Niet op de fiets, Not on the bike - Reisverslag uit Vientiane, Laos van piet lagarde - WaarBenJij.nu Niet op de fiets, Not on the bike - Reisverslag uit Vientiane, Laos van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Niet op de fiets, Not on the bike

Door: Piet Lagarde

Blijf op de hoogte en volg piet

08 Februari 2011 | Laos, Vientiane

Pakse dinsdag 8 februari 2011

Dear everyone,

Today not on the bike. I take a few days a rest. I am not tired but I my butt needs some rest. Because I have still many kilometers to bike before I am home.
So today no bike story.

Warm greetings from a hot Pakse.

Live and enjoy the days what for weather it will be.

Piet

Beste allemaal,

Even een berichtje vooraf. Ik kreeg van nog al wat mensen een bericht dat zij een lege email binnenkregen. Dus geen verslag. Het was een probleem van de makers van de weblog en kreeg zojuist een mailtje dat het probleem is opgelost. Met excuses. Dus als het goed is kun je alle verhalen weer teruglezen.

LAAT EVEN WETEN OF JE MIJN VERSLAGEN WEER TE ZIEN KRIJGT. THANKS.

Ja jullie lezen het goed. Vanaf Luang Prabang heb ik elke dag op de fiets gezeten en heb heel wat bergen beklommen en kilometers weggetrapt.

Maar nu zit ik " mijn" Pakse. Op dezelfde tijd als vorig jaar. Toen stond ik klaar om het Bolovenplateau in te fietsen. Nu doe ik dat over een paar dagen.
Want eerst ga ik maar eens mijn achterwerk de nodige rust geven. Begon echt een ontsteking op mijn linker bil te krijgen en dat voelt niet prettig. Vooral als de wegen wat hobbelig waren voelde je elke bobbel.
Dus ne een paar dagen "relaxen" ofschoon ik dat het beste op de fiets kan.

Gisteren het verhaal van Jasper maar voor ik daaraan kon beginnen had ik al 75 kilometers gefietst. eerst 27 kilometer naar de grens. Daar weer een uitreisbewijs bij de Thaise douane en daarna een visum bij de Laotiaanse douane. Van ene loket voor een visum en daarvoor betaal je 35 dollar en dan naar een ander loket om een euro te betalen voor een inreis stempel.
Bij het wachten werd ik regelmmatig op de foto gezet door een groep toeristen uit Amerika en Belgie. Ze wilden van alles van mij weten en toen zij mijn fiets hadden proberen op te tillen snapten ze er echt niets meer van dat ik daar zo'n afstanden mee kon fietsen.

De grens over en nog zo'n 50 kilometer over een rechte weg, zonder enige schaduw naar Pakse. Om half een was ik daar.

Nu ga ik dadelijk van kamer wisselen. Nu zit ik in een kamer zonder raam en dat voelt nooit prettig met zo'n hitte. Hetzelfde moest ik votig jaar ook doen.

Maar ik blijf langer in Pakse dan aanvankelijk de bedoeling was. Ik MOET er twaalf dagen blijven. Ik hoorde namelijk van de douane van Thailand dat ik 15 dagen in Thailand mocht fietsen als ik terugkwam maar dat ik binnen die 15 dagen weer het land uit moet zijn.
Nou vlieg ik 5 maart naar Nepal dus kan ik 19 of 20 februari de grens met Thailand over om niet in de problemen te komen.

Dat wordt dan elke dag een grote afstand maar dat is dan meteen ook de uitdaging. Maar misschien kan ik die route wel niet fietsen want er zijn nogal wat conflicten aan de Cambodjaanse grens met Thailand. En daar rijd ik vlak langs. Op zo'n 10 km waar nu de gevechten aan de gang zijn. Maar het is nog te vroeg om mijn plannen nu al te veranderen.

Ik heb zojuist gegeten bij de familie waar ik vorig jaar ook was. Vanmiddag komt de man nog thuis en dan maken we nog meer foto. Nu ga ik nog even wat rondfietsen in de stad en dan een uurtje rusten zodat mijn achterwerk over een paar dagen de weg weer op kan.

Voor nu een leef en geniet groet vanuit een heet Pakse.

Piet

• 08 Februari 2011 - 06:43

Piet:

Sommige mensen willen misschien de foto's of de video van vorig jaar zien. Dat kan allemaal op deze site. Ga Hierboven links naar: andere reizen. Klik " Een nieuw avontuur aan" En klik op : "fotoboek" en je krijgt alle foto's en video's van die reis te zien. Leuk om mijn onverwachte thuiskomst te zien en de foto's van een jaar geleden van de bovenstaande familie.

Probeer het maar. Klik je weer op : Het vervolg" dan ben je weer terug bij dit verhaal.

• 08 Februari 2011 - 07:12

Hans:

Hoi Piet,

Het lege email verhaal is verholpen. Ikzelf was al zo slim geweest om rechtsreeks naar je blog te gaan want ook al was de email leeg het was toch een bericht dat je iets gepost had.

Doe voorzichtig met je ontsteking!! Laat het eerst echt goed genezen voordat je weer in het zadel springt.

Kia Kaha Piet!

• 08 Februari 2011 - 07:48

Lieske:

Rust lekker uit! Veel reisplezier bij het vervolg en ik heb het weer 'gewoon' kunnen lezen xLieske

• 08 Februari 2011 - 07:56

Bauke:

Ook ik zie je berichten weer!

• 08 Februari 2011 - 08:15

Luud:

De e-mails komen weer gevuld binnen!

• 08 Februari 2011 - 08:42

Fillie En Walter:

Goedemorgen Piet. Hoe toevallig kan het zijn maar onze kleindochter Sophie is op de valreep
    op 7 februari om 22.45uur geboren.alles goed met een gewicht van 4450 gram.een prachtbaby.
    Dus een jaar later weer een nieuw verhaal erbij.
    Nog een fijne reis en tot snel weer.

• 08 Februari 2011 - 10:15

Riek:

Alles gaat nu weer goed hoor. Ik heb niks gemist, want ik keek steeds terug en dan ging het ook.
    Opletten in de streek waar ze vechten, anders blijf maar daar, want we zien je weer graag terug in Nederland.
    Bedankt voor het skypen.

• 08 Februari 2011 - 16:48

Claartje:

ha Piet,
    ja hoor, ik kan je weer volgen...
    vast goed om even te rusten. wat leuk dat je dezelfde familie weer ziet! toch vertrouwd 'in den vreemde'.
    geniet ze, Piet!
    Claar

• 08 Februari 2011 - 20:09

Herman En Hanny:

Wij hadden nergens last van Piet, dus......alles gaat goed.

• 08 Februari 2011 - 21:18

Riette Teurlings:

Hoi Piet, je verslag en foto's komen nu weer goed door.
    ik heb steeds teruggelezen en dat lukte ook, dus alles kunnen volgen.
    ook proficiat met de 1e verjaardag van jasper ! en verder een goed veilige reis
    groetjes jan en riette.