Wel en niet gelukt !! What succeed and what not. - Reisverslag uit Kunming, China van piet lagarde - WaarBenJij.nu Wel en niet gelukt !! What succeed and what not. - Reisverslag uit Kunming, China van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Wel en niet gelukt !! What succeed and what not.

Door: Piet Lagarde

Blijf op de hoogte en volg piet

17 Oktober 2009 | China, Kunming

Beste allemaal, dear everyone,

What not succeed is the bike. The bike must be in Hongkong and I don't know when the bike is coming. What succeed is eating with the sticks. Yesterdayevening I eat all with only the 2 sticks. The weather is good. Between 20 and 25 degrees and half cloudy. I stay in the surrounding from the hotel today and call several times for my bike. Kunming is a city with 4 million inhabitants. and is situated on 1891 m high. Is the capital from the province Yunnan with many colourful cultural minorities. For now all the best and a big hug. Live and enjoy,

Piet

Het is nu 11 uur hier. Jullie slapen nog. Ik heb zojuist weer een dag bijgeboekt in het Camellia hotel. Vandaag blijf ik een beetje in de buurt van het hotel om met verschillende instanties te kunnen bellen en te overleggen hoe de stand van zaken wat de betreft de fietsen is.Het laatste nieuws is dat de fietsen in Hongkong zijn maar niemand weet wanneer ze deze kant uitkomen. Wim en Yvonne zijn een dagje met de taxi naar de Western Hills want het is onnodig om hier met zijn drieen op de fietsen te wachten.
Ik ben vanmorgen al naar 3 internetcafe's geweest maar telkens stuiten we op hetzelfde probleem wat betreft het plaatsen van de foto's op de weblog. Jammer maar jullie houden deze tegoed. Ik zal eerst iemand moeten ontmoeten die goed Chinees en Engels spreekt.

Wat de weblog verder betreft, probeer ik deze iets anders in te delen. Er komt een kopje met de rubriek: OMGEVING, met het kopje HET WEER en met het kopje MEDEDELINGEN.
Ik ben hier veel moeilijker bereikbaar en waar ik fiets is niet altijd een telefoonverbinding of internet. Dus in dit rubriekje kan ik wat meer persoonlijk reacties plaatsen.Ook krijg ik regelmatig vragen over het een en ander. De antwoorden plaats ik dan in deze rubriek.

HET WEER:
Kunming wordt ook wel de stad van de eeuwige lente genoemd. En tot nu klopt dat wel. Tussen de 20 en 25 graden. half bewolkt en weinig wind. Kan soms benauwd zijn maar dat heeft ook te maken met de smog in deze stad. Ideaal fietsweer dus !!!!!!

DE OMGEVING:
Kunming is de hoofdstad van de provincie Yunnan en heeft 4 miljoen inwoners en ligt op 1891 meter hoogte. Er is veel nieuwbouw en er is nog maar weinig over van de oude binnenstad. Yunnan ligt tegen de grenzen van Myanmar, Laos en Vietnam aan. Nergens in Yunnan is zoveel diversiteit als in Yunnan. Zowel geografisch als cultureel. Hoofdzakelijk bestaat deze provincie uit bergen met in het noorden een landkli,aat en in het zuiden een subtropisch tot tropisch klimaat. In deze afwisslende en fascinerende omgeving leven 24 !!!!! etnische minderheden. Hun manier van leven lopen even sterk uiteen als hun prachtige kleurrijke klederdrachten.
Sinds 1979 zijn deze minderheden vrij wat hun eigen gewoonten en godsdienst betreft en daardoor hebben ze een culturele wedergeboorte ondergaan.
De komende weken probeer ik jullie daar deelgenoot van te maken.

MEDEDELINGEN:
Dank voor alle fijne en leuke reacties. Het stukje Engels aan het begin werkt al goed. Al veel reacties uit het buitenland mogen ontvangen.
Pierre en Marianne jullie gaan binnenkort beginnen aan een prachtige reis door Zuid Afrika. Succes met de voorbereidingen.

Jullie vragen jullie misschien af wat dan wel gelukt is. Nou gisterenavond ben ik weer met Yvonne en Wim gaan eten en tot het laatste rijstkorreltje heb ik de maaltijd naar binnengekregen met de 2 stokjes. Goed he.

Na dit verslag ga ik mijn bagage reorganiseren. Omdat ik na een maand hier weer terugkom, neem ik maar 2 achtertassen mee en de 2 voortassen laat ik hier achter in de bagagekluis van het hotel. Zal zeker helpen bij het beklimmen van de bergen naar 3800 meter hoogte.
Verder ga ik weer bellen om de fietsen hier te krijgen. Wij proberen er zoveel mogelijk druk op te houden.Dadelijk ook nog even yuans pinnen. Per dag kun je er 2000 pinnen.
En als ik morgen hier ook nog mag/moet blijven dan ga ik zeker een uitstapje maken naar het Shilin Stone Forest of naar de Bamboe Tempel of naar de Western Hills. Moet allemaal zeer mooi zijn. Maar eerst zekerheid wat de fietsen betreft.


Voor nu een goede morgen, een lieve groet en leef en geniet,

Piet

























  • 17 Oktober 2009 - 06:04

    Bram Coen En Angelie:

    He Piet, waarschijnlijk lig jij nu lekker te slapen en hier begint weer een nieuwe dag. Nu je fiets er nog niet is, kun je er inderdaad maar het beste van maken en dingen bezichtigen. Het komt goed, maar het kost je vreselijk veel tijd. Ook wel leuk dat je gelijk reizigers hebt ontmoet die ook gaan fietsen of gefietst hebben. Ervaringen uitwisselen is altijd veel waard.
    Heel veel succes weer en we blijven duimen.

    Groet uit udenhout

  • 17 Oktober 2009 - 07:30

    Ad De Swart:

    Piet, geweldig dat weer op pad bent. Je bent al weer goed in vorm, ook al is het niet op de fiets. Jammer, maar die komt zeker. Geniet van de stad en omgeving, Geniet van de culturele verschillen en probeer met handen en voeten contacten te leggen. Fijn dat je mensen (Nederlanders nogwel)ontmoet hebt die het zelfde avontuur aan gaan Piet, ik leef mee
    Groetjes Ad

  • 17 Oktober 2009 - 08:15

    Riek:

    Hoi Piet, wat een prachtige foto's. Schitterend. Gaan Yvonne en Wim ook zover fietsen, of hebben ze geen half jaar voor de boeg. Succes met de fiets. Het blijft spannend.
    Groetjes Riek en Tonnie

  • 17 Oktober 2009 - 08:22

    Riek:

    Ik vergeet ff dat het geweldig is om al met wstokjes te kunnen eten. Je leert snel hoor. Doei

  • 17 Oktober 2009 - 09:28

    Lieske:

    Piet Hierbij een mailadres van Francis een Hong kong chinees waar ik veel mee gewerkt heb, bijzonder aardig !! Misschien kan hij je even helpen met iets in het chinees te vertalen of een ander advies??((((Enne als je zegt dat je ook een schilderij van mij hebt...dan is er een link)))Mocht je hem mailen dan doe hem veeel groeten.

    SUCCES !!

    francis@kingsline.com.hk

  • 17 Oktober 2009 - 09:30

    Lieske:

    = nog even zijn tel. HK 27978382

    Het is geen recent kaartje...

    Hij heeft ooit heel wat pakketjes, verloren koffers etc voor mij geregeld....Misschien kan je er iets mee.....xxx

  • 17 Oktober 2009 - 10:09

    Ine Seegers:

    Hallo Piet, het is weer allemaal spannend daar wat jij aan het beleven bent. Maar jij blijft geloof ik onder alle omstandigheden cool. Dat is je grote kracht. Ook de eerste foto's zijn prachtig en kleurrijk. Krijgen we ook nog een foto van de met stokjes etende Piet?? Is het echt iedere dag rijst??
    Lieve groet Marcel & Ine

  • 17 Oktober 2009 - 12:45

    Fam Maas:

    Hoi Piet, Ik ben nog niet goed thuis waar je precies zit dus mijn vraag is; hoe ver zit je van HONG KONG???
    Groetjes Annemarie

  • 17 Oktober 2009 - 14:08

    Joop En Corrie:

    Hallo Piet,

    Ja, wij zijn ook benieuwd naar een foto met Piet en zijn stickies! Je krijgt vreselijke kramp in je vingers en geen eten in je mond...ondertussen wordt de hele boel koud !! HAHA Wel goed voor de lijn trouwens.
    Piet, we hopen op een snelle aankomst van je fiets. Je hebt er nog nooit zo naar uitgekeken als nu in China. Het komt goed! Alweer mooie foto's en een goed beeld van wat daar te zien is. Heel interessant, vooral al die verschillende mensen in het straatbeeld. Wat professioneel, die verslagen indelen. Idd heel leuk om alles te volgen op deze manier. Vele groeten uit Berkel-Enschot in Holland, met nachtvorst en de zomerjas alweer in de kast.
    Joop en Corrie van Baast

  • 17 Oktober 2009 - 16:34

    Herman En Hanny:

    hallo Piet,Wat jammer dat je fiets nog niet is aangekomen,in kunming heb je die niet meteen nodig. Er is daar zoveel te zien dat je met een taxi heel goed uit de voeten kunt.Ik heb de stad al helemaal verkend,honderden afbeeldingen van tempels, meren, oude gebouwen, en prachtige vergezichten,in een woord
    geweldig.Als je dit alles zo op Google earth ziet krijg je een perfect beeld van Kunming,daar moet je toch heel wat voor fietsen maar dat is jouw wel toevertrouwd. IK hoop dat je oude vriend snel opduikt,ondertussen houden we je in de smiezen met veel belangstelling groetjes van mij en Hanny

  • 17 Oktober 2009 - 20:47

    Willemien En André :

    Goh, wat fijn dat we weer van foto's kunnen genieten!
    Je hebt al veel onder de knie gekregen, Pietje!

    Nu nog hopen dat fiets spoedig arriveert......

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

piet

Beste allemaal, Na 8000 prachtige kilometers door Nieuw Zeeland in 2008/2009 en 6000 facinerende en indrukwekkende kilometers door China, Vietnam, Cambodja en Laos in 2009/2010 begint in november mijn derde fietsavontuur. Deze keer zullen de vele (?) fietskilometers mij leiden door Birma (Myanmar), Thailand, Laos en Nepal. Ik hoop jullie weer regelmatig verslag te doen van al mijn avonturen. Voor nu een lieve leef en geniet groet. Piet

Actief sinds 16 Juli 2008
Verslag gelezen: 490
Totaal aantal bezoekers 1987949

Voorgaande reizen:

10 Juli 2023 - 15 September 2023

Een echt avontuur.

06 Juni 2022 - 10 Augustus 2022

Op een andere manier.

24 September 2018 - 06 September 2019

Voor de tweede keer.

22 November 2017 - 06 Maart 2018

Acht in een?

05 Oktober 2016 - 16 Januari 2017

Naar de andere kant .....

11 September 2015 - 18 December 2015

Rondtrekken door midden Europa met de tent.

16 September 2014 - 17 December 2014

Op weg naar Afrika.

20 Mei 2012 - 24 Januari 2013

"Een lach kent alle talen"

27 September 2011 - 20 Januari 2012

Totaal anders maar .......

27 November 2010 - 27 Maart 2011

Het Vervolg

14 Oktober 2009 - 28 Maart 2010

Een nieuw avontuur

26 September 2008 - 13 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: