Een geluksgevoel, A feeling of happiness. - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van piet lagarde - WaarBenJij.nu Een geluksgevoel, A feeling of happiness. - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Een geluksgevoel, A feeling of happiness.

Door: Piet Lagarde

Blijf op de hoogte en volg piet

23 Januari 2010 | Cambodja, Phnom-Penh

zaterdag, 23 januari 2010

Kampong Thom.

Beste allemaal, dear everyone,

A feeling of happiness.
It was again 90 km over a flat road with little villages and many houses belong the road. Also many little places were people sell some fruit, drink, cigarettes, oil and petrol in bottles and other things like chips and sweet things for the children.
When I buy something and sit on a chair immediatly 20/30 children, womanand man come and stay around me. I give the children mostly a little banana and mandarin. The say than aw kohn (thanks you). Mostly they talk about me but I can not understand. But today I was lucky that the 19 year old lady in the store could speak Englisch. I ask her "about what are the people talking?".

She said: "They said, they love you"
I said: "I do nothing"

She said that to the people and than I became goosebumps.

They said: "Because you smile to us, you talk with us, Yo see us".

So it are the little things to give people hope and happiness in their lives, just a few times a day.

Lieve ande enjoy the days with little things,

Piet

Beste allemaal,

Allereerst ga ik mijn jongste lieve zus Ria feliciteren. Ik wens je nog vele jaren veel geluk en gezondheid in jullie nieuwe huisje samen. Geniet van de momenten.

Door de harde muziek van de begrafenis was ik al om 3 uur wakker en om half 7 stond ik startklaar om te vertrekken.
Weer 86 km over een vlakke en rustige weg met een geweldige sunrise. Super mooi. Een weg met heel veel huisjes, kleine dorpjes, veel kinderen en veel kleine kraampjes waar ze wat fruit, snoepgoed, sigaretten en drank verkopen.
Ik ben regelmatig gestopt bij zo'n stalletje en dan ga ik rustig op een bankje zitten en binnen de korste keren heb ik een tiental kinderen en vrouwen om mij heen. Vaak komen er ook mannen nieuwsgierig kijken, vaak blijven die wat verder op afstand.
De kinderen met hun grote snottebellen geef ik allemaal een mandarijntje of een klein banaantje. Als er ouders bij zijn moeten ze hun hnaden bij elkaar doen, een kleine buiging maken en aw Kohn (dank je wel) zeggen.
Je voelt en ziet dat ze het allemaal over jou hebben en er wordt wat afgelachen. En ik maar gissen. Vaak komt er iemand en wijst naar mij en steekt 1 vinger op. Dan weet ik genoeg en haal ik de foto van Conny (ondertussen bijna versleten) tevoorschijn en laat ik haar trouwring zien. Ze snappen het dan maar dan wordt er nog meer gepraat en zoeken ze meteen iemand voor mij.

Vandaag had ik het geluk dat het kraampje Bewoond was door een meisje van 19 dat redelijk goed engels sprak. Weer wel twintig kinderen, mannen en vrouwen om mij heen. Allemaal een banaantje of een mandarijntje en allemaal weer aw Kohn. Er werd weer heel wat afgepraat maar nu kon ik vragen waar ze het over hadden.

"They love you", zei het meisje.

"Why" I Said, "I do nothing".

And than I become goosebumps.

"Because you smile to us, because you speak with us and because you see us." said the 19 year old girl.

Beste allemaal, het zijn de kleine dingenm die het doen en ik denk dat hier zelfs de oplossing begint om vele problemen op te lossen.

De mensen letterlijk en figuurlijk zien geeft hen kracht en hoop om vele dingen met wat hulp zelf op te lossen.

Ik werd nog lang nagezwaaid en nageroepen, Bye, bye door de hele groep, klein en groot.

O ja ik zei hierboven bewoond> Ja het verkoopstalletje van 9 vierkante meter werd 's avonds zo opgeruimd dat zij hier met haar zuster kan slapen. 7 dagen in de week en bijna nooit naar huis.

Leef en geniet ook al is alles niet perfect.

Piet


5586: Een zojuist gevangen slang. Was maar een kleintje zeiden ze. Het vlees wordt gegeten en de huid verkocht.
5604: 2 zusjes, die eigenlijk niet op de foto wilden. Maar het lukte en ze vonden het later heel leuk.
5648: Kinderen laten hun eigengemaakte vliegers op. Kunnen hier uren met veel gelach mee bezig bliven.
5690: Een huisje op de vuilnisbelt van lappen en dekens.
5752: Monniken in het straatbeeld. Let op de grote luidspreker voor op de fiets. Je hoort hen al op een kilometer afstand langskomen.
5754: Met een tl op een accu 's nachts insecten vangen om te eten.
5755: Sunrise van gisteren maar in werkelijkheid 100 x mooier.
5563: Veilig achter het zusje voor die lange meneer.
5569: meisje van 10/11 jaar met een ongelofelijk evenwichts gevoel bracht ons de rivier over. Ik was er al 3 keer afgeduikeld.


















  • 23 Januari 2010 - 09:54

    André:

    Heb je zelf ook al slang en insecten gegeten, Piet?

  • 23 Januari 2010 - 09:55

    Tante Ria:

    Jij geniet wij ook.Mijn enige naamgenoot is dus vandaag jarig Bij deze Ria Alvast Gefeliciteerd.
    Ik bel nog wel
    Piet alle goeds .
    Groetjes oom Jan tante Ria.

  • 23 Januari 2010 - 10:22

    Madelon:

    Knuffel vanuit koud en snotterig Amsterdam..

  • 23 Januari 2010 - 10:27

    Ria:

    Hoi Piet,
    Geweldig dat je aan mijn verjaardag gedacht hebt.
    Ik doe er niets aan ben een weekend weg en morgen 24 ga ik met de kinderen uit eten.Tante Ria en oom Jan ook bedankt.
    Piet het gaat je goed en heel veel liefs van mij Dikke knuffel je zusje.

  • 23 Januari 2010 - 10:27

    Ria:

    Hoi Piet,
    Geweldig dat je aan mijn verjaardag gedacht hebt.
    Ik doe er niets aan ben een weekend weg en morgen 24 ga ik met de kinderen uit eten.Tante Ria en oom Jan ook bedankt.
    Piet het gaat je goed en heel veel liefs van mij Dikke knuffel je zusje.

  • 23 Januari 2010 - 10:27

    Cisca:

    Dear Piet, I am so enjoying the great photos you make, and todays story with the head line, "A feeling of Happiness". I am happy again and live to the motto "Give the past a glimpse but look forwards and have every day something to enjoy". Look after yourself Piet and hopesfull tot ziens, hugs from us and the high five from.....

  • 23 Januari 2010 - 10:30

    Cisca:

    Lieve Ria, het geeft niets dat ik je niet persoonlijk ken, jij bent Piet's zusje, dus....hartelijk Proficiat met je verjaardag van my, Miko and a paw from Jodie from New Zealand. :=))

  • 23 Januari 2010 - 11:00

    Riek:

    Die Ciska, wat leuk dat berichtje over onze jongste zus. Insecten en slangevlees, het zal best smaken, maar ik zou het niet gauw proberen, zeg nooit nooit, slakken lust ik trouwens ook. Gisterenavond vierden broer van Tonnie, Johan en Sjannie, d'r verjaardagen. Ze hadden een indische diner klaargemaakt. Nou dat was smullen geblazen, was er erg gezellig. Genoten van die gezellige avond met de van Venrooijtjes.
    Dikke knuffel.

  • 23 Januari 2010 - 16:13

    PSV-supporter:

    Even voor Riek:
    Wie wordt er kampioen in 2010????

  • 23 Januari 2010 - 19:04

    Ajax Supporter:

    PSV supporter:
    Ik denk toch A......
    We zullen zien. Liefs van ....

  • 24 Januari 2010 - 11:59

    Herman En Hanny:

    Ria, ook van mij hierbij nogmaals gefeliciteerd, en van Herman natuurlijk, met een poot van maxje. Alles prima hier in Gennep, hier geen sneeuw gevallen, in Ede wel hoorde ik van Cobie, van mij mag het aan die kant blijven.
    Daaag Hanny

  • 24 Januari 2010 - 21:08

    Bauke:

    Foto 5563 is echt schitterend!!!! Tante Riek, die zou ik jou aanraden als eerste prijs!

    en wie was nu die psv-supporter??????

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

piet

Beste allemaal, Na 8000 prachtige kilometers door Nieuw Zeeland in 2008/2009 en 6000 facinerende en indrukwekkende kilometers door China, Vietnam, Cambodja en Laos in 2009/2010 begint in november mijn derde fietsavontuur. Deze keer zullen de vele (?) fietskilometers mij leiden door Birma (Myanmar), Thailand, Laos en Nepal. Ik hoop jullie weer regelmatig verslag te doen van al mijn avonturen. Voor nu een lieve leef en geniet groet. Piet

Actief sinds 16 Juli 2008
Verslag gelezen: 282
Totaal aantal bezoekers 1988010

Voorgaande reizen:

10 Juli 2023 - 15 September 2023

Een echt avontuur.

06 Juni 2022 - 10 Augustus 2022

Op een andere manier.

24 September 2018 - 06 September 2019

Voor de tweede keer.

22 November 2017 - 06 Maart 2018

Acht in een?

05 Oktober 2016 - 16 Januari 2017

Naar de andere kant .....

11 September 2015 - 18 December 2015

Rondtrekken door midden Europa met de tent.

16 September 2014 - 17 December 2014

Op weg naar Afrika.

20 Mei 2012 - 24 Januari 2013

"Een lach kent alle talen"

27 September 2011 - 20 Januari 2012

Totaal anders maar .......

27 November 2010 - 27 Maart 2011

Het Vervolg

14 Oktober 2009 - 28 Maart 2010

Een nieuw avontuur

26 September 2008 - 13 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: