Proficiat - Reisverslag uit Wanganui, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu Proficiat - Reisverslag uit Wanganui, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Proficiat

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg piet

22 Januari 2009 | Nieuw Zeeland, Wanganui

Beste allemaal,

Het is vandaag donderdag 22 januari. dag 115/166.

Allereerst ga ik mijn lieve schoonzoon, Wouter feliciteren. wOUTER heeft een boek geschreven over management. "LEIDERS VAN VANDAAG, LESSEN VOOR MORGEN" En dat boek is genomineerd als een van de beste 6 managementboeken van 2008. In maart wordt bekend gemaakt welke plaats het boek heeft behaald. Maar deze nominatie daar mag je trots op zijn Wouter. Gewoon super. Ook proficiat aan je ouders Tom en Tonja. En ik wil daar ook wel bij zijn Wouter, ik hoop dat ik dan terug ben.

Proficiat ook met de dolfijnen van gisteren die rond de boot zwommen maar vooral met de orka die jullie van zo dichtbij zagen. Dat moet heel bijzonder geweest zijn.

Ik heb vandaag met pijn in mijnhart afscheid genomen van Cythia en Geoff. Wat een ontzettend fijne mensen, wat een hartelijkheid, wat een wijze mensen, wat een warmte geven zij. 2 mensen die iedereen meteen in hun hart zouden willen sluiten. Ik heb dat de eerste keer al gedaan en ik hoop hen voor de derde keer te ontmoeten in Taupo. Om 6 uur waren zij al op om mijn ontbijt klaar te maken. En Cynthia had ook nog een geweldig lunchpakket klaargemaakt voor onderweg. Om kwart over 7 met tranen in mijn ogen en na verschillende omhelzingen op de fiets gestapt en nog lang nageroepen tot we elkaar niet meer konden horen.
Het was prachtig fietsweer en via Foxton (waar ik nog een foto genomen heb van de enigste windmolen van NZ) kwam ik via Bulls na 103 km al om half 2 in Wanganui aan. Ik snap het zelf ook niet meer dat het zo soepeltjes gaat. Nu verblijf ik in Back Packers "Tamara Lodge" aan de Whanganui River.

Terwijl ik dit zit te schrijven, belt Bauke met een opgewonden stem op: "Pap wij hebben zojuist ook de Micro Flight boven Abel Tasman gedaan" Het was geweldig en wij waren helemaal niet bang." Super he om zo samen met je dochter en schoonzoon alle ervaringen te kunnen delen.

Bedankt Sanne, Annemarie Haen en alle andere mensen die mij volgen. Ik ben altijd een hele tijd bezig om alles te lezen maar het geeft zo'n fijn gevoel dat veel mensen genieten van deze verhalen.

CYNTHIA AND GEOFF,
Thanks for hospitality, thanks for your kindness, thanks for your warmth, thanks for all your wise words, thanks for your confidence. I'll never forget you and I hope we see each other for the third time in Taupo.

Beste allemaal,
Eindelijk is het na veel omwegen weer gelukt om foto's te plaatsen. Het zijn foto's van de laatste dagen. De grote walvis, de zwemmende zeehonden langs de weg, zeehonden langs de weg, de droogte, Karin met haar hond Benji. Hopelijk lukt het de komende dagen weer om nog meer foto's te plaatsen.

Maar voor nu leef en geniet,

Piet

• 22 Januari 2009 - 08:29

Riek:

Ja Piet, geweldig van Wouter. Ik heb ze gisteren al gemaild. Boek heb ik stuk van gelezen. Had Jordi een gekregen van Wouter. Knap hoor.
    Als je dan terug wil zijn moet je denk ik alvast nformeren of je tegen die tijd nog meekunt met een vliegtuig. Drukke tijden daar. Je kunt beter te vroeg informeren als te laat. Goede gedachten van je grote zus he.
    Ik kom zojuist van de tandarts af. Alles prima.
    Geniet nog volop van dit buitenaardse leven. Je zus Riek

• 22 Januari 2009 - 09:20

Tom:

Ha Piet, Wouter moet nu maar eens ophouden met te spreken van zijn boekJE, vind je niet?
    Mét jou zijn we trots op onze zoon. En wat een mooie dingen maken jullie alledrie mee!
    Groeten, Tom