" Fietsloos" - Reisverslag uit Vientiane, Laos van piet lagarde - WaarBenJij.nu " Fietsloos" - Reisverslag uit Vientiane, Laos van piet lagarde - WaarBenJij.nu

" Fietsloos"

Door: Piet Lagarde

Blijf op de hoogte en volg piet

09 Februari 2011 | Laos, Vientiane

Pakse, woensdag 9 februari 2011

Dear everyone,

Again a day without bike. So I stay a few day in Pakse, the second city from Laos with many and many tourist. You can make from here out many nice excursions. So about a few days I go to the Bolovenplateau. 1200 metres high. And their are beautiful waterfalls. So I hope I can show a few pictures from these waterfalls to you.

For now, have a nice day. Here it is 32 degrees already.
Live and enjoy the day.

Piet

Beste allemaal,

Fietsloos klinkt een beetje dramatisch maar is het nog niet hoor. Ik zit op een mooie plaats in Pakse. En ik denk dat het goed is om een paar dagen rust te nemen maar ik weet dat het niet te lang moet duren want dan ga ik de mensen en de natuur om mij heen wel missen.

Maar ik ga eerst mijn hele trouwe fan feliciteren. Mijn zus Riek viert vandaag haar verjaardag. Proficiat lieve zus. Dat zal vandaag ook nog wel skypen worden, denk ik. Nog vele fijne en gezonde jaren samen en bedankt voor alle (bijna) eerste reacties die ik elke dag van jou krijg.

Het is nu bijna 10 uur in de morgen en het is al 32 graden. Pakse is de tweede stad van Laos en ligt aan de monding van de rivier de Se.
De stad ligt in een schitterend berglandschap aan de Mekong temidden van vruchtbare rijstvelden. Er zijn hier heel veel toeristen die van hieruit excursies maken. Zo gaan er ook vele naar het Bolovenplateau. Het is een grote vruchtbare hoogvlakte. gemiddeld 1200 meter hoog en het hele jaar is er een aangenaam klimaat. Er wordt rubber, thee en groenten verbouwd. OOk de koffie plantages zijn belangrijk.
Op het plateau leven minderheden en enkele stammen van de Mon Khmer.
De komende dagen ga ik dit plateau op de fiets verkennen. Ik ben dan wel een dag of drie onderweg en zal behoorlijke hoogteverschillen moeten overwinnen.

Zojuist weer naar " mijn" restaurantje geweest voor een goed ontbijt en heb nog een paar foto's kunnen maken met de familie.

Ik ga vandaag mijn bagage helemaal even reorganiseren en morgen blijf ik nog hier en ga ik alvast een inventarisatie maken van het de afgelopen weken. Heb ik dat al mooi gedaan als ik thuis aan mijn fotoboeken ga beginnen.

Voor nu een lieve leef en geniet groet.

Piet

• 09 Februari 2011 - 07:41

Ria R:

Het is weer allemaal heel speciaal Piet. Ik geniet van je ervaringen en wat heb je een paar mooie bruine strepen op je hoofd! Nu ju in Laos bent kom je wie weet?????????? Dirk Koolmees (de broer van mijn buurvrouw,die daar woont, nog tegen. Ik hoorde van haar dat hij momenteel ook erg veel en soms ook wel 100 km per dag of meer fietst. Ook hij is zo'n vroege vogel die al vaak om 06.oo vertrekt.
    Groetjes vanuit een fris maar zonnig Tilburg

• 09 Februari 2011 - 08:07

Je Zus Riek:

Dank je wel, Piet.
    Ik zit al helemaal opgedirkttttt voor je achter de laptop, hahahaha.
    Al telefoon uit NZ gehad en van mijn nicht Petra. En pas 9 uur. Op facebook is het ook druk met felicitaties. Zus Coby had een mooie Hallmarkkaart. Let goed op je kontje....want die moet nog weken mee. Dus goed rusten.
    Tonnie gaat even gebak halen en dan kan de visite komen. We hebben de hele dag "OPEN DAG".

• 09 Februari 2011 - 09:24

Gwen:

Lieve ome Piet,

Enorm bedankt voor je lieve telefoontje zojuist. Geweldig!
    We gaan er vrijdag een mooie dag van maken en we zullen een borrel op je nemen.
    De zenuwen beginnen een beetje te komen, maar dat hoort bij een bruiloft, hahahaha
    Rij/fiets voorzichtig.

Hele dikke knuffels van Jan en Gwen (Peters bijna.....)

• 09 Februari 2011 - 10:17

Annie Berkel-Enschot:

Wat fijn dat het weer gelukt is om foto's te sturen.Ik heb ze een paar dagen gemist.
    Je geniet nog steeds,merk ik.
    Groetjes vanuit een zonnig fris Berkel-Enschot.

• 09 Februari 2011 - 10:23

Bauke:

Lieve Tante Riek, gefeliciteerd!!!!!!!!! Maak er een mooie dag van!!!

• 09 Februari 2011 - 10:51

Yvonne En Wim:

Hallo Piet , wij volgen je reisverslagen van dag tot dag ondanks dat we op wintersportvakantie zijn en dat komt doordat Von bij het verlaten van de piste op weg naar ons chalet uitgleed en daarbij haar been net boven de enkel op twee plaatsen is gebroken. Ze zegt dat ze niet meer kan skien dus is het been gespalkt en wachten we op repatriering naar nederland alwaar het geopereerd moet worden.
    Geniet maar op het bolavenplateau en verderop van de eilanden in de mekong, wij vonden het daar heerlijk en het fietsen ging uitstekend. De hoogjes stellen niets voor met die van vorig jaar en daarbij komt dat de temp. aangenaam is. Met een pluk de dag groet van Yvonne en Wim

• 09 Februari 2011 - 15:07

Ria R:

Via deze weg en voor de volgers van Piet. Volgende week zondag 13 febr.komt er op Ned 2 om 23.40 een documentaire over Aung San Suu Kyi, volgens mij een mooi portret van deze (Lady of no fair) en haar leven in Myanmar. Groetjes Ria Rosmalen

• 09 Februari 2011 - 16:36

Willemien En André:

Goh Piet, wat een bijzondere feiten allemaal.
    Ontmoetingen met mensen, die je een jaar geleden ook gezien hebt, moeten wel erg bijzonder zijn!

En voor Riek:
    Van harte gefeliciteerd, meid, het gebak houden we wel tegoed!!

Willemien en André

• 09 Februari 2011 - 17:31

Ine Seegers:

Wat een lieve familie lijkt me dat Piet. Hebben zo te zien daar ook een aardige buurtsuper. Hoe oud is mama Chin? Ze lijkt zo ontzettend jong. Ook heel vertederend om jou daar zo handig met die kleine om te zien gaan.
    Lieve Riek, van harte gefeliciteerd, een hele gezellig dag en een gezond nieuw levensjaar toegewenst.
    Groetjes Marcel en Ine

• 10 Februari 2011 - 02:32

Els R.:

Piet van harte proficiat met je zus. Ik hoop dat je nog vele jaren haar verjaardag mag beleven.. ook als het op afstand. Wat een warmte straalt deze familie uit. Geniet enorm. Hartelijke groet uit Den Haag. N,B, het is hier nu redelijk zacht voor de tijd van het jaar.

• 10 Februari 2011 - 21:36

Herman En Hanny: