Een spiegellandschap, a mirror landscape. - Reisverslag uit Dong Hoi, Vietnam van piet lagarde - WaarBenJij.nu Een spiegellandschap, a mirror landscape. - Reisverslag uit Dong Hoi, Vietnam van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Een spiegellandschap, a mirror landscape.

Door: Piet Lagarde

Blijf op de hoogte en volg piet

11 December 2009 | Vietnam, Dong Hoi

vrijdag 11 december 2009

Dong Hoi,

Beste allemaal, Dear everyone,

Thuy thanks for the explaining the Photo's.
Dear everyone. Today 150 !!!!!km.
So Geoff and Brian I can do the Taupotour alone. The weather was very good. SThe whole day sunshine. 30 degrees. And I saw the Gulf of Tonkin. So that gives me energy I think. The first part was like a mirror because the sun shines om all the ricefields. These ricefields were all under water and the men and women were preparing the fields for the next season. Sometimes I saw the nice green rice plants coming above the water. The second part today I saw the dunes and it was a little bit hilly.

Now I am a littlebit tired but tomorrow I want go further to Cua Tung Beach and to the Vinh Moc tunnels.

For now warm greetings and live and enjoy the day.

Piet


Wat een dag. 2 fietsdagen in een fietsdag. De bedoeling was om in Ky Nam (Deo Ngang) te overnachten, maar mijn benen waren vandaag niet te stoppen. Een heerlijke zon en zo'n 30 graden en op weg naar de zee, naar de Golf van Tonkin.Via Cam Xuyen, Ky Anh, Quang Trach kwam ik om 5 uur in Dong Hoi aan. 150 km !!!verderop.
Het was een prachtige spiegelweg. De zon hoog aan de hemel en schijnnend op alle rijstvelden die nu onder water staan. En in al die spiegels honderden hard werkende mannen en vrouwen. Vaak met de waterbuffels die het zware werk doen. Maar ook vaak gewoon met de hak. Het water moet goed over de akkers verdeeld zijn en heel vaak egaliseren zij de zware klei met een platte plank aan een steel. Hier en daar komen de fel licht groene rijstplantjes boven water en dat geeft een heel fris gezicht. Ik hoop dat de foto's jullie een blik in de spiegels kunnen geven.

De tweede helft fietste ik meer door een duinlandschap en had ik de warme zeewind op kop. Vaak slaan de toeristen deze weg over door een slaapbus of slaap trein te pakken en dan meteen naar Hue te rijden. Meer een toeristenplaats aan de zee. maar ik vind het heel fijn om Vietnam in al zijn facetten mee te maken. Dat de mensen niet veel toeristen gewend zijn is te merken. Als ik iets koopdan zitten ze meteen over mijn armen te wrijven en soms plukken ze ook aan mijn haren aan mijn benen. Ze praten met elkaar over mij. Wat dat weet ik niet maar soms heb ik een vermoeden aan het lachen te horen.

Morgen ga ik toch weer verder en probeer ik in Cua Tung Beach te komen. Daar zal ik wel een nachtje meer blijven als het weer goed is. Want 6 km daar vandaan zijn de Vinh Moc tunnels. Daar vertel ik later nog wel meer over.

Voor nu een leef en geniet.

Astrid en alle organisatoren van het Winterparadijs wil ik heel veel succes wensen met hun prachtige plan dat ruim een jaar geleden ontstaan is. Morgen gaat het open heb ik begrepen. En ik denk dat jullie heel veel werk verzet hebben.HEEL VEEL SUCCES!!!!!!!

En beste Damwijkjes (Ingrid) bedankt voor de hulp bij de uitleg bij de foto's misschien heb ik je hulp nog wel eens meer nodig. Reageer maar hoor!!

Piet

3111/3112: Bijna een varken verloren. Even geholpen met het varken wat naar binnen te duwen, een touw eromheen en de man kon weer verder.

De rest van de foto's horen bijna allemaal bij het spiegellandschap. OP een paar foto's kun je de Golf van Tonkin zien.




  • 11 December 2009 - 12:44

    Tom Hart:

    Ha Piet, ik geniet weer geweldig van je verhaal en vooral ook van de foto's (schitterend beeld van die varkens op de bagaedrager!). Voor mij is het gebied waarin je nu reist vol herinneringen. Niet dat ik er geweest ben, maar vanwege de Vietnambeweging. In de jaren zeventig werd hier hard gevochten en in de krant kwamen we toen dagelijks al de namen die je noemt ook tegen. Groeten, Tom

  • 11 December 2009 - 15:02

    Riek:

    Ja Piet ik heb de site bekeken van winterparadijs in Udenhout. Mooi hoor Astrid. Hard gewerkt ja. Net een Kerstboom gekocht en nu even optuigen. Wat mooi die kleur groen van die rijstvelden. Prettig weekend. Ik heb zondag Prinsenreceptie. Ook leu.

  • 11 December 2009 - 16:44

    Hans:

    Fietshelmple/petje af voor je prestatie Piet. Of Brian je post gelezen hebt weet ik niet maar ik zal het hem zeker even inwrijven van de week.

    Kijk al weer uit naar je volgende verhaal dat meestal zo tijdens mijn ochtend boterham binnen waait.

  • 11 December 2009 - 20:48

    Anja Baars:

    hallo Piet, what a beautiful country you are in. It looks better than here, we just had 45 centimeters snow in one day. It took us 2 1/2 hours to clean the driveway. Now that I am retired I can follow you more often. Take care.

  • 11 December 2009 - 22:19

    Geoff:

    some great photo,s coming thru Pete.As you say bewtween the bike and the"old buggar "riding it, you get some great experiences.
    You are so fit now you would have to do the Taupo Enduro. that is twice around and this years fastest time was 9 and a half hours!! That is a challenge. Keep it up love kanes

  • 13 December 2009 - 11:22

    Hanny:

    Die haren op je benen schijnen toch wel heel speciaal te zijn. Weer hele mooie foto's!
    Herman en Hanny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

piet

Beste allemaal, Na 8000 prachtige kilometers door Nieuw Zeeland in 2008/2009 en 6000 facinerende en indrukwekkende kilometers door China, Vietnam, Cambodja en Laos in 2009/2010 begint in november mijn derde fietsavontuur. Deze keer zullen de vele (?) fietskilometers mij leiden door Birma (Myanmar), Thailand, Laos en Nepal. Ik hoop jullie weer regelmatig verslag te doen van al mijn avonturen. Voor nu een lieve leef en geniet groet. Piet

Actief sinds 16 Juli 2008
Verslag gelezen: 248
Totaal aantal bezoekers 1987867

Voorgaande reizen:

10 Juli 2023 - 15 September 2023

Een echt avontuur.

06 Juni 2022 - 10 Augustus 2022

Op een andere manier.

24 September 2018 - 06 September 2019

Voor de tweede keer.

22 November 2017 - 06 Maart 2018

Acht in een?

05 Oktober 2016 - 16 Januari 2017

Naar de andere kant .....

11 September 2015 - 18 December 2015

Rondtrekken door midden Europa met de tent.

16 September 2014 - 17 December 2014

Op weg naar Afrika.

20 Mei 2012 - 24 Januari 2013

"Een lach kent alle talen"

27 September 2011 - 20 Januari 2012

Totaal anders maar .......

27 November 2010 - 27 Maart 2011

Het Vervolg

14 Oktober 2009 - 28 Maart 2010

Een nieuw avontuur

26 September 2008 - 13 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: