Intens, Intense. - Reisverslag uit Tuy Hóa, Vietnam van piet lagarde - WaarBenJij.nu Intens, Intense. - Reisverslag uit Tuy Hóa, Vietnam van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Intens, Intense.

Door: Piet Lagarde

Blijf op de hoogte en volg piet

22 December 2009 | Vietnam, Tuy Hóa

dinsdag 22 december 2009

Tuy Hoa

Beste allemaal, dear everyone,

Dear everyone.
It was a day with many intense moments. Wouter sent me 2 photo's from my pregnant daughter. Intense was the sun. 30 degrees and the wind from behind. intens were the hills. I like climbing and ofcourse also to go down. I am intense glad with my helmet.All people are small here so I bump my head several times on a day. My helmet is than very welcome.
I am intense glad with all the reactions from many people. It gifts my energy.

So I hope that you have too many live and enjoy moments with many intense moments.

Till tomorrow after a long biking day. 125km. So I hope the weather is like today.

Many hugs from your friend

Piet

Beste allemaal

Op de fiets bedenk ik meestal mijn titel voor mijn verhaal voor die dag. Vandaag intens. Maar dat zou ik elke dag wel kunnen noemen. Er gebeuren zoveel dingen op een dag en daarom ben ik extra blij dat ik fiets. Tijd om het allemaal te verwerken en een plekje te geven.
Maar voor vandaag zomaar een paar intense momenten.
Na een geweldig goed en uitgebreid ontbijt zat ik al om 7 uur op de fiets. Morgen denk ik nog vroeger. Nog vlug even op de computer gekeken en daar kreeg ik het eerste zeer intense moment van de dag te zien.


Intens:
Wouter had twee prachtige foto's van Bauke doorgemaild.(Ik probeer ze op de site te zetten) Al ruim 7 maanden zwanger. Dat was even kippenvel. Maar beste mensen,ik moet bekennen dat ik wel ver weg ben maar dat het contact intensiever is dan dat ik thuis zou zijn. Alles beleef ik zo intens en zo bewust. Elke vrijdag het dagboek bijhouden van dat kleine Wondertje, Elkaar op de hoogte houden over het inrichten van de kinderkamer, de zwangerschapsgym, elk bezoek aan de verloskundoge. Momenten die anders "gewoon" zouden zijn krijgen nu toch een speciale lading. En dat voelt goed.

Intens
Intens mooi waren vandaag de 95 km. Een werkelijke schitterende tocht langs de zee, door de duinen, langs de rijst die overal op de weg ligt te drogen.Op elke pas een geweldig uitzicht over de zee.

Intens
Intens lekker was de temperatuur. Zo rond het middaguur 30 graden. Nu kletsnat van het zweet. de druppeltjes zweet op de armen en benen. Ik weet niet of mijn nog bruiner kan worden maar dat zien jullie straks wel als ik terug ben.

Intens
Intens lekker was vandaag de wind. Nu eens bijna de hele weg in de rug. Heerlijk.

Intens
Intens waren ook de heuvels. Soms een pittige beklimming en dan weer een heerlijke afdaling. Naar boven toe gaan alle porien open en naar beneden dan voelt dat heerlijk fris aan en ben je bijna weer droog als je beneden bent. Ik merk dat ik klimmen heerlijk vind en dat had ik een aantal dagen gemist.

Intens
Intens blij ben ik met mijn helm. Mijn helm is aanvankelijk bedoeld om veiliger door het verkeer te gaan maar hier ben ik er vooral blij mee omdat elk kraampje, elke opening nog al laag is en vaak vol scherpe uitsteeksels zitten. Ook spannen ze hier nog al wat draden en touwtjes om de zeiltjes en afdakjes omhoog te houden. Maar omdat men geen rekening houdt met zo'n lange mensen loop ik nogal een ergens tegenaan. Dus mijn helm heeft mij al heel wat schrammen en bulten op mijn hoofd bespaard.

Intens
Intens blij ben ik met al die reacties. Uit binnen en buitenland.Dat voelt zo fijn en geeft elke dag energie.

Intens
Intens zijn alle begroetingen. Van jong tot oud. iedereen roept en zwaait.. En als ik ergens afstap om te drinken heb ik of mijn vriend Koga altijd veel bekijks. En komen de bekende vragen. Soms is het ook echt lachen hoe wij elkaar iets duidelijk proberen te maken.

Beste mensen al deze intense momenten lijken gewone dingen maar voelen heel speciaal en laten mij elk moment van de dag merken dat de kleine dingen er toedoen.

Dus leef en geniet van de dingen die bij je passen en die je een goed gevoel geven.

Even nog een antwoord op je vraag Riek: Ja er zijn hier kerstmannen, kerstbomen maar dan vooral in de grote hotels en in de meer "duurdere" plaatsen. Gewoon door de dorpjes rijdend merk je daar weinig van. De mensen hebben daar het geld niet voor of zijn gewoon aan het zorgen voor de dag van morgen. Ik ben wel benieuwd hoe dat op eerste Kerstdag zal zijn.
Ik ga morgen gewoon weer op de fiets en probeer in Nha Trang te komen. Een lange fietsdag en dan zit ik in een mondaine badplaats.Daar zal wel meer van kerst te zien zijn maar dat horen jullie morgen wel weer.

Piet


Bij de foto's:
De 2 foto's van Bauke zijn natuurlijk de mooiste vandaag. Wat ziet ze er geweldig uit He!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ja Wouter uitroeptekens hebben ze hier ook.

3535: Zomaar een foro van een bruije en bruidegom een zee toen ik een wandeling gisterenavond langs het strand maakte.
3553/3552/3554: rijst dorsen door moeder.
3556: Omaatje wilde op de foto.
3558: Cocos drogen
3542/3572: Uitstrooien van rijst op het asfalt in de typische houding van zowel mannen en vrouwen. Kunnen dit uren volhouden. Probeer het maar eens.








  • 22 December 2009 - 08:46

    Jac Peeters:

    Bauke al 7 maanden zwanger! Wat gaat de tijd toch snel!!! Betekent dat, dat het einde van je tocht alweer in zicht is?
    Groeten uit Hilvarenbeek!
    Jac en Hanneke

  • 22 December 2009 - 08:50

    Jac Peeters:

    Hé, ik zie dat ik vandaag eens een keer de eerste ben! Vooruit dan maar, misschien nog een beetje te vroeg, maar je weet dat ik dezer dagen heel druk ben met kerken en koren, dus 'uit voorzorg' nu alvast maar mijn kerstwensen voor jou én voor iedereen die jou een warm hart toedragen, dichtbij of veraf - ja zelfs tot in de hemel! - Vrede en alle goeds (om maar eens met Fransiscus van Assisie te spreken) voor de komende dagen en voor 2010, dat al heel kort bij komt! Zalig Kerstfeest Piet!
    Jac en Hanneke

  • 22 December 2009 - 09:05

    Bauke:

    pap, die foto van dat getrouwde stel is echt BRILJANT!!!!! dat licht...door de wolken heen. Je hebt zeker niet de gegevens van die mensen, want anders moet je hem zeker opsturen! dat moet hun mooiste trouwfoto zijn!!! He, en waar blijf ik in de fotorij? :)))

  • 22 December 2009 - 09:06

    Bauke:

    o...daar ben ik al...iets te vroeg geroepen...

  • 22 December 2009 - 09:10

    Geoff:

    Piet, we always say that when stacking hay in the shed you hit your head on the roof more than once ,it is your on fault because you are a slow learner, what is your excuse??
    We have had a lovely evening with all the church folk here, our first real summer night when we could sit outside, good luck .
    Our Brazillian ex. student was here last night and I was showing her your photo,s, and your majic touch of meeting people, great!!

  • 22 December 2009 - 09:15

    Geoff:

    Bauke, you look great but I can see your father is more fascinated in the asian girls at present, but I must admit his photography skills are vastly improved and every photo is now telling a story!!

  • 22 December 2009 - 09:44

    Wil En Rita Broos:

    Hallo Piet,
    Net mijn straatje weer geveegd, daarom is Jac Peeters me vandaag te snel af. Maar ik weet niet of hij ook zo'n mooi schoon straatje heeft. Gisteren zijn er weer enkele centimeters sneeuw bijgekomen. Iets moet mij nu van het HART. je hebt hele mooie foto's gemaakt van mooie en oude vrouwtjes. Die trouwfoto in de zee is werkelijk schitterend. Maar daarna komen natuurlijk de mooieste foto van je schoonzoon Wouter: een prachtige mooie zwangere vrouw in de sneeuw. Daar kun jij niet tegen op. Hopelijk mag dat kleine wondertje ook vele jaren genieten van de schitterende sneeuw in ons landje en dan - zoals ik zelf wel eens heb gedaan - langlaufend op de Utrechtse Heuvelrug. Gisterenavond heeft Roel de kaarsjes voor Connepon gebracht en zal ik de post verzorgen nu Roel en Anouk op vakantie gaan. Wij zullen er voor zorgen dat het Licht in deze mooie winterse dagen bij Conny blijft schijnen. Volgend jaar moet je naar Kenia met Teachers for Teachters. Op de kerstbijeenkomst van Tangent hebben we een stukje van het filmpje laten zien en een donatie gedaan van 2000 euro. Vele collega's zijn net als jij enthousiast om daar hun vakkennis te kunnen delen met de Keniaanse collega's. We hebben al verschillende individuele verzoeken ontvangen om uitgezonden te worden. Piet, wij wensen jou fijne kerstdagen in Vietnam en een goed en vooral gezond 2010. Via deze weg willen wij ook je familie en overige fanatieke lezers van dit weblog fijne kerstdagen en alle goeds voor 2010 wensen. 2010 wordt voor jou en je gezin een bijzonder jaar.

  • 22 December 2009 - 09:48

    Annemarie:

    Ja Piet alle foto's zijn mooi en byzonder maar sinds vandaag springen er toch wel 2 uit hoor!! ZO'n mooi rond buikje met een stralende moeder vind het meest prachtige wonder dat er is!!!!!
    Waar ik wel benieuwd naar ben is hoelang je reis nog duurt want dat konden we de vorige keer beter bijhouden?! Laat je dat even weten?!!! En voor iedereen die dit leest; Fijne kerstdagen met warmte en gezelligheid om je heen!!
    Groetjes Annemarie Maas

  • 22 December 2009 - 10:27

    Riek:

    Bedankt voor je antwoord, ja in die badplaats zal het wel meer Kerst zijn. Ik heb Bauke deze week ook gemaild. We gaan er in januari of begin februari even naar toe om de babykamer te bekijken, want de 18de febr vertrekken we en misschien is hij of zij er nog niet. Fiets ze, je doet het geweldig broer.
    Dikke kerstkus

  • 22 December 2009 - 10:43

    Riek:

    Ik wil iedereen die dit leest een Fijne Kerst toewensen en vooral een gezond en gelukkig 2010. Wij zullen er enne vatte op jullie gezondheid. PROOST.
    P.S. Bauke wat mooi dat ronde buikje. Veel geluk.

  • 22 December 2009 - 10:54

    Coby:

    Piet,bedankt voor je mailtje,ik vertrek zo naar brabant,morgen als het goed is,ga ik om elf uur de lucht in.Wat een mooi buikje heeft Bauke,het blijft een wonder.Piet een dikke pakkerd van je zusje,Coby.

  • 22 December 2009 - 10:56

    Fred En Anita:

    hoi Piet,

    jouw leven is 1 grote vakantie, maar wij hebben nu ook vrij dus voelen een beetje verwantschap, hele mooie kerstdagen zo ver weg en een goed begin van 2010
    groeten uit naarden

  • 22 December 2009 - 11:01

    Tom Hart:

    Beste mede-opa, mooi hé die zwangerschap van Bauke! Zij en Wouter vormen de verbinding tussen ons en jou daar in het verre oosten (waar ook de wijzen vandaan kwamen). Tonja en ik wensen jou een fijne kerst en een jaar vol prachtig grootvaderschap. En laat Sjoerd en Madelon niet meer naar de haaien gaan!
    Groeten, Tom

  • 22 December 2009 - 11:45

    Mirjam Verschuuren:

    Geweldig, die mooie dochter van jou !!
    We wensen jou alvast warme,rustige kerstdagen toe.

  • 22 December 2009 - 20:02

    Karin:

    Beautiful pictures Piet. Leaving tomorrow to go camping in the Waikato. Will talk again after Xmas. Happy Xmas and a very happy new year my friend.! Travel save.

  • 22 December 2009 - 20:52

    Herman En Hanny Week:

    hallo Piet,
    andere jaren altijd een kaartje in de bus in de wilgenlaan met de beste wensen, maar nu maar via de mail.
    piet wat maak je schitterende foto,s!!!!
    de een nog mooier dan de ander.
    En natuurlijk die van Bauke
    helemaal !!
    En die energie van jou gaat alle perken te buiten! Fantastisch dat het allemaal zo goed gaat en dat je zo kunt genieten!!
    Maar wij zitten ook niet stil,we zijn namelijk bezig met het maken van een B& B in ons kantoor. 2 kamers worden het, met allebei een eigen douche en toilet.
    Als je in maart terugkomt zal het wel klaar zijn.
    Wij wensen jou hele fijne en gezellige kerstdagen met veel vrienden die je zo gemakkelijk maakt!!
    en veel geluk in 2010!!!liefs herman en Hanny

  • 23 December 2009 - 08:47

    Kees Weterings:

    Piet,
    Prettige Kerstdagen en een gezond en fietsrijk 2010.
    Zo nu en dan lees ik je verhalen en vind het interessant dat je zo intens kunt vertellen over je belevenissen en dat je die ook kunt delen met zo veel mensen.
    Goede vaart en tot horens, misschien bij Koos en Roos.
    Kees

  • 23 December 2009 - 10:34

    Hanny:

    Wat geweldig die foto's van Bauke,zo'n mooi buikje. Fijn dat alles daar zo goed gaat.
    Liefs uit Gennep, Herna en Hanny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

piet

Beste allemaal, Na 8000 prachtige kilometers door Nieuw Zeeland in 2008/2009 en 6000 facinerende en indrukwekkende kilometers door China, Vietnam, Cambodja en Laos in 2009/2010 begint in november mijn derde fietsavontuur. Deze keer zullen de vele (?) fietskilometers mij leiden door Birma (Myanmar), Thailand, Laos en Nepal. Ik hoop jullie weer regelmatig verslag te doen van al mijn avonturen. Voor nu een lieve leef en geniet groet. Piet

Actief sinds 16 Juli 2008
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 1988000

Voorgaande reizen:

10 Juli 2023 - 15 September 2023

Een echt avontuur.

06 Juni 2022 - 10 Augustus 2022

Op een andere manier.

24 September 2018 - 06 September 2019

Voor de tweede keer.

22 November 2017 - 06 Maart 2018

Acht in een?

05 Oktober 2016 - 16 Januari 2017

Naar de andere kant .....

11 September 2015 - 18 December 2015

Rondtrekken door midden Europa met de tent.

16 September 2014 - 17 December 2014

Op weg naar Afrika.

20 Mei 2012 - 24 Januari 2013

"Een lach kent alle talen"

27 September 2011 - 20 Januari 2012

Totaal anders maar .......

27 November 2010 - 27 Maart 2011

Het Vervolg

14 Oktober 2009 - 28 Maart 2010

Een nieuw avontuur

26 September 2008 - 13 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: