Ogen tekort, Not enough eyes - Reisverslag uit Kunming, China van piet lagarde - WaarBenJij.nu Ogen tekort, Not enough eyes - Reisverslag uit Kunming, China van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Ogen tekort, Not enough eyes

Door: Piet Lagarde

Blijf op de hoogte en volg piet

16 Oktober 2009 | China, Kunming

Beste allemaal,dear everyone

Dear everyone, No my bike is not arrived yet. They don't know where the bike is. So that is thrilling. So we went for a walk in the city to a nice park. Many people where singing and dancing. Very relaxing. I must learn to eat with sticks otherwise I have a "problem". The weather is good 25 degrees I think but I am looking forwards for my bike and go biking through China.
Thanks for all good advises and nice words. It feels great.
For now lot of loves and live and enjoy.

Piet

Gisterenavond in een klein restaurantje wat gegeten. Dat wil zeggen proberebn te eten. Ik moet echt met die stokjes gaan oefenen want ander bestek krijg je hier niet. Maar na een half jaar zal dat wel lukken. Het was heerlijk maar na 10 minuten toch maar met een opscheplepel alles naar binnengewerkt. Daarna nog even de mail gecheckt en om 10 uur lag ik op een heel hard bed. Zoi hard als een plank. Schijnt hier normaal te zijn. Dus dat gaat wel wennen. Heb een uur geprobeerd foto's te plaatsen. Maar dat gaat nog zomaar niet lukken. Alle tekens en handelingen zijn in het chinees dus daar kan ik geen touw aan vastknopen. Hopelijk kom ik nog ergens in een internetcafe waar men ook wat engels spreekt.
Ik heb redelijk geslapen en het ontbijt was ook goed.
Toen weer gaan informaeren naar de fietsen maar die zijn er nog steeds niet. Yvonne en Wim uit Hilversum, die dezelfde vlucht hadden, wachten ook nog op hun fietsen. Misschien om 3 uur als er weer een vlucht uit Singapore binnenkomt. In het hotel ontmoette ik nog 3 Nedrelandse stelletjes die vandaag met hun fietsen weer naar huis gaan. Wat ervaringen uitgewisseld en om 11 uur met Yvonne en Wim naar een park midden in de stad Kunming gelopen. Dwars door de stad.
Ik kwam ogen tekort. Prachtige gebouwen naast verouderde en vervallen flats, prachtige warenhuizen met daarvoor mensen die eten uit de vuilnisbakken halen, duizenden electrische scooters, veel meer dan fietsen, bedelaars midden op de weg meestal gehandicapt, eenlingen die wat eten proberen te vrkopen. En dan kom je in een heel groot park met een super relexte sfeer.Muziek, zang en dans overal waar je ook maar keek. Vooral later in de middag werd het steeds drukker. Iedereen danst en zingt mee. Jong en oud, jasje uit en dansen maar. Gewoon heel bijzonder.
Ondertussen samen met Wim en Yvonne wat gegeten en gedronken en weer terug met de taxi want wij waren benieuwd of de fietsen er al waren.
Super gezellig en omdat zij al meer in Azie gefietst hebbenm krijg ik ook de nodige informatie mee.

Er komt zojuist een telefoontje binnen dat ze niet weten waar de fietsen zijn en dat wij op kosten van Silkair fietsen kunnen huren. Maar dat wil ik niet omdat ik daar nooit alle bagage opkrijg en ik liever niet op een totaal vreemde fiets de weg op ga. Vooral met al dat stijgen en dalen. Dus dat gaat spannend worden. Ik ga nu kijken wat ik verder nog kan ondernemen. Kijk straks nog maar even op deze site want dan probeer ik jullie nog het laatste nieuws mee te geven.
Dus voor nu even een lieve groet en leef en geniet,

Laatste nieuws over de fiets: Ik denk dat we echt een probleem hebben. Niemand weet tot nu toe waar de fietsen zijn. Misschien zijn ze in een ander vliegtuig beland en zijn totaal ergens anders opdeze aardbol.Maar het is zo'n grote doos dat die zeker weer ergens boven water komt. Maar de vraag is Wanneer???? Maar een echte avonturier laat zich niet zomaar van de wijs brengen. En als ik hier in zo'n stad eens rondkijk dan zijn er velen met grotere problemen en die lachen nog. Ik lees zojuist een uitdrukking in mijn reisboek:

"De reiziger wiens zakken leeg zijn, zingt zelfs in het aangezicht van een dief." Dus ....Ik houd de moed er gewoon in.

Piet.

LAATSTE NIEUWS: dE FIETSEN ZIJN IN hONGKONG. EN NU MAAR AFWACHTEN WANNEER ZE WEER IN kUNMING ZIJN EN HOE. TOT MORGEN





  • 16 Oktober 2009 - 08:28

    André Van De Wiel:

    Goh, nu ben ik Riek voor!!!!

    Hopelijk komt je eigen fiets spoedig aan, Piet, want ik kan me voorstellen dat een huurfiets geen optie is.

    Succes!!

  • 16 Oktober 2009 - 09:11

    Bram, Coen En Angeli:

    He Piet, Je zorgt er toch wel voor dat de nederlanders daar niet als beesten gezien gaan worden he? Iedereen eet met stokjes en jij schuift het dan zo met grote lepels en happen naar binnen, die mensen zullen wel denken.
    Ik moet je zeggen dat ik dat ook het mooiste vind aan azie. Totaal andere cultuur, wat wij armmoede vinden is daar rijkdom, zoals harde bedden, waarschijnlijk gewoon een plank zonder matras. Het is zo geweldig om te zien hoe gelukkig ze zijn met de kleine mooie dingen. Wij zijn dan zo materialistisch. Piet maak ook van de stomste dingen foto's, bv straatnaam bordjes, fietsen daar etc. Want de alle daagse dingen van daar, is voor ons al een hele belevenis.
    Ik zal een kaarsje opzetten voor je fiets, want die moet terecht komen. Kunnen wij vanuit hier naar singapore airlines bellen? Heb je de barcode, zodat ze vanuit hier kunnen kijken.
    Ik hoor het wel.

    succes en een dikke kus van bram

  • 16 Oktober 2009 - 10:57

    Lieske:

    Piet komt vast goed met je fiets...!!Ik help je hopen. Enne als je eenmaal met stokjes kunt eten...vind je ons allemaal maar grote 'slokoppen' ALLE GOEDS XLieske

  • 16 Oktober 2009 - 19:17

    Brigitte:

    Dag Piet,

    Ik wil bijna zeggen, jammer dat de fietsen in Hong Kong zijn! Ik kom zondag in Singapore en moet daar enkele uren wachten. Ik had al een klusje verzonnen om de tijd te doden........zoek de fietsen.....

    Alle gekheid op een stokje, ik hoop dat de fietsen snel op de plaats van bestemming zijn!
    Ik heb vandaag mijn voorlopig laatste in het rumoerige bankenland gehad en ga van de rust genieten!
    Piet, leef en geniet en vergeet dat prachtige dagboek niet! Superplan!!!

    Liefs
    Brigitte van Poppel
    en natuurlijk ook van Wil van Gool!

  • 16 Oktober 2009 - 19:47

    Marieke:

    Wat een verhaal zeg met die fietsen, toch ook grappig heb je iets te vertellen en vooral als het goed komt. Leuk he met stokjes eten hihi

    xxx Marieke

  • 16 Oktober 2009 - 19:58

    Karin Dekkers:

    Hey piet,

    Daar zijn we weer.Vanaf je vertrek volg ik je al weer maar moet dit niet meer laat op de avond doen want dan maal ik 's nachts nog.De nacht dat je het vliegtuig zat, zat ik er ook in...(heb je me niet gezien???)
    Ik hoop dat je een super reis beleeft en dat wij er weer een hobby aan hebben om je verslagen allemaal te lezen.
    Doe je best met de stokjes maar zo "nauw" kijken ze toch niet zeker, wanneer het niet lukt?

    groetjes van ons allemaal.

  • 16 Oktober 2009 - 19:59

    Riek:

    Ja Andre, dat mag hoor. Ik ben net terug, heb zusjesdag gehad in Doetinchembij Ria. Was leuk. Piet succes met de fiets. Alles komt goed. Nu heb je tijd om chinees te leren (hm).Hier nat en veel wind. Hoe is temperatuur daar? Succes met alles.
    Liefs van je zus

  • 19 Oktober 2009 - 10:02

    Hanny:

    Goeiemorgen, alles prima hier in Gennep, kan me voorstellen dat je ogen tekort komt, het lijkt net zo'n mierennest.
    Doei, Herman en Hanny

  • 19 Oktober 2009 - 18:02

    Noortje:

    Hoi Pietje,

    Zo goed als aangekomen aan de andere kant van de wereld. Ben blij om te horen dat je in ieder geval goed bent aangekomen!

    Pffffff, wat een stress om je fiets zal niet makkelijk zijn daar, de taal niet kunnen spreken en dan een paar dagen op het verlossende woord te moeten wachten, maar gelukkig is die terecht. Weleens waar niet waar de fiets hoord te zijn, maar ik weet zeker dat het goed gaat komen! Heb er alle vertrouwen in dat jij over een paar dagen op je eigen fietsje kan stappen...

    Hoop snel weer wat je te horen...
    Anders zal Renato mij wel op de hoogte brengen!

    Heel veel succes de aankomende dagen met je fiets, voor je het weet ben je het fietsen alweer moe ;)

    Kus Renato&Noortje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

piet

Beste allemaal, Na 8000 prachtige kilometers door Nieuw Zeeland in 2008/2009 en 6000 facinerende en indrukwekkende kilometers door China, Vietnam, Cambodja en Laos in 2009/2010 begint in november mijn derde fietsavontuur. Deze keer zullen de vele (?) fietskilometers mij leiden door Birma (Myanmar), Thailand, Laos en Nepal. Ik hoop jullie weer regelmatig verslag te doen van al mijn avonturen. Voor nu een lieve leef en geniet groet. Piet

Actief sinds 16 Juli 2008
Verslag gelezen: 276
Totaal aantal bezoekers 1990898

Voorgaande reizen:

10 Juli 2023 - 15 September 2023

Een echt avontuur.

06 Juni 2022 - 10 Augustus 2022

Op een andere manier.

24 September 2018 - 06 September 2019

Voor de tweede keer.

22 November 2017 - 06 Maart 2018

Acht in een?

05 Oktober 2016 - 16 Januari 2017

Naar de andere kant .....

11 September 2015 - 18 December 2015

Rondtrekken door midden Europa met de tent.

16 September 2014 - 17 December 2014

Op weg naar Afrika.

20 Mei 2012 - 24 Januari 2013

"Een lach kent alle talen"

27 September 2011 - 20 Januari 2012

Totaal anders maar .......

27 November 2010 - 27 Maart 2011

Het Vervolg

14 Oktober 2009 - 28 Maart 2010

Een nieuw avontuur

26 September 2008 - 13 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: