

05 Oktober 2016 - 16 Januari 2017

Naar de andere kant .....

11 September 2015 - 18 December 2015

Rondtrekken door midden Europa met de tent.

16 September 2014 - 17 December 2014

Op weg naar Afrika.

20 Mei 2012 - 24 Januari 2013

"Een lach kent alle talen"

27 September 2011 - 20 Januari 2012

Totaal anders maar .......

27 November 2010 - 27 Maart 2011

Het Vervolg

14 Oktober 2009 - 28 Maart 2010

Een nieuw avontuur

26 September 2008 - 13 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: