Sandfly's - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van piet lagarde - WaarBenJij.nu Sandfly's - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Sandfly's

Door: Piet Lagarde

Blijf op de hoogte en volg piet

02 Februari 2011 | Thailand, Bangkok

Ban Pheang, woensdag 2 februari 2011

Dear everyone.

Today again 90 kilometer. The road was a little bit hilly but I am used on that. My legs are good because I left at 7 oclock and 12 oclock I was already in my Resort. They was today my clothes because they are dry now before evening because the weather is nice. 30 degrees with a nice breeze.But in New Zealand I learned what sandfly's are. Now here belong the Mekong are also sandfly's and when I stopped belong the road to drink something the bite me several times. So if you see my legs you think I have chicken-pox. So I try not to scratch.
Also I become thinner I think because I feel my butt more and more.
But after an hour I am used on it.

So tomorrow I go further belong the Mekong river to the south.

Live and enjoy the days with or without sandfly's.

Piet

Beste allemaal,

Vandaag weer een zonnige dag. Ik denk dat het nu zo'n 30 graden is. Maar om 7 uur vanmorgen was het behoorlijk koel. Hier vinden ze het dan echt koud. iedereen heeft dan wanten aan en een muts op. Buiten de stad zitten ze overal bij een houtvuurtje langs de weg. Maar om 9 uur krijgt de zon kracht en is het zo heerlijk warm. Op de fiets heb ik helemaal geen last van de kou maar wel van de sandfly's.
Het lijken heel kleine fruitvliegjes en ik weet het nog van Nieuw Zeeland. Deze kleine vliegjes kunnen ontzettend gemeen bijten maar je kunt er ook ontzettend veel jeuk van krijgen.
Zodra ik langs de weg stop om wat te drinken vallen ze mij meteen aan, dus maar weer snel op de fiets want dan heb je er geen last van. Als je naar mijn linkerbeen kijkt, denk je dat ik waterpokken heb. En niet krabben want de wondjes van een sandfly genezen maar moeizaam.

Ook mijn achterste begin ik meer te voelen. Ik denk dat ik wat magerder ben geworden en mijn botten meer op het zadel voel. Vooral in het begin, heb ik er last van maarna een uurtje ben je eraan gewend.

Maar verder gaat alles goed. Om 7 uur gestart en om 12 uur reed ik het dorp al in. Nu verblijf ik in een prachtige bungalow 50 meter van de Mekong. Heb zojuist een Thaise groentensoep op en fried rice met kip. Ook mijn was wordt vandaag weer een keertje gewassen.

Beste allemaal leef en geniet van de kleine dingen al zijn het zelfs sandfly's.

Piet

• 02 Februari 2011 - 09:35

Riek:

Ja Piet, dat zijn venijnige beestjes he. Hadden wij ook in NZ.
    Let goed op je zelf en dan maar iets meer gaan eten he. Je mag nog bijna 7 weken, toch. Ik ben gisterenmiddag geopereerd aan mijn linkerhand (carpaal tunnelsyndrome) Andere hand moet ook nog. Ben er 10 jaar geleden ook al aan geholpen, maar nu zat er ook veel littekenweefsel, zei chirurg. Misschien was dat de oorzaak, wie weet. We wachten af. Verder regent het hier een beetje. Groetjes, zus en zwager

• 02 Februari 2011 - 10:09

Annie Berkel-Enschot:

Goedemorgen Piet,
    Weer van die prachtige foto's.Het is fijn voor je dat jij telkens iets tegenkomt waar je intens van kunt genieten,ook al zijn het vervelende vliegjes.
    Lieve groeten uit een rustig nat beetje mistig Berkel-Enschot.
    Annie

• 02 Februari 2011 - 10:38

Marieke Hart:

Oh wat naar die sandflies! Kaatje heeft momenteel de waterpokken, dus ik kan me extra goed inleven. Hoop dat ze niet bij die mooie bungalow rond vliegen! Marieke

• 02 Februari 2011 - 11:01

Tante Ria. :

Wat mooi allemaal. Wat leuk die olifant.Jij weet waarschijnlijk niet dat jouw tante
    iets heeft met olifanten. Ik verzamel ze al heel veel jaren.
    Piet alle goeds en tot mails.
    Groetjes uit Geldrop

• 02 Februari 2011 - 18:00

Ine Seegers:

Ik had een foto van een linker been van jou verwacht Piet!! Ik wil er wel van overtuigd zijn.
    De bungalow met de fiets ervoor is dat jouw logeer adres? Dat heb je dan goed geregeld Piet.
    Groetjesssssssssssssssssssss
    Marcel en Ine

• 02 Februari 2011 - 20:53

Herman En Hanny:

Zomaar heel veel lieve groetjes uit Gennep.

• 02 Februari 2011 - 21:48

Yvonne En Wim:

Piet geniet maar fiets met mate.!
    Wij zijn weer thuis maar............. gaan morgen naar frankrijk skiën, kunnen je dus ruim een weekje niet volgen maar dan gaan we ons fietstochtje herbeleven via jouw verslag.
    Pluk de dag groet van Yvonne en Wim.