Met weemoed.With sadness - Reisverslag uit Lào Cai, Vietnam van piet lagarde - WaarBenJij.nu Met weemoed.With sadness - Reisverslag uit Lào Cai, Vietnam van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Met weemoed.With sadness

Door: Piet Lagarde

Blijf op de hoogte en volg piet

13 November 2009 | Vietnam, Lào Cai

vrijdag 12 november 2009

Lao Cai

Beste allemaal, dear everyone,

I am now in Vietnam. I had a good day after the heavy day yesterday. Now I am resting out and look in yje map how I go further. So I must learn about the money. I am a miljonair. 1oo euro is 2.000.000 \Vietnamese Dong.
And I Know also here that a laugh knows all languages.

Till soon. lot of loves.

Piet

Ja jullie zien het goed. Een nieuw hoofdstuk van mijn avontuur.

Vanmorgen zwaar bewolkt en om half 8 op de fiets. een banaan, een paar broodjes en ik begin 's morgens voortaan met 2 glazen gloeiend heet water. Afgekeken van de Chinezen.

Het waaide flink en natuurlijk heeften fietser fie altijd op kop.
Mijn lichaam heeft de zware beproeving van gisteren goed doorstaan want na een mooie tocht langs de Rode Rivier kwam ik al om 2 uur bij de grens aan.

Na een uur was ik door beide douanes. Vooral aan de Chinese kant hebben ze een hlf uur naar mijn paspooty gekeken. Een paar mensen erbij gehaald. Mijn helm afgezet zodat ik meer leek op de foto in mijn paspoort maar tenslotte stapte ik Vietnam binnen.

Met weemoed neem ik afscheid van China. Een land met een ontzettende ontwikkeling. een land met vele, vele zeer hardwerkende mensen, een land met een schitterende natuur, een land met ontzettend grote verschillen tussen arm en rijk. En datneemt in een sneltreinvaart toe.
Een land met hele lieve, vriendelijk e mensen.

Ik hoop dat China van evenwicht naar evenwicht kan groeien en hoop dat de ontwikkeling niet te snel zal gaan.
Ook hoop ik dat er een soort middenl;asse kan ontstaan want anders zal de schrijnende armoede nog schrijnender worden. En ik heb wat armoede gezien!!!!

Ik heb zojuist mijn Chinese Yuan ingewisseld voor Vietnames Dong. Het zal rekenen worde. En ik ben nu een Vietnamese miljonair. 100 euro is ongeveer 2.000.000 Dong. Dus een flesje Cola is 10.000 Dong. (50 eurocent). Dat s dus wennen.
En ook nog overschakelen van Chinees naar Vietnamees is ook even wennen, moet ik zeggen. Maar ook hier merk ik DAT EEN LACH ALLE TALEN SPREEKT
.
Ik zit in een gezellig hotel en blijf hier 2 nachten en ga ondertussen bekijken wat ik dan ga doen.

lieve allemaal een warme Vietnamese groet en leef en geniet

Piet





















  • 13 November 2009 - 12:28

    Roos :

    Hoi Piet,
    Fijn dat het weer zo goed gaat. Prachtige foto's zitten erbij. Wij genieten hier nu volop van het mooie herfstweer en de mooie gekleurde bomen. Vandaag is het zelfs warm buiten. Misschien moeilijk om voor te stellen als je in de hitte fietst daar. Heel veel groetjes en liefs (ook van Koos en Max en Polleke) p.s. ze missen wel de apppelschillen tussen de middag.

  • 13 November 2009 - 12:38

    Bauke:

    Pap, wat ben je toch een doorzetter!!! wat een geweldige verhalen! ik ben echt supertrots op zo'n papa!

  • 13 November 2009 - 12:40

    Riek:

    Wat een schitterende foto's. Een genot om naar te kijken. Zo de grens weer gepasseerd, geldt dit ook voor de volgende landen? Rijke stinkerd met al die dongs. Ja je moet wat in dat kopje hebben zitten, hoe jij al je verhalen schrijft. Ik zou dit niet kunnen. Knap hoor.
    Ga vanavond en morgen bonnen verkopen voor de Jeugdprins verkiezen en morgen de grote Prins verkiezing. Zal we gezellig worden, maar dat kun jij je niet voorstellen he. Mooi herstweer dus dat is lekker voor het weekend.
    Zondag komt oud collega uit Woerden hele dag op visite, is ook leuk.
    Groetjes van Tonnie en dikke pakkerd van mij

  • 13 November 2009 - 12:48

    Pieter Broos:

    Beste Piet!

    Fijn om te horen dat alles goed gaat. Zelf ben ik ook in Lao Cai geweest en ben daarna naar Sapa gereisd. Dit is een echte aanrader! Ik heb daar hele mooie herinneringen aan. Ik hoop dat je tijd hebt om daar ook naar toe te gaan.

    Groeten!

  • 13 November 2009 - 12:55

    André:

    Tjonge Piet, wat knap van je, zeg!
    En wat een fantastische foto's weer. Het geeft echt een prachtige impressie van het China waaraan jij je verknocht hebt, lijkt me.

    En nu Vietnam, wij zijn benieuwd!

    Willemien en André

  • 13 November 2009 - 13:00

    Lieske:

    Goedemiddag Bikkel !
    Blij dat je weer helemaal fietsvaardig bent, geniet ook van Vietnam. Overigens met Sybe gaat het bovenverwachting goed!FIETSKIJKLACHGENIETENLEEFDEDAG XLieske

  • 13 November 2009 - 14:46

    Gwen En Jan:

    Wauw!!!!! Hier zijn bijna geen woorden voor te vinden. Wat een mooie foto's en wat een verhalen.
    Ik heb me net bijgelezen in al je verhalen. Na onze terugkomst uit Thailand hebben we vooral live ons verslag moeten vertellen en daardoor weinig tijd gehad om je site te volgen.
    Maar wat zijn het weer fantastische verhalen!
    Pas je wel een beetje op jezelf, want anders moet ik me nog zorgen gaan maken....hahahahaha

    Geniet heerlijk in Vietnam! Ik ben benieuwd of de vietnamese loempia's daar net zo lekker zijn als hier......

    Dikke knuffels van je nichtje

  • 13 November 2009 - 15:08

    Ingrid:

    Wouw Piet,
    Nieuw Zeeland was prachtig, maar dit....Schitterend die portretten van die mensen! En wat een avontuur zeg, de voedselvergiftiging goed doorgekomen in toch wel heel andere omstandigheden dan we hier gewend zijn. Deze reis is een ware beproeving op alle gebied, maar wat een "rijkdom" kom je ook tegen: voor altijd in je rugzak!
    Nu maar weer genieten van alles in Vietnam. Selamat Jalan en groeten uit Udenhout dat zich opmaakt voor de komst van de Sint.
    de Damwijkjes

  • 13 November 2009 - 16:33

    Carmen:

    Heij miljonair,

    Nou hier is de euro nog steeds de euro, dus wij kunnen niet zeggen dat we miljonair zijn. Ik moet wel zeggen wat een prachtige foto's. Wat mij opvalt is dat je "het leven" goed in de gezichten/uitdrukkingen van de mensen kan zien. Ik zeg: dat fotograferen gaat je goed af.
    Ben benieuwd wat Vietnam je weer gaat brengen.

    In volle verwachting,

    Dion en Carmen

  • 13 November 2009 - 16:52

    Hanny:

    Piet, wat een WEG zeg op die foto', je zou zeggen daar is niet op te fietsen, en waarschijnlijk nog geen lekke band, dat zul je altijd zien. Wat een mooie ouwe omaatjesop die foto's ze zijn prachtig.
    Herman en Hanny

  • 13 November 2009 - 17:03

    Bram Coen En Angelie:

    He Piet,
    Ik vind het wel super dat je na je ziekte, gelijk er flink tegen aangegaan bent. Maar ja, nu heb je wel de grens gehaald en heb je niet hoeven te stressen, als jij dat al zou doen.
    Je foto's zijn super en zeker de mensen, dat blijft altijd mooi. Nu zullen jouw verhalen voor mij helemaal leuk worden, daar ik zelf vietnam van zuid naar noord heb gedaan. Natuurlijk wel als een luie doos, want ik ging met de bus.

    Nou heel veel plezier, succes en wij kijken uit naar je volgende verhaal.

    groet Bram, coen en angelie

  • 13 November 2009 - 17:52

    Coby:

    Piet,geweldig die verhalen,maar toch ben je een beetje eigenwijs,dat je zoveel kilometers achter elkaar gereden hebt,maar ja we zullen maar zeggen je bent oud genoeg,maar toch pas een beetje op je zelf.
    Vandaag was het erg druk op het werk,morgen ga ik een dagje naar Femke en Sjoerd,en zondag schaatsen kijken,dat blijft altijd leuk,ik weet nog dat jij altijd de tijden op schreef over het schaatsen.
    Piet doe voorzichtig,heel
    veel liefs,Coby.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

piet

Beste allemaal, Na 8000 prachtige kilometers door Nieuw Zeeland in 2008/2009 en 6000 facinerende en indrukwekkende kilometers door China, Vietnam, Cambodja en Laos in 2009/2010 begint in november mijn derde fietsavontuur. Deze keer zullen de vele (?) fietskilometers mij leiden door Birma (Myanmar), Thailand, Laos en Nepal. Ik hoop jullie weer regelmatig verslag te doen van al mijn avonturen. Voor nu een lieve leef en geniet groet. Piet

Actief sinds 16 Juli 2008
Verslag gelezen: 264
Totaal aantal bezoekers 1988049

Voorgaande reizen:

10 Juli 2023 - 15 September 2023

Een echt avontuur.

06 Juni 2022 - 10 Augustus 2022

Op een andere manier.

24 September 2018 - 06 September 2019

Voor de tweede keer.

22 November 2017 - 06 Maart 2018

Acht in een?

05 Oktober 2016 - 16 Januari 2017

Naar de andere kant .....

11 September 2015 - 18 December 2015

Rondtrekken door midden Europa met de tent.

16 September 2014 - 17 December 2014

Op weg naar Afrika.

20 Mei 2012 - 24 Januari 2013

"Een lach kent alle talen"

27 September 2011 - 20 Januari 2012

Totaal anders maar .......

27 November 2010 - 27 Maart 2011

Het Vervolg

14 Oktober 2009 - 28 Maart 2010

Een nieuw avontuur

26 September 2008 - 13 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: