Naar school. To school. - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van piet lagarde - WaarBenJij.nu Naar school. To school. - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Naar school. To school.

Door: Piet Lagarde

Blijf op de hoogte en volg piet

25 Februari 2011 | Thailand, Bangkok

Aranyaprathet, vrijdag 25 januari 2011.

Dear everyone,

Today only 60 km after the 290 from the last two days. So my clothes can too the laundry. They starting to smell too much. Now I am writing 3 stories on my weblog. 2 hours!!! but I am sitting on a nice terrace with a glass of soda water with lemon. I drink that every day since I heard that from a nice friend that Soda water is good for the stomach. And I like that now very much.

Again warm greetings and live and enjoy the moments of the days.

Piet

Beste allemaal,

Belangrijk:

Ik wilde bij de foto's iets over de titel schrijven. Maar kan alweer geen foto's plaatsen. De computer wil of kan ze niet lezen. Durf ook geen gekke fratsen uit te halen. Maar ik denk dat er een virus op mijn memorycard zit. Morgen ga ik foto's maken met een andere memorycard. Vind ik super vervelend maar toch zijn er vervelender dingen zo doe je ogen maar dicht en stel je maar eens voor hoe de kindern hier naar school gaan dan zal ik dat morgen beschrijven.

Mijn derde verslag vandaag. Ook weer een hele prestatie al zeg ik het zelf.
Niet of helemaal niet geslapen ben ik na een goed ontbijt op de fiets gestapt.
Ben benieuwd hoe mijn benen en mijn lijf zich zullen houden na 290 km in 2 dagen!!!!
Het is altijd weer even een goede zit zoeken op mijn zadel zodat ik mijn achterwerk zoveel mogelijk ontzie.
Het is al vroeg heel warm maar de route is rustig met zo af en toe stukken gravel en soms nogal wat diepe kuilen in de weg. Ook een weg waar je nog al wat controleosten tegenkomt omdat ik zo goed als langs de Cambodjaanse grens rij. Maar dt gaat er allemaal heel vriendelijk aan toe en meestal gaan de duimen van de soldaten/agenten omhoog.

Via Ban Ta Ciam, Khok Sung komik na 60 km om elf uur in deze plaats met die moeilijke naam aan.
Dus een mooie gelegenheid om de weblog bij te werken en de was te laten doen want de kleding begon ik al aardig te ruiken.
En nu zit ik hier op een heel gezellig groot terras van het Market hotel.
Ik heb een mooie kamer met een groot bed en genoeg ruimte over voor mijn fiets want die neem ik altijd mee op mijn slaapkamer.
Heb ook al 2 uur geslapen en naar het afschawelijk nieuws gekeken in NZ , in Christchurch.

Ik fiets al maanden door die prachtige natuur maar wat kan diezelfde natuur meedogenloos toeslaan. Maar wat kunnen ook mensen alkaar aandoen. Wat natuurlijk nog veel onbegrijpelijker is.

Ik heb nu ook even de tijd om op een paar reacties te reageren.
Bedankt Ingrid voor de aanvulling van cassave. Het is in de eerste plaats bedoeld voor de mensen. En inderdaad maken ze er allerlei lekkernijen van.

En Ja Ted er zijn hier heel wat dorpjes en plaatsen die Prasat in zich hebben. maar bedankt voor het compliment. Ik hoop dat je mij kunt volgen op google earth.

Ja Lea, Als ik terugkom moet je maar eens naar Udenhout komen, kunnen we wat " bijkletsen" en je kunt je moeder altijd meebrengen hoor. Hoor jij nog wel eens iets van Sacha?

En ook Ria wil ik feliciteren met haar kleinzoon. Wel te vroeg maar zoals ik begrijp is alles goed.

Ook Jan van Gwen die gisteren jarig was nogmaals proficiat. Via de mail en nu ook via de weblog, van harte gefeliciteerd Jan. Dat hebben jullie wel verdiend, want eigenlijk hadden jullie getrouwd en wel jouw verjaardag op Bali moeten vieren. Maar dat is wel totaal anders verlopen.
Sterkte met het vervolg van dat lange en moeilijke traject dat papa nog te gaan heeft.

Ik stop er nu mee , het is mooi geweest, zo'n 3 verslagen achter elkaar. Ik weet niet waar ik morgen zit. Ik weet dat ik in het karstgebergte ga komen dus zal er het nodige stijgen en dalen bij gaan komen. Probeer op tijd te vertrekken.

Voor nu een leef en genietgroet vanuit Ara.......
Ja probeer dit woord maar eens 10 keer snel te zeggen.

Piet

• 25 Februari 2011 - 10:01

Corrie Van Baast:

Hallo Piet,

Je merkt wel, je verslagen worden vers van de pers gelezen. Op het moment dat ik een reactie plaats, ben jij alweer aan je tweede en derde verslag bezig.

PROFICIAT met je PR, PERSOONLIJK RECORD!
    160 KILOMETER IN DIE HITTE. TOPPRESTATIE !!

Je bent in topconditie. Houden zo.
    Vele groeten van Joop en Corrie

• 25 Februari 2011 - 10:37

Nog Even Dit::

Ik heb net de website bekeken van je hotel: Van Mevrouw Kornwipa Land, ze woonde in Australie en kent perfect Engels. Mooi Hotel: Market Hotel aan de Raduthit Road, zalmkleurige grote trap met een groot vierkant luifel erboven op twee witte pilaren. Wij zien je bijna zitten met je Soda.
    Vele groeten van ons, Joop en Corrie

• 25 Februari 2011 - 10:47

Jac Peeters:

Piet naar school, 'ikke nie'! Vanmorgen heb ik mijn Bapodag maar eens gevuld met teruglezen en terugkijken ... Drie uur lang geboeid alle verslagen en foto's terug in de tijd ... Piet, Piet, wat maak jij toch écht ongelooflijk veel mee! En ... wat ben je 'trouw' aan alle mensen, die jou op jouw wegen volgen! Wat mij niet lukt: iedere dag je reisverslag lezen, houd jij al weer maandenlang vol: iedere dag op zijn minst een verslag, maar soms wel drie! Wel, vanaf vandaag neem ik me voor om 'in het wiel' te blijven hoor!
    Hartelijke groeten uit Hilvarenbeek,
    Jac en Hanneke

• 25 Februari 2011 - 12:36

Riek:

Nou even bijkomen van die vele kilometers.

• 25 Februari 2011 - 12:37

Riek:

Ik was op school helpen en Tonnie was even buiten. Hoorde nog net het skype geluid, maar was telaat....... Helaas.
    Volgende keer beter.

• 28 Februari 2011 - 21:31

Herman En Hanny:

Heel veel groeten uit Gennep.