Geen zon? No sunshine? - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van piet lagarde - WaarBenJij.nu Geen zon? No sunshine? - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Geen zon? No sunshine?

Door: Piet Lagarde

Blijf op de hoogte en volg piet

01 Februari 2011 | Thailand, Bangkok

Beung Kan, dinsdag 1 februari 2011

Dear everyone,

First I want to wish Brian happy birthday and wish him many healthy years together with Jo and his children and family. And Brian it is not important how old you are, but more important is HOW you are old, so live your life and forget your age.I wish you also all the luck with FishBike.So people when you come in Napier look on google for Fishbike. It must be very nice and Brian started this great adventure for young and old.

I was also biking Brian not belong the sea but belong the Mekong/ 92 kilometers. So tomorrow further to the south.

Live and enjoy the little moments.

Big hug from
Piet

Beste allemaal,

Ja dat ben ik niet gewend. Vanmorgen regende het zelfs toen ik begon te fietsen. Maar ik dacht nat van de zweet en nat van de regen dat voelt vast hetzelfde. Ik besloot wel de hoofdweg te nemen en niet door de dorpjes te gaan omdat de wegen daar slechter zijn en vaak betsaan uit rode gravel die best glad kan zijn bij regenachtig weer. Maar achteraf viel de regen mee en bleef het de hele dag bewolkt maar het was een goede fietstemperatuur.

Ik snap het zelf ook niet maar de ruim 90 kilometer had ik al om half 1 overbrugd. De weg was wat heuvelachtig met niet al te veel verkeer. Ook heb ik regelmatig gestopt om wat te eten en te drinken.

Nu zit ik in een internetcafe en als ik naar buiten kijk zie ik de Mekong stromen.
Zojuist als lunch een vissalade op en sodawater met lemon.

Onderweg kwam ik ook nog een heel merkwaardige rotsformatie tegen. In Ban Ahong zomaar langs de Mekong formatie stenen met geweldige afmetingen Het is een soort Pelgrimsoord geworden. Er is een tempel bijgebouwd en ook de nodige accommodaties.

Verderop nog iets wat ik nog niet gezien had. Allerlei kleine oventjes van klei. Veel hout erom heen en ik denk dat men hier houtskool aan het maken was. Zakkenvol houtskool lagen er tenminste bij. En houtskool wordt hier heel veel gebruikt om al die kleine kookpotjes brandend te houden en om al die kippenboutjes of ander vlees te roosteren.

Zo zie ja, regen, donker weer op de fiets is er altijd wel wat te beleven.

Voor nu een lieve groet en leef en geniet van al het moois dat op je pad komt.

Piet

De fot's van de kraampjes zijn gisterenavond genomen. Prcies voor mijn hotel begon om een uur of 4 de opbouw en inrichting van verschillende kraampjes. Ik heb daar 2 uur op een muurtje zitten kijken hoe alles in zijn werk gaat. Ik denk dat er bijna niemand thuis kookt. Iedereen komt met de auto maar vooral met de scooterlangs en neemt het nodige eten van verschillnede kraampjes mee naar huis.

• 01 Februari 2011 - 08:57

Riek:

Je krijgt er honger van als je dat zo ziet. Lekker, denk ik.
    Foto 8946 is dat vis? Piet en dan gerookt denk ik.
    Ziet er lekker uit. Wat prachtig die stenen. Kijkt erg mooi op de foto.
    Groetjes, je zus

• 01 Februari 2011 - 11:57

Piet:

Nee zus dat zijn flinke lappen vlees. Was erg lekker. Ze snijden die een stukjes , een sate prikker en wat kleeftrijst en eten maar. Daarna naar de fruitkraam voor papaya of ananas. Heerlijk

• 01 Februari 2011 - 14:22

Fred:

hallo Piet,

leuk je belevenissen te lezen en te bekijken. Maar mijn vraag is natuurlijk: heb je al een interessant vliegtuig ergens op een paal bijvoorbeeld voor mij op de kiek gezet?

hartelijke groet van je mede opa

• 01 Februari 2011 - 19:03

Coby:

Hoi Piet,wat geweldig al die mooie verhalen,ik geniet er steeds van.
    Ja het gaat nu snel,voor Gwen en Jan,de trouwdag is volgende week vrijdag 11februari.
    Je vroeg niet naar het adres,heb je dat wel.
    Heel veel liefde van je zusje Coby.

• 01 Februari 2011 - 20:40

Herman En Hanny:

Hier is het momenteel spekglad, een soort ijzel omdat er hogere temperaturen aan komen. Het was vandaag heel koud maar dat is het al zo'n beetje de hele week. Groetjes uit Gennep

• 01 Februari 2011 - 23:05

Riette Teurlings:

hoi Piet, hier ook al dagen geen zon en het is ook koud, wel een verschil met de temp. bij jou.
    er is een oud gezegde: een zieke ochtend brengt een gezonde dag! dus dan valt het weer altijd mee
    mooie foto's maak je weer, ik geniet steeds van je verhalen, veel groetjes riette.

• 03 Februari 2011 - 18:41

Claartje:

mmm, het eten ziet er heerlijk uit!!! (je) geniet er (vast) van!
    claar