Vanaf airport Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van piet lagarde - WaarBenJij.nu Vanaf airport Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Vanaf airport Singapore

Door: Piet Lagarde

Blijf op de hoogte en volg piet

28 November 2010 | Singapore, Singapore

Singapore, 28 november 2010

Beste allemaal,

Even een kort berichtje vanaf airport Singapore. Sta hier te wachten om naar Yangon in Birma te vertrekken. Over een half uurtje inchecken.
Vanmorgen heeft Wil mij om kwart over 5 weggebracht naar Schiphol. Ingecheckt en gewacht om Sjoerd, Renato, Bauke, Wouter en Jasper. Zij kwamen mij uitzwaaien.
Samen wat drinken en wat kletsen en dan is het tijd om afscheid te nemen. Een super dikke knuffel en zwaaien tot we elkaar niet meer zien. Het loslaten is begonnen. Maar bedankt kanjers voor het loslaten van jullie pa. En bedankt voor die prachtige kleine fotoootjes die ik iedereen onderweg kan laten zien.
Ook nog de nodige smsjes en telefoontjes gehad en weer de nodige berichten op mijn weblog. Echt super, ik wird er een beetje stil van.
Om 5 over 11 ging het vliegtuig de lucht in en nu zit ik in Singapore. Bij jullie is het bijna 12 uur in de nacht. Hier is het bijna 7 uur in de morgen.
Over een uurtje zit ik het vliegtuig naar Yangon.
Ik heb wat geslapen met constant een deken omijn hoofd voor de airco.

Beste mensen ik moet nu gaan eindigen want ik moet gaan inchecken.

Een super lieve groet aan iedereen en leef en geniet van de momenten en hopelijk tot gauw.

Piet


Ben ik weer. Zojuist ingecheckt voor Myanmar/ Birma. Wel een strenge controle en het nodige papier werk. Nu zag ik nog even de computer en dan nog maar even gebruik van maken want dat zal over een paar dagen wel anders zijn.
Ik ben met sneeuw vertrokken maar nu is het zo'n 30 graden!!!!!!
Nog 30 minuten en we moeten het vliegtuig in op weg naar Birma. Spannend om niet te zeggen super spannend. Wat zal dit avontuur weer brengen? Zal mijn fiets en bagage nu wel aanwezig zijn?
Ik laat jullie dat zosnel; mogelijk horen.

Alweer een lieve leef en geniet groet vanuit Singapore.

Piet




  • 28 November 2010 - 04:27

    Marja ( Enkhuizen):

    Hoi Piet.
    Een hele fijne vakantie toegewenst. Geniet van Birma. Wij waren in Birma 2003 en hadden gefietst van Madandaly naar Yangoon. Zoals je weet zijn wij nu in Zuid India, wat in vele opzichten op Birma lijkt wat betreft armoede en het uitvallen van stroom. Groetjes Marja ( uit Enkhuizen)

  • 28 November 2010 - 07:55

    Monique IJpelaar:

    Piet, wat heb ik enorm veel bewondering voor jou op de manier hoe jij in het leven staat. Fantastisch!
    Ik wens je een hele avontuurlijke reis toe met prachtige ontmoetingen en enorm veel "goosebumps".
    Al zal ik je bij Tangent niet meer tegen komen, ik hoop je toch nog een keer te ontmoeten maar dan liever niet bij mijn nieuwe werkgever......hihi.
    Groetjes, Monique

  • 28 November 2010 - 09:43

    Willemien En André:

    Het begin is gemaakt en voorspoedig verlopen.
    We kijken weer uit naar je avontuur en al je hartelijke ontmoetingen, Piet!
    Ik (A) kom net uit het duivenhok waar het water in de drinkbakken bevroren was, brrrr dat is weer wennen. Maar de omslag tussen hier en ginds is voor jou toch wel groter, och verschil moet er wezen, hihi.....
    Het ga je goed, maat!

  • 28 November 2010 - 10:03

    Tonnie En Riek:

    Je bent al ver van ons vandaan, gisteren inderdaad veel aan je gedacht. Nou het spannende gaat beginnen he. Het is hier 5 graden onder nul. Heb zojuist 7,5 km lekker gelopen in de kou. Broer, hou je taai en geniet van alle belevenissen. We horen het wel. Dikke knuffel

  • 28 November 2010 - 10:55

    Carla Pijnenburg:

    Hallo Piet,

    Ik volg nog steeds jouw avontuur waardoor je ver weg toch héél dichtbij lijkt. Hoop dat je op de energie van alle mensen die je volgen een stuk lichter trapt als je bergop gaat :) Geniet van alle prachtige ontmoetingen die zeker op je pad gaan komen!
    Lieve groet, Carla

  • 28 November 2010 - 11:12

    Zr. Paulino:

    Dag Piet, Jammer dat je al vertrokken bent. Ik had je nog een keer willen bellen om je een goede reis te wensen dat doe ik dus nu maar bij deze: Van harte een hele goede tijd daar in Birma toegewenst. Ik leef weer met je mee en hoop en vertrouw er op dat alles goed mag gaan. Veel sterkte en goede gezondheid toegewenst bij al je ondernemingen, en Heel veel hartelijke groetjes van Zr. Paulino.

  • 28 November 2010 - 11:44

    Peter En Joke:

    Een groot avontuur is weer begonnen.
    Goede reis!

  • 28 November 2010 - 12:13

    Piet:

    Beste allemaal ik ga nu ik in Birma ben op allerlei manieren proberen om contact met jullie te houden. Dus nu antwoord ik mijn eigen weblog want het is niet zeker dat ik een normaal verslag helemaal ineens af kan maken. Maar ik ben in Yangon. Morgen blif ik hier de hele dag in de omgeving om wat te acclimatseren en om proberen verslag te doen van de afgelopen 2 dagen.
    Maar ook het telefoneren lukt hier maar nauwelijks of is heel duur.
    DAAROM WIL IK MIJN DOCHTER BAUKE AL OP DEZE MANIER FELICITEREN. DIKKE KNUFFEL BAUKE EN NOG VELE FIJNE EN GEZONDE JAREN SAMEN. Misschien lukt het morgen nog een keertje. Jullie zien dat het echte avontuur al meteen begonnen is. Hopelijk morgen meer maar daarna zal het heel spaarzam worden maar ik beloof jullie dat ik de schade daarna inhaal want ik maak van elke dag een verslag. Leef en geniet.

  • 28 November 2010 - 13:14

    Marja ( Enkhuizen):

    Hoi Piet,
    Ik wil je graag nog een waardevolle tip meegeven . Als je nergens een slaapplaats kan krijgen dan kun je je melden bij een politie-station. Zij gaan dan op zoek voor je. De gewone bevolking mogen je niet in huis nemen. Dat bespaar je een hoop gezeur en ellende om verder op zoek te gaan.
    Groetjes Marja

  • 28 November 2010 - 14:04

    Jan En Gwen:

    Lieve ome Piet,

    Heel veel plezier. Geniet van alles. We zijn weer benieuwd naar je verhalen.
    Pas op jezelf! Wij denken aan je.

    Dikke knuffels van Gwen en Jan

  • 28 November 2010 - 17:13

    Jac Peeters:

    Het grote avontuur is weer van start gegaan! We maken ons dus weer op voor een lange reeks van berichten en reacties daarop uit de hele wereld! We gaan je weer volgen op 'al je wegen' hoor Piet! Let goed op hoor! Heel veel groeten uit een inderdaad heel koud HIlvarenbeek, Jac en Hanneke

  • 28 November 2010 - 20:40

    Jane:

    Hoi Piet,
    Heel ver weg en toch dichtbij! Heel hartelijk bedankt voor het prachtige boek en wat een bijzonder geboortekaartje!

    lieve groeten van
    Jane en ook van Peter

  • 29 November 2010 - 12:43

    Hanny:

    Fijn dat je dit al allemaal kunt vertellen, had dit de eerste dagen niet verwacht.
    Groetjes en pas op jezelf. Herman en Hanny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

piet

Beste allemaal, Na 8000 prachtige kilometers door Nieuw Zeeland in 2008/2009 en 6000 facinerende en indrukwekkende kilometers door China, Vietnam, Cambodja en Laos in 2009/2010 begint in november mijn derde fietsavontuur. Deze keer zullen de vele (?) fietskilometers mij leiden door Birma (Myanmar), Thailand, Laos en Nepal. Ik hoop jullie weer regelmatig verslag te doen van al mijn avonturen. Voor nu een lieve leef en geniet groet. Piet

Actief sinds 16 Juli 2008
Verslag gelezen: 338
Totaal aantal bezoekers 1987636

Voorgaande reizen:

10 Juli 2023 - 15 September 2023

Een echt avontuur.

06 Juni 2022 - 10 Augustus 2022

Op een andere manier.

24 September 2018 - 06 September 2019

Voor de tweede keer.

22 November 2017 - 06 Maart 2018

Acht in een?

05 Oktober 2016 - 16 Januari 2017

Naar de andere kant .....

11 September 2015 - 18 December 2015

Rondtrekken door midden Europa met de tent.

16 September 2014 - 17 December 2014

Op weg naar Afrika.

20 Mei 2012 - 24 Januari 2013

"Een lach kent alle talen"

27 September 2011 - 20 Januari 2012

Totaal anders maar .......

27 November 2010 - 27 Maart 2011

Het Vervolg

14 Oktober 2009 - 28 Maart 2010

Een nieuw avontuur

26 September 2008 - 13 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: