Kerst op zee, Christmas on sea, - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van piet lagarde - WaarBenJij.nu Kerst op zee, Christmas on sea, - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Kerst op zee, Christmas on sea,

Door: Piet Lagarde

Blijf op de hoogte en volg piet

24 December 2009 | Vietnam, Nha Trang

donderdag 24 december 2009

Nha Trang

Beste allemaal, dear everyone,

Dear everyone,
A special Christmas. Not a Christmasevening but a Christmas\day on the water. We vist 3 Island in the sea and on the boat we were singing , dancing and eating with 50 people from 12 different countries. It was great. A Christmas day I nerer forget because this day were it the little things with so many different people. That is what gives a very special feeling.

For you all warm Christmasgreetings and live and enjoy from eachother.

Piet

Vanmorgen om 7 uur een georganiseerde boottrip besproken.
Om 9 uur na een goed ontbijt opgepikt bij het hotel en naar de haven gebracht. Het taxibusje pikt dan zoveel mogelijk gasten bij allerlei hotels op. Ik had al meteen contact met 2 Koreaanse meisjes, Hye Kyung en Mi Youn, maar vaak hebben ze ook een engelse naam, Kelly en Judy en dat is wat gemakkelijker te onthouden. En wat een foto's hebben ze gemaakt. Er zijn nog nooit zoveel foto's van mij op een dag gemaakt. En verder een man uit Californie en een stelletje uit Frankrijk. Iedereen is heel open en begint meteen vragen te stellen.

Allereerst naar At Mun Island
gevaren met ik denk 50 mensen aan boord van allerlei nationaliteiten. Samen gesnorkeld en daarna naar At Mot Island gevaren en op het water een heerlijke lunch gehad.
Maar toen begon moesten we allemaal aan de kant gaan zitten. Een orgeltje, een drumstel een gitarist en 2 zangers en daar begon een uur lang een ware kerstdisco. Samen liedjes zingen, samen dansen. Van elke nationaliteit moest iemand Vader Jacob zingen ( Is in elk land bekend maar dan natuurlijk in hun eigen taal). Ik moest er ook aan geloven want ik was de enigste Nederlander. In het Koreaans, In het Zweeds, in het Vietnamees en ga zo maar door. Er ontstand een geweldige sfeer.

Daarna naar Tan Island gevaren en daar een fruyit party op de boot. Samen dicht bij elkaar aan allerlei soorten fruit.
En toen werden er reddingsboeien in het water gegooid en wie wilde sprong boven vanaf het dek in het water en daar kreeg je dan een drnakje aan geboden en wenste iedereen elkaar Happy Christmas.

Op At Mieu Island nog naar een zeeaquarium geweest en toen terug naar het hotel.

Het werd dus geen kerstavond maar een kerst op het water.
Heel bijzonder om met zoveel verschillende mensen van alle leeftijden en uit wel 12 verschillende landen zo met elkaar om te kunnen gaan. Het was een Kerstparty om nooit te vergeten.

Nha Trang is de drukst bezochte badplaats van Centraal Vietnam. Een prachtige kilometers lange boelevard loopt langs een werkelijk azuur blauwe zee. Er is nog genoeg te bekijken maar morgen ga ik toch weer op de fiets.

Ik wil graag zien of en hoe het kerstfeest gewoon in de dorpen gevierd wordt.

Maar dat horen jullie dus op Eerste Kerstdag. Ik wens jullie allemaal een superfijne Kerstavond en leef en geniet er samen van.

Piet

• 24 December 2009 - 11:09

Peter En Joke:

Hoi Piet
    Dat is wel een heel bijzonder kerstfeest!
    Wij wensen je vanuit Udenhout fijne dagen en alle goeds voor het nieuwe jaar.

• 24 December 2009 - 11:16

Ria:

Hoi Piet,

• 24 December 2009 - 11:20

Ria:

Hoi Piet ,wat leuk omdat zo te zien.
    Een fijn kerstfeest samen met iedereen.
    Ik heb de boodschappen al binnen want heb met kerst vrij en de kids zijn hier op het eten.
    Vanavond lekker onderuit met een glaasje en hapje.
    Veel liefs van ons allen maar vooral van mij Ria

• 24 December 2009 - 11:21

Riek:

Wat een mooi buffetje. Ik ben ook druk aan zorgen vo0or vanavond. 8 personen. Alles staat klaar, tafel mooi gedekt en wij gaan zo naar de Kerstviering van de Old Boss van Tonnie in Utrecht.
    Zojuist Noortje gemaild met haar verjaardag. Jij ook proficiat Piet.
    Doei.
    Dikke kerstknuffel.

• 24 December 2009 - 11:54

Cisca:

hi Piet,
    we are sending a very happy X-mas in the direction of Vietnam. Life throws all sorts of things at you, and us and everybody. Some good, some not so good. Let us keep and remember the good memories. I had a great "Kerstfeest" and just read your x-mas day, sounds like fun. Holland in snow and we in NZ have BBQs. Sending hugs and love from us and the high five from Jodie....

• 24 December 2009 - 12:07

Cees En Erlanie:

We volgen je op de voet
    Piet. Prachtige verhalen en mooie foto's. Wij genieten hier van elkaar en van een witte kerst en wensen jou ook een fijne kerst toe in het verre Vietnam.

• 24 December 2009 - 12:23

Yvonne En Wim:

Piet alles ziet er geweldig goed uit, één vraag wat heb jij gedronken toen je in dat bandje lag? Gr Yvonne Wim

• 24 December 2009 - 13:29

Rianne:

Hallo Piet, ook ik wil jou en je familie (kinderen en broers&zussen)en alle lezers van deze weblog een bijzondere Kerst wensen en een heel mooi en gelukkig 2010. A wonderful New Year. Met de klemtoon op wonder van het wondertje dat jou nu al zo dierbaar is. Fijne reis verder, lieve groet Rianne & Joop

• 24 December 2009 - 16:04

Sjoerd En Madelon:

he pap, fijne kerst, wij gaan nu naar Bauke en wouter

x

• 28 December 2009 - 13:58

Piet Lagarde:

Wat een geweldige reis

• 28 December 2009 - 14:01

Piet Lagarde:

Ja, Ik ben dus een naam genoot van je.
    IK wens jou een Mooi en goed en avontuurlijk 2010 !

• 28 December 2009 - 19:45

Hanny:

Piet, als ik je aan het bier zie moet ik wel lachen, het kan verkeren.
    Herman en Hanny