Het asfalt "smelt" - Reisverslag uit Geraldine, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu Het asfalt "smelt" - Reisverslag uit Geraldine, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Het asfalt "smelt"

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg piet

07 Januari 2009 | Nieuw Zeeland, Geraldine

Beste allemaal,

Het is vandaag de zesde dag met Bauke en Wouter en ik ben hen nog lang niet beu maar aan alles komt een eind en daar begin ik me een beetje op voor te bereiden. Het is vandaag dag 100 !!!!!!!
woensdag 7 januari.
Bij jullie is het koud hoorde ik van verschillende kanten. Hier was het vandaag zo heet (boven de 30 graden en in de zon nog warmer) dat het asfalt begon te smelten. Maar op de fiets heb je altijd een heerlijk windje zeker als je van de berg afgaat.

Gisterenavond hadden Bauke en Wouter weer heerlijk gekookt. De zalm van de foto was werkelijk verrukkelijk. Daarna hebben we een spelletje gedaan met 5 dobbelstenen. Mijn zus Riek kan er alles over vertellen dus als je het telefoonnummer van haar wilt voor hulp bij doofheid van onderen of wil je het dobbelsteenspelletje leren, laat het mij maar weten.

Maar nu terug naar vandaag. Vanmorgen stormde het behoorlijk. Er werden zelfs waarschuwingen gegeven maar we besloten toch te vertrekken omdat de wind gunstig stond. En om half acht begonnen we niet te fietsen maar we vlogen werkelijk over de weg. Deze etappe ging ook nog hoofdzakelijk naar beneden dus dat was dubbelop.

Via Fairly kwamen we al om 2 uur in Geraldine aan. Onderweg nog heerlijk geluncht en af en toe wat lekkers op en..... 90 km gefietst/gevlogen. En er zaten een paar behoorlijk pittige beklimmingen tussen. Niet gek dus.
Bauke en Wouter hadden zelfs nog energie over om wat anders te doen (zie foto).

We hadden snel een slaapplaats gevonden in Rawhiti Back Packers en daar lagen ze dan, de lieverds (zie foto) . Ik ben zojuist onder de douche geweest en Bauke en Wouter zijn nu naar de store om inkopen te doen voor het avondeten.

Morgen wacht ons een tegenovergestelde dag. Een dag zonder afdalingen maar een dag met alleen maar klimmen. Wij zijn benieuwd.
Jullie ook?
Dan horen jullie dat morgen weer.

Een lieve "hete" groet en leef en geniet, ook als is het koud. Wij doen dat hier in de hitte.

Piet

• 07 Januari 2009 - 11:33

Adrie En Louis:

Hallo Piet, Bauke en Wouter, het blijft mooi te lezen hoe jullie je verplaatsen en met welke snelheid. Je bent een geoefend mens. De dagen zullen zo met z'n drieen wel snel gaan, lijkt ons heerlijk voor je om je eigen kind in zo'n ver land nu ineens dicht bij je te hebben. Je zult hen straks nog gaan missen maar je bereidt je er al op voor lezen we. Beste mensen, geniet nog van elkaar en de prachtige omgeving. Het is hier inderdaad heel koud geweest en de vraag is of het vandaag nog boven nul komt. Wat een contrast. Hier gaat het asfalt ook kapot maar dan van de vrieskou. Het gaat jullie goed en we blijven het volgen.
    Gr. Adrie en Louis

• 07 Januari 2009 - 12:21

Tom:

Gefeliciteerd met je honderdste dag, een mijlpaal, en geweldig dat je dat gevierd hebt met Wouter en Bauke.
    Ik wens je dezelfde energie en inspiratie voor de volgende honderd!

• 07 Januari 2009 - 14:07

Hanny:

Hoi lieve mensen, wat gaat het toch snel allemaal, alweer de zesde dag dat jullie samen zijn. Hier inderdaad koud, maar alles went zullen we maar zeggen.Herman zei straks dat is een verschil van 50 graden, bij jullie of bij ons. Het heeft vannachr in Weert 21,4 graden gevroren, gemiddeld was het zo'n 15 graden.Herman is met MAX een boswandeling maken, vanmorgen is onze hulp geweest, ik naar AH boodschappen gedaan, en zo dadelijk lekker gaan zitten lezen.Dat eten is wel gezellig zo met z'n drieen lijkt me. \ik ga nu even de foto's nog bekijken, tot morgen. Groetjes van Herman en liefs van mij ,Hanny

• 07 Januari 2009 - 16:03

Riek:

Proficiat wat een mijlpaal. 100 dagen genieten en ook afzien natuurlijk. Wij hebben zojuist samen ook een potje zitten dobbelen, dadelijk gaan we weer verder. Tonnie had gewonen. Bauke nu heb ik en mooi spel gekocht via Internet. Dit is niet te koop maar zeker iets voor jullie. Geweldig hoor.

geniet en tot schrijfs, je zus en tante Riek

• 07 Januari 2009 - 18:49

Joke Nouwens:

hoi Piet
    Foto's in de klas van meneer Lagarde,bruin en in een korte broek. De kleuters kunnen het zich moeilijk voorstellen. Want wij hebben hier echt winter.
    groetjes van groep C en de juffen

• 07 Januari 2009 - 20:53

Sylvia Vorselaars:

Beste Piet,
    wij hebben net even op jou site gekeken,en dat ziet er allemaal fantastisch uit,nou wij wensen jou en je fam. een heel gezond en gelukkig 2009,geniet er lekker van,groeten sam,milou,ben,marcel en sylvia.