Een nieuw record. A new record. - Reisverslag uit Ta Phraya, Thailand van piet lagarde - WaarBenJij.nu Een nieuw record. A new record. - Reisverslag uit Ta Phraya, Thailand van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Een nieuw record. A new record.

Door: Piet Lagarde

Blijf op de hoogte en volg piet

25 Februari 2011 | Thailand, Ta Phraya

Ta Phraya, donderdag 24 februari 2011

Dear everyone,

YES. I did the challenge. 3 years ago I did in one day 140 km to Matamata wind the wind in the bvack. Today I did 160 11111 km in one day with 36 degrees and sometimes a little up and down. So my butt was not happy with this challenge but now I know that I have enough time to get in Bangkok in time and not with the bike but on my bike. Ofcourse I drink a lot of water. Many litres. But also sometimes cola and ice tea.
And very important is that you eat enough and many times also you don't want. But you must eat.

In two days 290 km !!!!!!!!!! so tomorrow i go only for the 60 km. My butt said: " Otherwise I don't bike anymore with you". And becuse I cann't miss my butt, I agree with him.

Very warm greetings and live and enjoy the days.

Piet

Beste allemaal,

Ja ik had wat stoute plannen maar mijn achterwerk moet dan wel meewerken. Naar Ban Bueng Charoen is het zo'n 70 kilometer en ik was weer heel vroeg op pad. In Prasat had ik een prachtige bungalow en kon ik goed eten en ook goed ontbijten en de vriendelijke eigenaresse zou ook een stevige sandwich klaarmaken voor onderweg.
's Avonds en 's morgens had ik nog gegeten met een andere Nederlandse fietser. Kees Foppen. Hi fietste al meer dan 40 jaar door allerlein landen. In de winter voornamelijk en in de zomer verdiende hij zijn kost om als reisleider met fietsgroepen mee te gaan. Hij leefde in een hutje in frankrijk zoals hij zelf zei en had weinig onkosten omdat hij zeer alternatief leefde. Voornamelijk van wat de natuur te bieden had. Hij was op weg vab Bangkok naar Siem Reap in Cambodja.

Om kwart voor zeven op de weg en ging ik even via een hoofd weg richting Ban Bueng Charoen maar dat was ik zo beu want het verkeer reed toch wel erg hard langs mij heen. Dus nam ik snel een afslag om binnendoor verder te gaan. Via Ban Kruat kom ik al om 10.30 uur !!!! in Ban Bueng Charoen aan. 70 kilometer in bijna 3 en een half uur.Dat heb ik nog niet zo vaak voor elkaar gekregen.
Dus dat stoute voornemen dat ik had kon doorgaan.
Naar Ta Phraya was 92 kilometer. Voor een dag normaal gesproken al meer dan voldoende. Maar als dat zou lukken dan kon ik wat relexter naar Bangkok fietsen. Want er kan valtijd van alles gebeuren.En een bus of trein pakken dat wil ik niet.
Via Ban Nong Ngam kom ik na 40 kilometer weer op de drukke weg 348. In het eerste gedeelte zat ook nog wat klimwerk, maar niet zeuren want je daalt dan ook weer een keertje. En dat was nu een keertje 3 km met een hele steile daling. Alsof je vloog !! en een lange zeer langzame daling de laatste 20 kilometer.

En ja hoor om 4 uur reed ik Ta Phraya binnen.

!60 kilometer op een dag dat had ik nog nooit voor elkaar gekregen. 140 kilometer in Nieuw zeeland was het langste stuk. Naar matamata met de wind in de rug.
En nu 160 !!!! met 37 graden.

Normaal gesproken moet je dit niet doen maar ik reed al dagen door hetzelfde landschap. Cassave en rijstvelden. In deze tijd meetal verdord en verlaten.

Maar genieten kun je altijd op de fiets omdat je hooguit 19/20 kilometer hard rijdt. En als de wegen over het algemeen goed zijn kun je voldoende rondkijken.

In La phraya was een heel eenvoudig hotel. Met alleen heel benauwde kamers met allemaal een bepaalde geur waar je niet vrolijk van werd.
Alleen koud water en dan ook nog maar een heel klein straaltje. Dus van slapen kwam niet veel tercht. Je ligt dan werkelijk te zwemmen van de transpiratie.

Want ik weet niet hoeveel ik gedronken heb vandaag. Maar heel veel !!!!!!!!!!

Maar de mensen zijn ontzettend aardig en ik heb ook nog heel gezellig en goed gegeten bij een Zweeds /Thais echtpaar die hier een Pizzeria hebben.
Ze zouden ook wat vroeger open gaan voor een goed ontbijt.

Maar jullie snappen dat mijn achterwerk echt niet blij was met deze dag en ik ben benieuwd of " hij" morgen nog wel de fiets op wil.
Ook had ik geen zin meer om nog achter een computer te kruipen.

Dus nu moeten jullie straks even bij lezen.

Ik ga dan ook weer proberen wat foto's te plaatsen maar de laatste tijd heb ik daar niet zoveel geluk mee.
Dus dat wordt afwachten.

Een meer dan warme groet en leef en geniet.

Piet






































  • 25 Februari 2011 - 09:27

    Bauke:

    WAUWWWWW PAP, ben je gek geworden???????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????? Doe eens rustig aan!!!!

  • 25 Februari 2011 - 09:39

    Ine Seegers:

    Goed zo Bauke, geef hem er maar eens flink van langs!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Groetjes Ine

  • 25 Februari 2011 - 12:32

    Riek:

    Ja broer,alle gekheid op een stokje, maar je bent geen 20 meer, alhoewel......

  • 28 Februari 2011 - 21:25

    Herman En Hanny:

    Wat een hitte Piet en dan 160 km, het is maar goed dat je zoveel kunt drinken.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

piet

Beste allemaal, Na 8000 prachtige kilometers door Nieuw Zeeland in 2008/2009 en 6000 facinerende en indrukwekkende kilometers door China, Vietnam, Cambodja en Laos in 2009/2010 begint in november mijn derde fietsavontuur. Deze keer zullen de vele (?) fietskilometers mij leiden door Birma (Myanmar), Thailand, Laos en Nepal. Ik hoop jullie weer regelmatig verslag te doen van al mijn avonturen. Voor nu een lieve leef en geniet groet. Piet

Actief sinds 16 Juli 2008
Verslag gelezen: 335
Totaal aantal bezoekers 1994412

Voorgaande reizen:

10 Juli 2023 - 15 September 2023

Een echt avontuur.

06 Juni 2022 - 10 Augustus 2022

Op een andere manier.

24 September 2018 - 06 September 2019

Voor de tweede keer.

22 November 2017 - 06 Maart 2018

Acht in een?

05 Oktober 2016 - 16 Januari 2017

Naar de andere kant .....

11 September 2015 - 18 December 2015

Rondtrekken door midden Europa met de tent.

16 September 2014 - 17 December 2014

Op weg naar Afrika.

20 Mei 2012 - 24 Januari 2013

"Een lach kent alle talen"

27 September 2011 - 20 Januari 2012

Totaal anders maar .......

27 November 2010 - 27 Maart 2011

Het Vervolg

14 Oktober 2009 - 28 Maart 2010

Een nieuw avontuur

26 September 2008 - 13 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: