Hamertje tik. Touch with a little hammer. - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van piet lagarde - WaarBenJij.nu Hamertje tik. Touch with a little hammer. - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Hamertje tik. Touch with a little hammer.

Door: Piet Lagarde

Blijf op de hoogte en volg piet

23 December 2009 | Vietnam, Nha Trang

woensdag 23 december 2009

Nha Trang

Beste allemaal, dear everyone.

Today again a beautiful day. A nice road, somtimes hilly but the wind in the back and the sea on the left side. But I hear also many times touch, touch. Men were with a little hammer and a little chisel enormous rocks clieve in little ones. The whole day. So hard work.
And than I saw with a temperature from 30 degrees that young woman have gloves and socks and there face covered. They don't want to be dark through the sun. That is for people who working on the fields.
I stay 2 days in this beautiful place and tomorrow I tell you more about Nha Trang.

But Geoff I have an excuse for my helmet and often bump my head. There are always beatiful Azian woman in the surrounding. But the most beautiful woman is Bauke. And thanks for all the compliments Geoff. And give Cynthia a big Christmas hug from me.

Many live and enjoy moments under the Christmastree.

Piet

Beste allemaal

Je ziet het, ik zit niet stil. Alweer 126 km weggetrapt. En wat voor 126 km!!! Geweldig mooie route. Soms door het binnenland en soms langs die prachtige azuur blauwe zee. En 30 graden en de wind vaak in de rug of bijna in de rug. Wat wil je nog meer.
Vanmorgen al om half 6 op en om 6 uur aan de noodlesoep met kip.
Om half 7 op de fiets want het blijven toch 126 km met een paar behoorlijke klimmen. Maar daar krijg je dan ook iets voor.
Na een 20 kilometer hoorde ik overal tik, tik, tik, vandaan komen. Weerkaatst door de bergen. Toen ik ging kijken zag je overal mannen met een hamer en een kklein beiteltje enorme granietblokken in kleine hanteerbare blokken hakken. Niet te geloven. De hele dag met een hamer en een paar kleine beiteltjes.
Ademloos heb ik een half uur gekeken en heb gezien hoe je met een klein beiteltje een granietblok zo groot als een huis doormidden kunt splijten. En zo verder tot er een blok over blijft die maar net te tillen is. Of nog kleiner als een "kinderkopje".

Een andere bijzonderheid die ik de laatste dagen met dit mooie weer vaak zie is dat bij 30 graden jonge meisjes en jonge vrouwen heel vaak totaal bedekt zijn als ze op de scooter zitten. Een grote gezichtsdoek, alleen de ogen kun je zien, wollen handschoenen aan en sokken. En als ze lopen hebben ze de paraplu zeker boven hun hoofd.
Zouden ze het koud hebben. Nee dat is onmogelijk maar ze willen de zon echt niet op een of ander lichaamsdeel hebben. Ze willen zo blank mogelijk blijven. Bruin wordt teveel geassocieerd met werken op het land.

Onderweg zo nu en dan gestopt om een broodje met een gebakken eitje te eten en vaak wat te drinken want dat is wat je echt niet moet vergeten. Maar overal waar ik even ga zitten wijzen ze meteen naar mijn trouwring en als je dan uitlegt waarom je alleen bent dam gaan vooral de vrouwen je meteen koppelen aan een vrouw en dan wordt er wat afgelachen.Allemaal in het Vietnamees dus ik snap er niets van en dan hebben ze nog meer lol. Dit is mij vandaag 3 keer overkomen. Maar ik kom daar nog een keer op terug want tot nu toe overkomt mij dat minstens 1x per dag. En soms heel vasthoudend.

Beste allemaal even iets anders. Mijn zoon Sjoerd is naar Ethiopie op vakantie geweest met madelon en hebben daar gezwommen met haaien. Bekijk het interessante filmpje op You Tube. Heel gemakkelijk. Zoek bij het verslag van gisteren "Merry Christmas" de reactie van Sjoerd op en klik op het mailadres. Je krijgt dan you Tube and vul bij search in: Sjoerd Lagarde. Je krijgt dan het fimpje Swimming with sarks. Op het eind zie je heel grappige allerlei soorten "slakken" weglopen. Veel kijk plezier.

Beste allemaal, vandaag zit ik 2 dagen in hetzelfde hotel, 50 meter van het strand en de boulevard. Ik kan mijn fiets op mijn kamer zetten.
Morgen op eerste kerstdag vertel ik wat meer over Nha Trang. En misschien maak ik wel een boottochtje naar een of ander eiland hier voor de kust.

Voor nu een fijne kerstavond en nogmaals een Prettig kerstfeest voor iedereen. Vooral voor de vriendin van Renato die morgen ook nog eens jarig is. Proficiat Noortje!!!!!!

Leef en geniet,

Piet

Bij de foto's:
3599/3607: Honderden km paaltje ben ik al tegengekomen met daarop geschilderd HCM. Maar vandaag een paar gevonden met daarop nog Saigon. Bewust vergeten of onbewust. Wie zal het zeggen. En je ziet het ik hou alles in de gaten.
3617: Dit zijn bootjes en daar varen en vissen ze mee op zee. Van Bamboe en wat teer waterdichtgemaakt.
3603: Zomaar een vrouw langs de weg.
3611/3612/3616: Zomaar een paar foto's van de uitzichten vandaag. Kijk ook naar dat ronde bootje op een van de foto's
3589/3588/3580/3578: mannen met hamertje tik bezig
3605: kudde waterbuffels op de snelweg.
3576: deed mij aan de kerststal denken.

• 23 December 2009 - 10:41

Riek:

Ik zat lekker rustig nog aan mijn krantje en de koffie, hoorde piep op de laptot, en daar was je. Dus ik ben de 1ste weer. Ga dadelijk een eind lopen, heb ik zin in. De vrouwtjes willen allemaal met je mee achterop he? Geniet van de bijzondere Kerstdagen.
    Doei

• 23 December 2009 - 10:41

Hanny:

Nou ben ik een keer het eerste , hoe kan dat nou!!! Weer een heel mooi verhaal, je kunt er wat van.Herman volgt je nog steeds overal,
    groetjes Herman en Hanny

• 23 December 2009 - 10:46

Riek:

Hahahaha, echt niet Hsnny

• 23 December 2009 - 10:47

Bauke:

Volgens mij loop je een dagje voor pap... Het is vrijdag pas kerst en het is nu woensdag... Morgenavond dus pas kerstavond . De muurschildering wordt op dit moment gemaakt. Zondag kon ze niet komen door het weer. Kus

• 23 December 2009 - 10:55

Hanny:

Ik heb dat spook(je) in Heesch eens even gebeld, was ze me toch weer voor. Daaaag
    Hanny

• 23 December 2009 - 11:22

Marielle / Dimension:

Beste Piet,
    Wat ben je een fantastisch reis aan het maken!! Dimension Weld wenst je fijne kerstdagen en een gelukkig en gezond 2010!
    Blijf genieten van je verdere reis!
    Groeten, Marielle

• 23 December 2009 - 11:34

Jan Den Boer B.T.A.:

23-12-2009
    Heel toevallig ben ik achter je fietsreizen gekomen. Ik wens je een hele mooie voortzetting van je reis in Vietnam en en behouden thuiskomst.
    Verder prettige Kerstdagen en een gezond, en nog veel reizen in 2010 gewenst. Jan den Boer

• 23 December 2009 - 14:15

Luud:

Wat een geweldige foto met die blauwe boten. Blauw is een kleur die op de een of andere manier tot mijn verbeelding spreekt.
    Een hele andere wereld. Mooi!

• 23 December 2009 - 14:20

Marcel & Ine:

Je bent inderdaad een dag te vroeg Piet. Kerstavond is het morgen pas.................Toch een beetje van het padje af door al die belangstelling van mooie Vietnamese vrouwen??

Nog steeds onder de indruk van je inspanningen en belevenissen wensen we jou ook een mooie Kerst in een totaal ander klimaat dan wij (en jij) gewend zijn!

Dit wensen wij ook alle trouwe lezers van deze site en heel in het bijzonder alle zusjes en de broer van Piet!
    Een lieve groet uit Heeswjk Dinther van Marcel & Ine

• 23 December 2009 - 15:54

Tineke :

Hallo Piet,

Ik ben een collega van Bauke die zo nu en dan met veel belangstelling en bewondering jouw reisverslag leest. Wij zijn 4 jaar geleden in Vietnam geweest met de kinderen(pubers toen) en hebben erg genoten. Heel herkenbaar je verhalen en plaatjes. In Nha Trang kan je heel mooi snorkelen als je met een van de boten meegaat. Ze verhuren spullen aan de kade. Wel een T-shirt aan anders verbrand je levend want je rug blijft een beetje aan de oppervlakte

Heel veel plezier en geniet!

groetjes
    Tineke

• 23 December 2009 - 16:17

Henk En Lia:

Prachtige foto's en interessante verhalen. Piet je blijft ons boeien! Wij wensen je hele fijne kerstdagen en een gelukkig, gezond en gezellig 2010.

• 23 December 2009 - 18:29

Yvonne En Wim:

Dag Piet, Misschien is het je opgevallen dat we enkele dagen niet hebben gereageerd. Dat komt door dat we een fotoboek hebben gemaakt op de computer. Nu schijnt zo'n apparaat een geheugen te hebben en dat geheugen van ons apparaat vertoont, ondanks het goede onderhoud zoals wekelijks afstoffen, ernstige vormen van dementie. Zo erg dat we het niet met andere taken durfden te belasten dan met het ingang gezette en ver gevorderde fotoboek. Nu is het gereed en jij Piet staat prominent bij Dr.Ho te "blaffen" op blz.12
    Wij kunnen je nu dagelijks weer volgen en mee genieten van je fietstocht. Groetjes en een fijne kerstdag. (want een tweede kerstdag kennen ze daar in Vietnam toch niet?)van Yvonne en Wim

• 23 December 2009 - 21:26

Harrie En Nel:

Wij kijken ook met regelmaat naar je verslagen, ze zijn prachtig. Wij wensen jouw ook prettige dagen daar tijdens de Kerstmis en een goede voortzetting van de je reis in 2010.
    Groetjes, Harrie en Nel

• 24 December 2009 - 02:43

Cynthia:

Piet, Your photos are a joy to view. They tell many stories I bet. Brendan goes into Wellington Hospital on the 18th, so here he goes on a long journey for 3 months. He is strong minded. Merry Xmas Piet Hugs and Cuddles.

• 24 December 2009 - 07:47

Ria R:

Hoi piet
    Bij jou is het al 25 dec.dus ik wens je een fijne en speciale kerst toe en zeker met het kerstkindje van Bauke en Wouter. Ver weg maar toch heel dicht bij je.
    Momenteel knap ik een zeer oude spiegel op van de moeder van Lieske voor haar dochtertje Tess met heel veel engeltjes er op. Heel toepasselijk in deze tijd. Veel engeltjes om je heen geeft je een goed en warm gevoel.
    Dag Piet

• 28 December 2009 - 19:43

Hanny:

Hele fijne kerstdagen, al zul je er niet veel van merken denk ik.
    Liefs van Herman en Hanny