Sandfly's - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van piet lagarde - WaarBenJij.nu Sandfly's - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Sandfly's

Door: Piet Lagarde

Blijf op de hoogte en volg piet

02 Februari 2011 | Thailand, Bangkok

Ban Pheang, woensdag 2 februari 2011

Dear everyone.

Today again 90 kilometer. The road was a little bit hilly but I am used on that. My legs are good because I left at 7 oclock and 12 oclock I was already in my Resort. They was today my clothes because they are dry now before evening because the weather is nice. 30 degrees with a nice breeze.But in New Zealand I learned what sandfly's are. Now here belong the Mekong are also sandfly's and when I stopped belong the road to drink something the bite me several times. So if you see my legs you think I have chicken-pox. So I try not to scratch.
Also I become thinner I think because I feel my butt more and more.
But after an hour I am used on it.

So tomorrow I go further belong the Mekong river to the south.

Live and enjoy the days with or without sandfly's.

Piet

Beste allemaal,

Vandaag weer een zonnige dag. Ik denk dat het nu zo'n 30 graden is. Maar om 7 uur vanmorgen was het behoorlijk koel. Hier vinden ze het dan echt koud. iedereen heeft dan wanten aan en een muts op. Buiten de stad zitten ze overal bij een houtvuurtje langs de weg. Maar om 9 uur krijgt de zon kracht en is het zo heerlijk warm. Op de fiets heb ik helemaal geen last van de kou maar wel van de sandfly's.
Het lijken heel kleine fruitvliegjes en ik weet het nog van Nieuw Zeeland. Deze kleine vliegjes kunnen ontzettend gemeen bijten maar je kunt er ook ontzettend veel jeuk van krijgen.
Zodra ik langs de weg stop om wat te drinken vallen ze mij meteen aan, dus maar weer snel op de fiets want dan heb je er geen last van. Als je naar mijn linkerbeen kijkt, denk je dat ik waterpokken heb. En niet krabben want de wondjes van een sandfly genezen maar moeizaam.

Ook mijn achterste begin ik meer te voelen. Ik denk dat ik wat magerder ben geworden en mijn botten meer op het zadel voel. Vooral in het begin, heb ik er last van maarna een uurtje ben je eraan gewend.

Maar verder gaat alles goed. Om 7 uur gestart en om 12 uur reed ik het dorp al in. Nu verblijf ik in een prachtige bungalow 50 meter van de Mekong. Heb zojuist een Thaise groentensoep op en fried rice met kip. Ook mijn was wordt vandaag weer een keertje gewassen.

Beste allemaal leef en geniet van de kleine dingen al zijn het zelfs sandfly's.

Piet








  • 02 Februari 2011 - 09:35

    Riek:

    Ja Piet, dat zijn venijnige beestjes he. Hadden wij ook in NZ.
    Let goed op je zelf en dan maar iets meer gaan eten he. Je mag nog bijna 7 weken, toch. Ik ben gisterenmiddag geopereerd aan mijn linkerhand (carpaal tunnelsyndrome) Andere hand moet ook nog. Ben er 10 jaar geleden ook al aan geholpen, maar nu zat er ook veel littekenweefsel, zei chirurg. Misschien was dat de oorzaak, wie weet. We wachten af. Verder regent het hier een beetje. Groetjes, zus en zwager

  • 02 Februari 2011 - 10:09

    Annie Berkel-Enschot:

    Goedemorgen Piet,
    Weer van die prachtige foto's.Het is fijn voor je dat jij telkens iets tegenkomt waar je intens van kunt genieten,ook al zijn het vervelende vliegjes.
    Lieve groeten uit een rustig nat beetje mistig Berkel-Enschot.
    Annie

  • 02 Februari 2011 - 10:38

    Marieke Hart:

    Oh wat naar die sandflies! Kaatje heeft momenteel de waterpokken, dus ik kan me extra goed inleven. Hoop dat ze niet bij die mooie bungalow rond vliegen! Marieke

  • 02 Februari 2011 - 11:01

    Tante Ria. :

    Wat mooi allemaal. Wat leuk die olifant.Jij weet waarschijnlijk niet dat jouw tante
    iets heeft met olifanten. Ik verzamel ze al heel veel jaren.
    Piet alle goeds en tot mails.
    Groetjes uit Geldrop

  • 02 Februari 2011 - 18:00

    Ine Seegers:

    Ik had een foto van een linker been van jou verwacht Piet!! Ik wil er wel van overtuigd zijn.
    De bungalow met de fiets ervoor is dat jouw logeer adres? Dat heb je dan goed geregeld Piet.
    Groetjesssssssssssssssssssss
    Marcel en Ine

  • 02 Februari 2011 - 20:53

    Herman En Hanny:

    Zomaar heel veel lieve groetjes uit Gennep.

  • 02 Februari 2011 - 21:48

    Yvonne En Wim:

    Piet geniet maar fiets met mate.!
    Wij zijn weer thuis maar............. gaan morgen naar frankrijk skiën, kunnen je dus ruim een weekje niet volgen maar dan gaan we ons fietstochtje herbeleven via jouw verslag.
    Pluk de dag groet van Yvonne en Wim.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

piet

Beste allemaal, Na 8000 prachtige kilometers door Nieuw Zeeland in 2008/2009 en 6000 facinerende en indrukwekkende kilometers door China, Vietnam, Cambodja en Laos in 2009/2010 begint in november mijn derde fietsavontuur. Deze keer zullen de vele (?) fietskilometers mij leiden door Birma (Myanmar), Thailand, Laos en Nepal. Ik hoop jullie weer regelmatig verslag te doen van al mijn avonturen. Voor nu een lieve leef en geniet groet. Piet

Actief sinds 16 Juli 2008
Verslag gelezen: 260
Totaal aantal bezoekers 1987959

Voorgaande reizen:

10 Juli 2023 - 15 September 2023

Een echt avontuur.

06 Juni 2022 - 10 Augustus 2022

Op een andere manier.

24 September 2018 - 06 September 2019

Voor de tweede keer.

22 November 2017 - 06 Maart 2018

Acht in een?

05 Oktober 2016 - 16 Januari 2017

Naar de andere kant .....

11 September 2015 - 18 December 2015

Rondtrekken door midden Europa met de tent.

16 September 2014 - 17 December 2014

Op weg naar Afrika.

20 Mei 2012 - 24 Januari 2013

"Een lach kent alle talen"

27 September 2011 - 20 Januari 2012

Totaal anders maar .......

27 November 2010 - 27 Maart 2011

Het Vervolg

14 Oktober 2009 - 28 Maart 2010

Een nieuw avontuur

26 September 2008 - 13 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: