De enigste windmolen van NZ - Reisverslag uit Shannon, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu De enigste windmolen van NZ - Reisverslag uit Shannon, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu

De enigste windmolen van NZ

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg piet

21 Januari 2009 | Nieuw Zeeland, Shannon

Beste allemaal,

Vandaag is het woensdag 21 januari. Dag 114/166.

Om half 7 een kopje thee gedronken en daarna met Geoff naar alle weilanden waar koeien of kalveren grazen om het drinkwater te controleren. Een werk van 2 uur want wat hebben zij een koeien en kalveren en wat een uitgestrekte vlakten.
Na een stevig ontbijt hebben wij een stel stiren van het ene weiland naar het andere weilnad gebracht. Achter op de motor of op de 4wd de stieren in een ander weiland te krijgen is hier in de bergen een hele kunst.

Om 11 uur zij Geoff: "Ik heb nu een andere "baas" voor jou". Je kunt met mijn zoon Arron kalveren gaan vervoeren met de truck. Deze bull-kalveren moesten we vangen en op de wagen tillen. Een prachtig werkje.

Ondertussen had Geoff een afspraak gemaakt voor een bezoek aan de enigste windmolen in NZ in Foxton. Geoff gaf me de sleutels van hun prachtige wagen en ik kon daarmee naar Foxton rijden. Met een beetje schrik heb ik dat ook gedaan en het linksrijden en een automaat viel toch niet tegen.

Daar aangekomen kreeg ik een enthousiaste uitleg hoe de windmolen daar tot stand gekomen was. En ook de plannen die ze allemaal nog voor de toekomst hadden, zoals een Nederlands museum en een adventure met de wieken van de molen. Mischien kun je tegen betaling dit jaar nog je laten vastbinden aan de wieken en je dan rondlaten draaien.

Om drie uur werd ik door Richard ( Ik geloof dat hij 4o jaar geleden uit Nederland vertrokken was) uitgenodigd om bij hem thuis en zijn vrouw Sue een kop thee te drinken.

Ook deze ontmoeting met een heel lief en enthousiast "koppel" werd weer een bijzondere ontmoeting.

Om 4 uur namen we afscheid en Richard verzekerde mij dat hij mij nog terug zou zien.

Bedankt Richard en Sue

Vanavond samen eten met Cynthia en Geoff en morgen weer afscheid nemen. Dat zal niet meevallen maar misschien zien we elkaar nog een keertje in Taupo waar zij hun tweede huis hebben. We gaan dan vissen op Lake Taupo.

Het houdt maar niet op.
Lieve allemaal bedankt voor alle reacties.

Een lieve warme groet en leef en geniet.


Ik zag bij Arron in de keuken onderstaande Engelse spreuk hangen:

"IF YOU LOVE THE LIFE YOU LIVE.... YOU WILL LIVE A LIFE OF LOVE!!!!!

Piet




  • 21 Januari 2009 - 08:44

    Riek:

    Piet in Lake Taupo heb ik gezwommen smen met Peter Thissen. Het was een weddenschap want het water was zo koud. Ik heb er nog een filmpje van. Dochter van Peter zat daar in een huis van vrienden. Tonnie zei dat je de Corralmendel niet over mocht slaan. Prachtig, allemachtig prachtig.
    Doei

  • 21 Januari 2009 - 12:42

    Sanne Van Mook:

    hallo
    ik hoor dat je het leuk hebt.
    dat is mooi ook!!!!!!!!!!
    nog heel veel plezier

    sanne
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 21 Januari 2009 - 14:47

    Hanny:

    Het is nu woensdagmiddag vijf uur, wat leuk om zo van alles mee te helpen op de boerderij, ja eigenlijk buiten. Ik hhorde dat het met Baukes tenen beter gaat. Herman is vandaag naar Dusseldorf met 2 vrienden naar de botenbeurs, doen ze elk jaar,komt zo weer thuis en gaan we spruitjes eten, die ik nu ga schoonmaken. Doe voorzichtig met alles wat je doet, en tot morgen. Hanny

  • 21 Januari 2009 - 17:24

    Annemarie Haen:

    Hallo Piet,

    Je zult wel denken "van wie krijg ik nu weer een bericht?" Nou...zo maar een Udenhoudse bewonderaarster van jouw verhalen. Hoorde via vrienden die kinderen hebben op de Wichelroede over jouw avonturen.

    Ik heb met heel veel plezier je verslagen gelezen. Prachtig mooie verhalen en wat een ervaring voor je om dit te kunnen meemaken.

    Geniet nog van alles wat op je pad komt. Vanuit de Groenstraat volg ik je met veel plezier!

    All the best!
    Annemarie Haen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Shannon

piet

Beste allemaal, Na 8000 prachtige kilometers door Nieuw Zeeland in 2008/2009 en 6000 facinerende en indrukwekkende kilometers door China, Vietnam, Cambodja en Laos in 2009/2010 begint in november mijn derde fietsavontuur. Deze keer zullen de vele (?) fietskilometers mij leiden door Birma (Myanmar), Thailand, Laos en Nepal. Ik hoop jullie weer regelmatig verslag te doen van al mijn avonturen. Voor nu een lieve leef en geniet groet. Piet

Actief sinds 16 Juli 2008
Verslag gelezen: 274
Totaal aantal bezoekers 1988138

Voorgaande reizen:

10 Juli 2023 - 15 September 2023

Een echt avontuur.

06 Juni 2022 - 10 Augustus 2022

Op een andere manier.

24 September 2018 - 06 September 2019

Voor de tweede keer.

22 November 2017 - 06 Maart 2018

Acht in een?

05 Oktober 2016 - 16 Januari 2017

Naar de andere kant .....

11 September 2015 - 18 December 2015

Rondtrekken door midden Europa met de tent.

16 September 2014 - 17 December 2014

Op weg naar Afrika.

20 Mei 2012 - 24 Januari 2013

"Een lach kent alle talen"

27 September 2011 - 20 Januari 2012

Totaal anders maar .......

27 November 2010 - 27 Maart 2011

Het Vervolg

14 Oktober 2009 - 28 Maart 2010

Een nieuw avontuur

26 September 2008 - 13 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: