wat zou Vietnam zijn zonder ...... - Reisverslag uit Hà Tĩnh, Vietnam van piet lagarde - WaarBenJij.nu wat zou Vietnam zijn zonder ...... - Reisverslag uit Hà Tĩnh, Vietnam van piet lagarde - WaarBenJij.nu

wat zou Vietnam zijn zonder ......

Door: Piet Lagarde

Blijf op de hoogte en volg piet

10 December 2009 | Vietnam, Hà Tĩnh

donderdag 10 december 2009

Ha Tinh

Beste allemaal, dear everyone,

What should Vietnam be Without ....?

It was 108 km today, but after 7 hours I was in my hotel. Many cars on the road and what should Vietnam be without ..... toot? Very quiet, day and night. My computer works very bad. So for now live and njoy the moments.

Piet

Vanmorgen al vroeg vetrokken omdat ik 108 km wilde fietsen naar Ha Tinh.
Via Dien Chau, La Van, Nghi Lac, Vinh, Can Loc, Thach Ha kam ik al om 2 uur in Ha Tinh aan.
Over zo nu en dan een hele drukke weg.
Veel steenfabrieken, opvallend veel kerken en links en rechts rijstvelden. Vele boeren zijn op het land âan het werk. De akkers worden klaargemaakt voor het zaaien en planten van de rijst.
Over een paar weken zullen de akkers er groen bijliggen.

De grote river Song Ma ís gelìefd
en gevrêesd. Veel overstromingen zrgen voor veel leed maar ook voor vruchtbare akkers.
Ook Vinh hêeft veel te lijden gehad dôor verwoestingen in 1950 dôor de Fransen en 20 jaar later dôor de Amerikanen.
Het is in vele opzichten een achtergebleven gebied.

Maar 15 km van Vinh ligt het dorpje Kim Lien, Daar woonde Oom Ho zoals Ho Chi Minh hier lieflijk genoemd wordt.
In elke plâats is wel een standbeeld van hem.

Mâar nu het ntwoord. wat zou Vietnam zijn zonder ....... getoeter.

Het zou er dan heel stil zijn. Dag en nacht gaat het getoeter door. Vooral de bussen kunnen er wat van. En lang en heel hard.

Waar ik ook aan begin te wennen is dat je hier in elk hotel je paspoort af moet geven. Dat document wil je het liefst bij je houden.

Maar ik stop er vor vandaag mee want dit is een hele vervelende computer met heel veel kuren.

Leef en geniet,

Piet

3070/3072: Pinda's zeven.
3074: Stukken bamboe uit het water vissen.
3075; 15 honden in een mand. Waarheen?
3076: Oom Ho : Ho Chi Minh
3082/3084:Zo kan irrigeren ook. De hele dag.
3086/3093: Waterbuffels die zich niets aantrekken van het verkeer, maar het verkeer ook niét van de waterbuffels.
3080: een van de vele eendenfarms.
3067: Elke dag wel een paar keer op de foto.
3081: Veel werk op de rijstvelden

• 10 December 2009 - 10:31

Riek:

Gisteren nog gezellig met oud-collega's uit eten geweest. 5 dames hebben dan heel wat te kwebbelen he. Leuk om weer iets te horen van kantoor, maar ik mis het echt helemaal niet. Ga nu je verslag lezen, zal wel weer erg mooi zijn.
    Kussen van Riek

• 10 December 2009 - 10:38

Riek:

Piet groeien de pinda's hier in de grond of niet? In Nieuw Zeeland groeien ze in de grond, iets wat ik helemaal niet wist. Ik hoor het wel.

• 10 December 2009 - 12:06

Ria.:

Hoi piet ik volg je wel hoor erg mooi.
    Ben nu vrij en naar de kapper geweest weer paar euro"s meer waard.
    Hier is het erg vies weer.
    Veel lieve knuffels van mij .

• 10 December 2009 - 15:32

Yvonne En Wim:

Piet, computers EN KERSTBOOMVERLICHTING hebben altijd wel iets vervelends.
    Is je compas in orde? Wanneer sla je rechts af om Laos in te gaan, of doe je dat later vanuit Thailand of Cambodja?
    gr. Yvonne en Wim.

• 10 December 2009 - 15:51

Ine Seegers:

Hoi Piet, wat is dat met al die honden achter op de brommer?? Toch geen honden uitlaat service hè? De foto's zijn weer fantastisch mooi. Het moet toch allemaal ook wel een cultuur schok voor jou zijn, of valt dat mee? Wij gaan ons ondertussen opmaken voor de kerst, de ballen weer van zolder, bedenken of het kalkoen of rollade wordt en hopen op een witte kerst. Merk jij daar ook wat van Piet?
    Mag nu even op Robbert passen, ben zo benieuwd als jij straks ompa bent, of jij nog wel gaat reizen, grote kans van niet!!! Lieve groet Marcel & Ine

• 10 December 2009 - 16:08

Hanny:

Piet, ik wil niet weten waar die honden heen gaan,dus je hoeft het niet te vragen!!!!
    Groetjes Herma, liefs Hanny

• 10 December 2009 - 18:01

Annemarie:

Hoi Piet, Het blijft machtig en onvoorstelbaar dat jij dat daar nu allemaal meemaakt, Maar..... Hier ken je je lagardeplein ook niet terug, Er word KEIHARD en met reuzeveel enthousiasme gewerkt om vrijdagavond het winterparadijs werkelijkheid te laten worden!!! Het ziet er geweldig uit terwijl het nog niet eens koud is hier!!! Ook de leerkrachten kijken hun ogen uit over dit prachtig spektakel!! Dus als je op de pc zit moet je echt even naar www.winterparadijs.nl want dan kun je live al je kinderen en ouders zien schaatsen!!!en als je zwaait zwaaien we zeker terug!!!

Groetjes Fam Maas