Het is er dan toch van gekomen - Reisverslag uit Rakaia Gorge, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu Het is er dan toch van gekomen - Reisverslag uit Rakaia Gorge, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Het is er dan toch van gekomen

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg piet

09 Januari 2009 | Nieuw Zeeland, Rakaia Gorge

Beste allemaal,

Dag 101, donderdag 8 januari en de zevende dag met Bauke en Wouter. Gisterenavond had Wouter weer heerlijk gekookt. Heel vers en gezond. Vanmorgen om 5 over zeven op de fiets. Wat ben ik blij dat bauke en wouter ook van de hele dag willen profiteren.

Zou het de zwaarste etappe worden? De wind/storm zou naar het noorden draaien en 80 km sluipend omhoog. Het eerste uur was het nog rustig met de wind maar daarna begon het flink te waaien. Maar Bauke en wouter genieten hier zo van, ook van het afzien dat we zonder geklaag of gesteun de 84 km om 3 uur op de plaats van bestemming waren. Het was weer een prachtige weg met links de bergen en rechts compleet vlak. En .................. ruim over de 30 graden. In Christchurch was het de warmste dag van de laatste 10 jaar. Ruim 50 graden !!!!! verschil met Nederland. Op de fiets merk je dat niet zo maar als je stil staat dan voel je meteen hoe heet het is.

Om 11.30 in Staveley wat lekkers gegeten en Bauke en Wouter hebben wat spulletjes gekocht voor het avondeten.
Want het zou dan toch een keer moeten gebeuren. Mijn tent zat nog ongebruikt achter op mijn fiets en daar moest maar eens een eind aankomen. We hadden gehoord dat er een prachtige kampeerplaats was bij Rakaia Gorge. En dat klopte. Geweldig gewoon. Bauke en Wouter lieten mij zo'n beetje mijn gang gaan en op afstand zorgden dat het goed ging want in een kwartiertje stond er een prachtige groene tent. Spulletjes in de voortent het matrasje op de grond en Piet kon slapen.
Heel speciaal om zo voor je eerste keer in je leven met je dochter en schoonzoon te kamperen.
We zijn nog even gaan zwemmen in de Rakaia River en tot 6 uur op het matje in de zon gelegen. Wouter en Bauke zijn gewoon super in koken.
Heel simpel en heel rustig hebben zij zo een heerlijke maaltijd op het gasbrandertje klaargemaakt.

Dus vanaf vandaag ben ik nog flexibeler op mijn route verder naar het noorden.

Maar nu nog even afwachten hoe het slapen op het matje zal gaan.

Helaas is morgen de laatste dag op de fiets met Bauke en Wouter samen. 600 km samen fietsen door een prachtig landschap met Mount Cook als hoogtepunt en 7 dagen met stralend weer. Wat wil je nog meer. Een week om in te lijsten en deze week zal ik altijd als een dierbare herinnering koesteren. Het was echt een week van leven en genieten.

Een lieve groet van ons drietjes en leef en geniet van dag tot dag.

O ja de foto's waar ik naar verwijs konden wij helaas niet plaatsen. Misschien morgen in Christchurch.


Piet












  • 09 Januari 2009 - 08:37

    Hans:

    Piet in de tent. Wie had dat nu nog gedacht. Wat herrlijk dat je zo lekker met schoonzoon en dochter op hebt kunnen trekken. Dat zal strak wel weer even wennen zijn als je er weer alleen opuit gaat.

    Sterkte daarmee!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Rakaia Gorge

piet

Beste allemaal, Na 8000 prachtige kilometers door Nieuw Zeeland in 2008/2009 en 6000 facinerende en indrukwekkende kilometers door China, Vietnam, Cambodja en Laos in 2009/2010 begint in november mijn derde fietsavontuur. Deze keer zullen de vele (?) fietskilometers mij leiden door Birma (Myanmar), Thailand, Laos en Nepal. Ik hoop jullie weer regelmatig verslag te doen van al mijn avonturen. Voor nu een lieve leef en geniet groet. Piet

Actief sinds 16 Juli 2008
Verslag gelezen: 222
Totaal aantal bezoekers 1990649

Voorgaande reizen:

10 Juli 2023 - 15 September 2023

Een echt avontuur.

06 Juni 2022 - 10 Augustus 2022

Op een andere manier.

24 September 2018 - 06 September 2019

Voor de tweede keer.

22 November 2017 - 06 Maart 2018

Acht in een?

05 Oktober 2016 - 16 Januari 2017

Naar de andere kant .....

11 September 2015 - 18 December 2015

Rondtrekken door midden Europa met de tent.

16 September 2014 - 17 December 2014

Op weg naar Afrika.

20 Mei 2012 - 24 Januari 2013

"Een lach kent alle talen"

27 September 2011 - 20 Januari 2012

Totaal anders maar .......

27 November 2010 - 27 Maart 2011

Het Vervolg

14 Oktober 2009 - 28 Maart 2010

Een nieuw avontuur

26 September 2008 - 13 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: