Een live verslag. A real story - Reisverslag uit Kunming, China van piet lagarde - WaarBenJij.nu Een live verslag. A real story - Reisverslag uit Kunming, China van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Een live verslag. A real story

Door: Piet Lagarde

Blijf op de hoogte en volg piet

18 Oktober 2009 | China, Kunming

Beste allemaal, dear everyone.

My bike is arrived. Jippi!!!!!! So I start about half a hour to Dali. Also with a bus because the first distance is dull. So you can read this evening more about the real story.
Till than I hope. Lots of love,

Piet

Even een kort berichtje vanuit Kunming. Ik hoop vanavond het live verslag vanuit Dali helemaal af te maken. Maar nu wil ik laten weten dat mijn fiets en die van Yvonne en Wim gisterenavond rond 9 uur gearriveerd zijn. En ...... helemaal heel.
Dus tot 10 uur gesleuteld en toen naar bed. Nu ga ik de fiets in orde maken en dan opweg naar een bustation en dan met de bus naar bijna Dali. Want ik moet dan nog 15 km fietsen. Ben blij dat het kan gaan beginnen. Dus lees dit verslag later verder.

Tot straks.

Beste allemaal,

Ik schrijf nu vanuit Dali. Maar het verslag van vandaag dat krijgen jullie straks te lezen Eerst het verslag van gisteren.

Zomaar een " gewone" zaterdagmiddagin Kunming.
Vanmorgen op mijn weblog het verslag van gisteren geschreven. Toen naar een zekere Tracy van Singapore bellen. En ja hoor er kwam een vliegtuig vanuit Hongkong naar Kunming. Om half 3. En nu maar hopen dat de fietsen erinzitten. Om half vier zou ik een telefoontje krijgen. Dus genoeg tijd om de stad in te gaan. Ik ben midden op het plein gaan zitten en heb zomaar wat opgeschreven wat er te zien en te beleven was.Indrukken om nooit meer te vergeten.
- Duizenden mensen jong en oud die bijna allemaal aan het eten of aan het bellen zijn.
- Rondom de grote fontein tientallen ouders die met hun kind visjes proberen te vangen met een hengeltje dat je kunt huren. Echt tienduizendenkleine visjes zitten erin.
- Ik ben omringd door wolkenkrabbers met grote schermen mey schreeuwende reclames.
- Duizenden scooters, fietsen, auto;s en voetgangers dieallemaal door elkaar hun doel proberen te bereiken.
- Ontelbare eetkraampjes. En wat ruikt het heerlijk.
- Vele bedelaars, meestal zwaar gehandicapt die een centje proberen te verdienen. Maar zij lijken er in het straatbeeld gewoon bij te horen. Iedereen loopt er langs en kijkt er totaal niet vanop.
- Vaak hoor je een deuntje en dan komt er een sproeiwagen langs die de wegen nat spuit om het stof tegen te gaan. Wel optijd weg springen anders hebben ze je te pakken.
- Voor bijna alle winkels roepende verkopers die hun waren aanprijzen en je binnen lokken.
- Tientallen mensen die zomaar op straat gaan zitten om de gekste dingen te verkopen.En die de gekste maar soms hele mooie dingen maken.
- Vele meestal vrouwtjes die met blik en veger overal de straat schoonnouden. Er is geen prulletje of blaadje te vinden. Maar iedereen gooit wel zijn rotzooi op straat ofschooon er genoeg prullenbakken staan.
- Muzikanten op elke hoek, ook kindere die prachtig staan te zingen om wat bij te verdienen.
- En elke vuilnisbak wordt leeggeplunderd. Etensresten worden weer smakelijk opgegeten. Plastic, karton, eetstokjes en noem maar op alles wordt eruitgehaald.
-En .... er is bijna geen politie te zien.

Maar op de een of andere manier zit ik hier in die drukte heel rustig en ontspannen te genieten. En het lijkt of die chaos zo op elkaar is afgestemd dat het een harmonieuse chaos is. Alles klopt toch op de een of andere manier.
- Maar een bezienswaardigheid, zelfs \hier in een wereldstad ben ik zelf. Ouders met kinderen wijzen naar mij. Vooral jonge meisjes giechelen wat af als ik gewoon maar hello zeg. En als ze voorbij gelopen zijn beginnen ze gewoon hard te lachen. Dat wordt nog wat op het platteland.

Ook moet ik zeggen dat Conny hier juist helemaal niet op zou vallen. Zij zouden denken dat dat " Chinese " vrouwtje" met een buitenlander getrouwd zou zijn. Ze meoesten eens weten.

Na al deze indrukken ben ik weer teruggelopen benieuwd of er nieuws over de fiets zou zijn.

HET WEER: Het is 28 graden. Zonnig. Een perfecte fietsdag !!!! Maar ik heb nu ook genoten hoor.

OMGEVING.Op de pleinen en in de parken oefenen velen elke morgen en middag de taijiguan " dans". Jong en oud. Ik probeer zeker nog naar de Bamboetempel te gaan. Een temoel met 500 boeddhistsche beelden die ieder een deugd vertegenwoordigen.

MEDEDELING: bedankt Lieske voor al die moeite. Maar mijn fiets is er.
En Brigitte jij hoeft ook niet meer te zoeken in Singapore. Ga maar rustig duiken.

En Pierre ne Marianne. Nu gaat het er echt van komen. Spannend maar geniet.

Wat de foto's plaatsen betreft het volgende. Op vele plaatsen geprobeerd maar telkens liep ik tegen hetzelfde probleem aan. En niemand kon mij helpen. Toen ik een restaurantje wat ging eten stond daar een computer. Een vrij nieuwe en het lukte. Wel foto voor foto en al met al heeft het 2 uur geduurd. Maar jullie hebben enkele beelden.

Zojuist dit verslag voor de tweede keer getypt!!!!!!!! Balen. het was zomaar ineens verdwenen.

Dus hu ga ik echt eerst in dit prachtige stadje wat rond te kijken en vanavond schrijf ik het verslag van vandaag. Dat wordt dus lezen.

Dus tot straks en leef en geniet

Piet












  • 18 Oktober 2009 - 00:56

    Geoff An Cyn:

    Great stuff Pete, we are able to follow your travels again, and have viewed all your photo,s.
    Lovely to see "Big belly Bauke" looking so good!

  • 18 Oktober 2009 - 03:23

    Hans:

    Geweldig dat je fiets er nu is Piet. Het feest kan beginnen.

  • 18 Oktober 2009 - 06:45

    Wouter:

    GoGoPiet!!!!

  • 18 Oktober 2009 - 07:04

    Ria.R:

    Veel succses Piet, so far, so good. Het zijn de kleine dingen die het doen dus geniet van je trouwe fiets. Het avontuur kan weer beginnen!!!!
    Gr. Ria

  • 18 Oktober 2009 - 07:49

    Ria:

    hoi broer
    wat fijn dat je de fiets hebt,nu er tegen aan.
    zusjesdag was goed .
    straks komt de oude buurt het nieuwe huis in wijde liefs van mij.
    knuffel van Ria.

  • 18 Oktober 2009 - 09:19

    Riek:

    Superrrrrr! Nu kan het echte werk beginnen.
    We rijden met je mee. Beetje zwaar, maar ik zal Wil de komende tijd ook volgen. Wil ik probeer je te mailen om te vragen hoe je dit doet. Oke?
    Groetjes Riek

  • 18 Oktober 2009 - 10:56

    André:

    Het startschot kan gegeven worden....

    Succes, maat!!!

  • 18 Oktober 2009 - 13:20

    Riette :

    tof, de fiets is er !!
    piet een fijne tocht!
    groetjes riette.

  • 18 Oktober 2009 - 14:30

    Jac Peeters:

    Piet, je bent al vertrokken!!! Ik had je graag nog gezien en gesproken voordat je aan je nieuwe avontuur ging beginnen. Een sterfgeval van een heel goede vriend (Jan Smeijers, de broer van Rietje die een aantal jaren geleden zo tragisch is overleden) heeft me de voorbije 8 weken dagelijks bezig gehouden. Iedere dag bezocht en tot in detail zijn afscheidsviering mee samengesteld. Gisteren is hij vanuit een bomvolle (ruim 900 man) Beekse kerk begraven. Het was een indrukwekkende viering van een grootse en bekende echte 'Bikse mens'. Ik wens je voor deze lange reis alle goeds en voor straks een behouden thuis! Ik sluit maar eens af met een van jouw zinnetjes: Het ga je goed! We blijven we je ook op deze reis volgen hoor!
    Hartelijke groeten uit een aangeslagen Hilvarenbeek!
    Jac en Hanneke

  • 18 Oktober 2009 - 18:12

    Carla :

    Hallo Piet,

    Ik lees jouw ervaringen en... geniet!! Ik kende jou al van verhalen van tante Cor (Bertens)en zus Rianne, maar sinds een bezoek van het Koning Willem 1 College aan de Wichelroede volg ik jou zelf via je weblog. Ik heb jullie idee van het rugzakje van de week ingevoerd als "reizende tas". Deze gaat rond van student naar student, om de beurt stoppen ze er wekelijks 3 persoonlijke dingen in die voor hen van grote waarde zijn. Dit delen ze met hun groepsgenoten, waardoor ze elkaar beter leren kennen en ze laten zien hoe ze in de wereld staan. Ik vertel er altijd bij dat ik het idee van jou heb. Toen je in Nieuw Zeeland fietste heb ik dat met ze gedeeld. Ze vonden het "kei vet" dat jij ("op jouw leeftijd") de wereld overfietst.
    Ik heb het geluk dat ik zelf al enkele keren door Azië mocht reizen. Het continent heeft mijn hart gestolen. Ik ben benieuwd hoe jij het gaat ervaren. Ik wens jou mooie ontmoetingen, verwondering, veel geluksmomenten en "de wind in de rug", op je reis. Hartegroet,Carla

  • 19 Oktober 2009 - 10:10

    Hanny,:

    Piet, ik zie je al eten met die stokjes, vooral ook omdat jij altijd zo snel eet, lijkt me dit helemaal een aanslag op je geduld. Hanny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

piet

Beste allemaal, Na 8000 prachtige kilometers door Nieuw Zeeland in 2008/2009 en 6000 facinerende en indrukwekkende kilometers door China, Vietnam, Cambodja en Laos in 2009/2010 begint in november mijn derde fietsavontuur. Deze keer zullen de vele (?) fietskilometers mij leiden door Birma (Myanmar), Thailand, Laos en Nepal. Ik hoop jullie weer regelmatig verslag te doen van al mijn avonturen. Voor nu een lieve leef en geniet groet. Piet

Actief sinds 16 Juli 2008
Verslag gelezen: 282
Totaal aantal bezoekers 1990991

Voorgaande reizen:

10 Juli 2023 - 15 September 2023

Een echt avontuur.

06 Juni 2022 - 10 Augustus 2022

Op een andere manier.

24 September 2018 - 06 September 2019

Voor de tweede keer.

22 November 2017 - 06 Maart 2018

Acht in een?

05 Oktober 2016 - 16 Januari 2017

Naar de andere kant .....

11 September 2015 - 18 December 2015

Rondtrekken door midden Europa met de tent.

16 September 2014 - 17 December 2014

Op weg naar Afrika.

20 Mei 2012 - 24 Januari 2013

"Een lach kent alle talen"

27 September 2011 - 20 Januari 2012

Totaal anders maar .......

27 November 2010 - 27 Maart 2011

Het Vervolg

14 Oktober 2009 - 28 Maart 2010

Een nieuw avontuur

26 September 2008 - 13 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: