Ontmoetingen.Meetings. - Reisverslag uit Ninh Bình, Vietnam van piet lagarde - WaarBenJij.nu Ontmoetingen.Meetings. - Reisverslag uit Ninh Bình, Vietnam van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Ontmoetingen.Meetings.

Door: Piet Lagarde

Blijf op de hoogte en volg piet

07 December 2009 | Vietnam, Ninh Bình

maandag, 7 december 2009.

Ninh Binh

Beste allemaal, Dear everyone.

It was a quiet day today. 40 km cycling in the surroundings from Ninh Binh. That is so beautiful. But the trip with the boat (sampan) was magnificent. Birds, rockformations, caves, ricefields and so on and a very nice guesthouse with many nice backpackers. Many meetings I make here. Even with the people from Vietnam. I am invited by Hang in Ho Chi Minh City. So there are a lot of meetings but I must give also my bike the credits because many people admire my way of travelling and than all alone and they see that I am not the youngest anymore.

So a big hug and live and enjoy the days.

Vandaag een heel rustige dag gehad maar wel een ontzettend mooi.
Allereerst gisterenavond heel gezellig gegeten met Katrin en Andy uit Duitsland. Twee toekomstige leraren. Het werd een super gezellige avond. Maar er waren nog veel meer gasten in dit supergezellige guesthouse van Mister Son. De hele familie runt hier samen op een hele gezellige, innemende manier 2 guuesthouse. Je kunt er scooters huren om de werkelijk prachtige omgeving te verkennen. Ik ga natuurlijk op mijn fiets en dat wordt hier met volle verwondering gevolgd. En werkelijk iedereeen spreekt je aan dus contacten in overvloed. Dat merk ik ook aan mijn emails en soms plaatsen de mensen die ik ontmoet heb ook een reactie op de weblog. Zoals Wim en Yvonne, Christoff en Lolo uit Duitsland, Jeroen en Marielle, Jeroen en Mariette, Thuy uit Huong Bay. En Hang (met haar moeder in Halong Bay ontmoet)uit Ho Chi Minh City nodigde mij zelfs uit om bij haar thuis tekomen en dan de stad te laten zien. Ik hoop dat dat gaat lukken.

Beste allemaal, ook dat had ik van te voren helemaal niet verwacht en ik denk dat de ontmoetingen alleen nog maar zullen toenemen omdat de back packers hier ook in aantal toenemen.
Ninh Binh op zich is een gewone stad maar de omgeving is super mooi. De Droge Halong-baai is werkelijk prachtig. Vanmorgen daar naar toe gefietst en temidden van dijken, kanalen, rijstvelden, tempels en pagodes en kleine dorpjes verrijzen de even bizarre als fotogenieke rotskegels uit de weelderige rijstvelden. Met een kleine sampan (boot) heeft men mij daar naar toegeroeid. Onder de 3 Tam Coc grotten door. Roeien met je armen of met je benen wordt hier afgewisseld.
Na deze prachtige 2 uur durende boottocht ben ik naar Hoa Lu gefietst. Werkelijk een schitterende tocht door een lieflijk landschap met veel blauwe reigers en heel veel King Fishers (Ijsvogeltjes).

Ik hoop dat de foto's de sfeer over kunnen brengen.

Wat het weer betreft kunnen jullie mij heel direct volgen want de weblog laat het weer van de plaats waar ik ben voor de hele week zien. Click maar op de weersverwachting van Ninh Binh vandaag. Ziet er voor de komende week goed uit maar morgen fiets ik weer verder naar de kust.

Dus voor nu leef en geniet en ik hoop dat de Sint gebracht heeft wat je ervan verwacht had.

Piet

Over de foto's:
3001/3004: Dragon fruit (Thanh Long). Zachte smaak maar heel gezond.
2951: De hele dag tot je oksels een net over de bodem duwen, op zoek naar slakjes, vissen en ik weet niet naar wat nog meer eetbaars.
Erg zwaar.
2985:Van alles wordt er de hele dag aan de oevers gewassen.
2962: een Zwitserse en een Mexicaanse jongedame waarvan ik de naam nog niet ken maar die in hetzelfde guesthouse verblijven en hun bewondering voor mijn fietstocht is erg groot.
2974/2950: Netten aan het controleren op iets eetbaars.
2936:Roeien met de voeten.
2933:Verkoopsters met allerlei waar op hun bootjes die de hele dag meevaren om iets aan de toeristen te kunnen verkopen.
2954: Vissen met een accu. De vissen worden door de stroom gedood.
De kinderen zag ik vanmiddag tijdens de fietstocht buitenspelen. Een gezin met 5 kleine kinderen in een met stenen opgestapeld eenkamer "woning". Kennisgemaakt en was trots dat ik hen op de foto wilde zetten.
De rest van de foto's zijn tijdens de roeitocht en tijdens de fietstocht genomen.

• 07 December 2009 - 09:08

André:

".....Ik hoop dat de foto's de sfeer over kunnen brengen....." schrijf je hierboven. Nou, dat lukt iedere keer weer geweldig!

• 07 December 2009 - 10:34

Hanny:

Sinterklaas weer naar Spanje, en de kerstman in het land.
    Herman en Hanny

• 07 December 2009 - 11:16

Riek:

Ja Piet, de foto's brengen de sfeer echt wel over zoals Andere ook al liet weten. Andre ben jij niet meegenomen door de Zwarte Piet. Ik dacht dat jij nu in Spanje zou zitten hahahahaha (grapje). Wij hebben met zijn viertjes een gezellige avond gehad, ben vanmorgen effe 12 km wezen lopen en ga nu beetje huisje poetsen. Jordi en Thierry zijn weer naar Parijs. Dikke kus van je zus (he het rijmt, haha)

• 07 December 2009 - 11:31

Thuy , Snail:

Hi Piet,
    I think this fruit name's "Green Dragon". ^^ Gud luck to you.

• 07 December 2009 - 16:08

Yvonne En Wim:

Piet,
    Ramses Shaffy levenskunstenaar,zanger, en kleinkunstenaar is overleden. Zijn meest ontroerende en mooiste liedje? IK DRINK!!
    gr. Yvonne en Wim

• 07 December 2009 - 19:39

Bram Coen En Angelie:

He Piet,

Pot jan dorie, dat is even flink bijwerken als je een paar dagen niet rustig je mail hebt kunnen doen. Maar gelukkig wij zijn weer bij. Coen roept al heel lang over Halong Bay, nou ik heb hem echt even lekker gemaakt met jouw foto's.
    Het is toch geweldig hoe mooi deze reis wederom is. Echt super fijn.
    Hier gaat alles goed. Het lijkt wel alsof we sprinten naar het einde van het jaar. Koos en Roos hebben alle voorbereidingen al getroffen, dus hun huis is weer een mooi paradijs.Bram heeft genoten van de sinterklaas, snapt er nog niets van, maar gezellig samen zijn vindt hij helemaal super.
    Piet nog heel veel plezier en tot de volgende mail.

Groet Bram, coen en angelie

• 10 December 2009 - 19:15

Anouk En Roel:

Wat een super foto's weer. Zouden wij over 2 weken ook van die prachtige kiekjes kunnen maken....?