Incredible India - Reisverslag uit Udaipur, India van piet lagarde - WaarBenJij.nu Incredible India - Reisverslag uit Udaipur, India van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Incredible India

Door: Piet Lagarde

Blijf op de hoogte en volg piet

15 November 2011 | India, Udaipur

Udaipur, dinsdag 15 november

Dear everyone,

First I wish karin and Andrew the best wishes and many healthy years.We are now in India and every day is Incredible. i hope that the pictures can show something from India the coming time.

Waem greetings and live and enjoy the days.

Piet

Beste allemaal,

10 dagen India en pas het eerste verslag. Dat zijn jullie van mij niet gewend. Maar ik beloof jullie dat ik dat later recht ga zetten. Maar het heeft alles te maken met " incredible India". Zo zou ik vanmorgen dit verslag maken maar de stroom is hier elke dag van 8 tot 11 afgesneden. Zo kan men gemakkelijke energie besparen.Niets werkt dan.
Wij zijn zo intensief aan het reizen dat er bijna geen tijd overblijft om een verslag te schrijven. Daarbij zit je hoofd zo vol van ontelbare indrukken dat je blij bent als je al die indrukken op een rijtje kunt zetten.
Tot nu toe is elke minuut van de dag :"INCREDIBLE INDIA"
Ik zou soms ook kunnen zeggen WAANZINNIG INDIA.
En als je niet van verrassingen houdt dan moet je zeker niet in India gaan rondreizen want hier wordt je elke dag meermalen positief en negatief verrast.
Een " open mind" van reizen is hier zeker nodig.
Je komt ogen, oren en neuzen te kort. Alle zintuigen worden op de proef gesteld. En in het verkeer worden ook je zenuwen tot het uiterste getest.
Meerdere keren op een dag kijken Susan en ik elkaar aan en dan zeggen we alleen maar: " Incredible India".
Later zal ik van elke dag een verslag maken maar nu beperk ik mij tot de grote lijn.

5 november:
Midden in de nacht aankomst op het vliegveld van New Delhi. Met tranenede ogen van de smog komen we een uur later in ons hotel aan.
6 november:
Na een goed ontbijt en lunch trekken we met een Tuk uk New Delhi. Een onbeschrijflijke ervaring.
7 november:
Nu hebben wij met een taxi de mooiste plaatsen van Delhi bezocht.
8 november:
Delhi - Madava 300 km met de taxi.(Tot Agra reizen wij met de taxi en daarna met de trein. Later leg ik uit waarom.)
9 november:
Mandava- Bikaner 300 km.Zeer, zeer slechte weg.
10 november:
Bikaner - Jaisaimer 300 km.
Dicht bij Pakistan
11 november
Jaisaimer- Kuri 60 km.
Kamelen safari en slapen in de woestijn.
12 november:
Kuri - Jodhpur 300 km
Jodhpur of wel " The Blue city"
13 november:
Jodhpur - Mount Abu 250 km
14 november:
Mount Abu- Ranakpur- Udaipur 200 km
15 november Sight seeing Udaipur

Morgen trekken we weer verder door Incredible India en ik zal later van elke dag een verslag maken en foto's plaatsen die wij die dag genomen hebben. Nu plaats ik zomaar enkele foto van " on the road" .

Voor nu wens ik jullie van ons tweetjes nog vele fijne leef en geniet momenten.

Piet

• 15 November 2011 - 11:52

Claartje:

genieten maar van magic India!
    Agra en de Tai Mahal mag je niet missen hoor! en als je een motor riksha met de naam Bos tegenkomt dan is die eigenlijk van mij en met de chauffeur (Mukesh) was ik bijna getrouwd, doe ze de hartelijke groeten.
    de verslagen komen wel, of niet...
    liefs van Claartje

• 15 November 2011 - 12:04

Willemien En André:

Er is weer volop te zien en te genieten voor jullie, en dus ook op afstand voor ons!

Het ga jullie goed!!

Willemien en André

• 15 November 2011 - 12:38

Tonnie En Riek:

Ach, wat een mooie beelden weer, heel anders he. Kamelen zijn er genoeg zie ik.
    Jullie gaan weer heel wat beleven. Geniet er van. Hier alles rustig. Super lekker weer, koud maar veel zon, als het maar droog is, dan is het al super, toch. Tonnie vindt van niet, die houdt meer van de warmte. Groetjes en tot schrijfs

• 15 November 2011 - 12:42

Riek:

Tonnie zegt dat het geen kamelen zijn, maar dromedarissen. En al die schoenen, betekent dat iets?
    Vergat ik te vragen. Doei

• 15 November 2011 - 17:58

Peter En Joke:

Wat een kleurrijke bijzondere andere wereld waarin jullie vertoeven.
    Wij volgen elk verslag.
    Groeten uit koud Udenhout

• 15 November 2011 - 21:17

Herman En Hanny :

Leuk wat van jullie te horen, geniet van alles en pas goed op want je moet wel een engelbewaarder hebben maar die heb je toch ook altijd bij je. Daaaag

• 16 November 2011 - 12:29

Jan En Ria De Rijk:

Piet wat geweldig weer .
    We genieten met jullie mee.
    Het ga je goed
    Liefs en groetjes uit een zonnig Geldrop.

• 18 November 2011 - 16:29

Andy (Lochtenbergh):

Hallo Piet,
    We hebben elkaar gesproken op een Tangent-bijeenkomst in Udenhout. Tjonge, wat een enorme hoeveelheid belevenissen..... En wat een scala aan landen doe je aan. Zo te lezen is in India in 20 jaar niet veel veranderd. Ik heb er een 1/2 jaar gezeten eind jaren tachtig..... Ik wens je heel veel reisplezier toe. Enne...India heeft heerlijk schone bergen en fantastische stranden.......
    Groeten vanuit het koude Brabantse land.