Een zonnesteek? A sunstroke? - Reisverslag uit Soi Dao, Thailand van piet lagarde - WaarBenJij.nu Een zonnesteek? A sunstroke? - Reisverslag uit Soi Dao, Thailand van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Een zonnesteek? A sunstroke?

Door: Piet Lagarde

Blijf op de hoogte en volg piet

26 Februari 2011 | Thailand, Soi Dao

Soi Dao, zaterdag 26 februari 2011

Dear everyone,

Today a beautiful etappe. A little hilly but sometimes I think I had a sunstroke because some parts go up so little that you can not see that with your eyes. But your legs feel that very good. So you think that you can bike anymore or that you became weak but. But I like more the real hills because you see that you must climb. So you see that cycling also do a lot with your mind. But don't worry Piet has no sunstroke he is just a very happy biker. Why? Try to guess why.

For now live and enjoy all nice moments from this day.


Beste allemaal,

Sommige mensen denken misschien dat ik een zonnesteek opgelopen heb maar nee hoor ik fiest nog met veel plezier rond. Maar ik wist dat er een viertal dagen tussen moesten zitten van ovre de 100 km. En je kunt niet zomaar stoppen als je moe bent of als je gen zin mer hebt om verder te fietsen. Er moet namelijk wel een geschikte slaapplaats te vinden zijn.

Maar soms denk je wel eens wat is er met mij aan de hand. Na een tijdje krijg je door dat het niet aan jou en aan jouw benen ligt maar aan de weg. Het lijkt of je niet stijgt maar dat doe je wel. Vals plat noemen ze dat. Nou ik kan je verzekeren dat dat heel frustrerend fietst en dat je denkt dat je pap in je benen hebt.

Daarom ben ik blij dat ik de afgelopen dagen enkele grote afstanden afgelegd heb. Kan ik nu wat " rustiger" naar Bangkok fietsen.

Vandaag weer een prachtige route met wat meer heuvels vanwege het Karstgebergte waar ik een stuk doorheen moet om zo langzaamaan bij de kust te komen.
Ook vele suikerrietplantages en heel veel gezinnen die met zijn allen cassave aan het planten waren.
Dat er veel suikerriet verbouwd wordt is ook te merken aan de vele te vol geladen vrachtwagens met suikerriet die je passeren. Te hoog en te zwaar beladen. Ik heb al zeker 7 vrachtwagens gezien die omgeslagen zijn en ik kan je verzekeren dat dat hele ravage teweegbrengt.

Vandaag ruim 95 km. Maar ik was zoals gewoonlijk weer heel vroeg wakker. Om zes uur stond mijn "trouwe vriend" al weer gepakt en gezakt klaar om op pad te gaan. En dat lukt als er een & eleven in de buurt is want ik wil eerst altijd wat eten voor dat ik op de fiets stap.
Het was nog pikke donker maar de hele straat was al weer ingericht met honderden kramen en kraampjes. Dus kon ik ook voldoende fruit inslaan. Om kwart over 6 zat ik al op de fiets en ik weet dat het binnen 10 minuten licht kan zijn. Dus even door het donker maar er was nog weinig verkeer.
Om 12 uur reed ik het Sao Dao resort al weer binnen.
Eerst wat stickie rijst en kip op en toen meteen de douche in. Eeb uurtje slapen en nu zit ik hier bij de receptie achter de computer.
Ik denk dat er in de toekomst steeds meer computers zijn waar je gebruik van kunt maken. heel veel mensen hebben hun eigen laptop bij en loggen gewoon even in. Wie weet moet ik daar ook eens aan gaan denken.

Van daag weer voldoende rust nemen. Morgen weer een normale etappe en maandag weer een lange etappe maar dan rij ik ook langs de kust. Een ander ervaring.

Ik ga weer proberen wat foto's te plaatsen maar zie je niets verschijnen dan heb ik echt een probleem met de memorycard.

Voor nu een lieve groet en leef en geniet.

Piet.

Bij de foto's:

Eindelijk weer foto's maar nu een voor een vanaf de camera moeten plaatsen.

661 en 652 cassave aan het planten met de hele familie. De baby moet ook mee en wordt verzorgd door kleiner broertje of zusje.
641 door karstgebergte
631 tientallen van deze " installaties" om insecten te vangen langs de weg. Let op de tl- buis en de bakken water onder de val.
551 541: voor dat de school begint staan alle leerlingen in schooltenue allemaal keurig in de rij een leerkracht maar ook een leerling zegt een tekst door de microfoon en de kinderen zeggen die allemaal tegelijk na. Zie je ook voor leerlingen voor de hogere scholen. Gezamenlijk starten en dan beginnen de lessen.
251 en 241 het leerlingenvervoer gaat hier nog heel anders. Of te voet kilometers lopen, of gebracht met 3 o4 kinderen op een scooter of met een vrachtwagen met banken maar uit deze " schoolbus" kwamen zo'n 70 leerlingen. Ook op het dak is plaats zoals je ziet.
261 en ook de kapper heeft niet zoveel nodig om voor je haar te zorgen.
281 zijn allemaal stengels van de cassaveplant. deze worden weer in stukken van 50 cm gesneden/gehakt en daarna in de grond gestoken en zo schieten ze weer wortel en daar groeien de cassaveknollen weer aan.
172 het drogen van de vermalen cassavewortels. Er hangt als je er langs fiets een zure lucht.
411/301/291 de tempel met de miljoen flessen.
401 zelfs de toilettten en tevens badkamer is volledig van lege glazen flessen gemaakt. Deze flessen zijn ook allemaal gevuld met zand.



  • 26 Februari 2011 - 08:37

    Riek:

    Geluk de mooie foto's. Goede stick dus.
    Goedemorgen, het is hier somber weer. Wij niet hoor, hahahaha
    Rust maar lekker uit. Ik schrok een klein beetje van de tekst, maar jou kennende.....
    Vanmiddag zijn we even naar de verjaardag van een vriend van ons. Tonnie gaat ook een uurtje mee.
    Prettige zondag en let goed op je zelf.

  • 26 Februari 2011 - 08:42

    Riek:

    Gelukt bedoel ik in mijn bovenstaand verslagje natuurlijk he.
    Wat prachtig dat flessenhuis he.
    Staat er niet bij hoeveel flessen erin zitten? Kunt er een prijsvraag van maken, hahahaha

  • 26 Februari 2011 - 08:48

    Piet:

    Ja zus je wilt de eerste zijn, maar wel goed lezen. Het is een tempel en geen huis en er zitten meer dan een miljoen flessen in verwerkt. Dus niet te snel zusje.

  • 26 Februari 2011 - 10:04

    Ria R:

    Geweldig die flessen Piet!!!!! Zou iets voor mij zijn. Zo zie je maar weer, niets weggooien!!!!!!!!
    Je laat ons heel erg meegenieten van je reis. Groetjes Ria R.

  • 26 Februari 2011 - 11:04

    Ine Seegers:

    Dat zijn geen dikbillen die staan te drinken!!!!!!!!!! Maar wel een mooie foto.
    Groetjessssssssssss
    Marcel en Ine

  • 26 Februari 2011 - 13:30

    Lea:

    Weer eens prachtige fotos!
    groetjes
    Lea

  • 28 Februari 2011 - 21:40

    Herman En Hanny:

    Inderdaad prachtige foto's, en fijn dat je het iets rustiger aandoet.i

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

piet

Beste allemaal, Na 8000 prachtige kilometers door Nieuw Zeeland in 2008/2009 en 6000 facinerende en indrukwekkende kilometers door China, Vietnam, Cambodja en Laos in 2009/2010 begint in november mijn derde fietsavontuur. Deze keer zullen de vele (?) fietskilometers mij leiden door Birma (Myanmar), Thailand, Laos en Nepal. Ik hoop jullie weer regelmatig verslag te doen van al mijn avonturen. Voor nu een lieve leef en geniet groet. Piet

Actief sinds 16 Juli 2008
Verslag gelezen: 341
Totaal aantal bezoekers 1987890

Voorgaande reizen:

10 Juli 2023 - 15 September 2023

Een echt avontuur.

06 Juni 2022 - 10 Augustus 2022

Op een andere manier.

24 September 2018 - 06 September 2019

Voor de tweede keer.

22 November 2017 - 06 Maart 2018

Acht in een?

05 Oktober 2016 - 16 Januari 2017

Naar de andere kant .....

11 September 2015 - 18 December 2015

Rondtrekken door midden Europa met de tent.

16 September 2014 - 17 December 2014

Op weg naar Afrika.

20 Mei 2012 - 24 Januari 2013

"Een lach kent alle talen"

27 September 2011 - 20 Januari 2012

Totaal anders maar .......

27 November 2010 - 27 Maart 2011

Het Vervolg

14 Oktober 2009 - 28 Maart 2010

Een nieuw avontuur

26 September 2008 - 13 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: