Zere benen, verbrande lippen en een doof gevoel - Reisverslag uit Lake Tekapo, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu Zere benen, verbrande lippen en een doof gevoel - Reisverslag uit Lake Tekapo, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Zere benen, verbrande lippen en een doof gevoel

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg piet

06 Januari 2009 | Nieuw Zeeland, Lake Tekapo

Beste allemaal,

Vandaag is het dinsdag 6 januari, dag 99 en de vijfde dag met het lieve stel, Bauke en Wouter.

Gisteren was een gedenkwaardige dag. een dag die hier niet zoveel voorkomt. 55 km op de fiets over een golvende weg langs meren met prachtig gekleurd water en de bergen voor je die steeds een stukje dichterbij komen met de Mount Cook als een keizer boven alles uitstekend. En weinig wind en de zon de hele dag dicht bij ons.
Zo'n dag moet je in stijl afsluiten en dat hebben we gedaan in een sjiek restaurant met een heel lekker 6 gangen diner. En een uitzicht op Mount Cook. Zie de foto die 's avonds na 9 uur genomen is. Het bovenste stukje van Mount Cook die nog net de laatste zonnestralen
van de dag meepikt.

Bauke en Wouter hebben heerlijk geslapen en dat wil dus zeggen dat ik de 7 "zetten" van Wouter mij snel eigen gemaakt heb.
Vanmorgen heerlijk ontbeten met Mount Cook bijna op ons bordje, maar wij zagen ook dat de vlag strak hing dus een stevige wind. Wij vlogen dan ook om kwart over 7 over de weg soms 40 tot 50 km per uur. Dat schoot op maar helaas (deze keer) ging de wind wat liggen maar we kwamen toch al om 11 uur op het punt aan om te beslissen gaan we verder naar Lake Tekapo of blijven we weer een nachtje in Twizel. We waren opportunistisch en gingen dus op weg naar Lake Tekapo. Ruim 100 km verder op.(inclusief de weg vanaf Mount Cook),
De wind draaide en het zou een stormachtige laatste 40 km worden. Maar wel weer ontzettend mooi. Om de 5 km stopten we om rond te kijken, wat te drinken en wat te eten. Onderweg ook nog bij een Salmonfarm een hele zalm gekocht want die wilden Bauke en Wouter 's avonds klaarmaken.

Om klokslag 4 uur reden wij Lake Tekapo binnen. Wat een prestatie van Bauke en Wouter. Ik heb de nodige km in de benen zitten en weet dat de eerste week de zwaarste week is. HELMPJE af voor die twee!!!!!!!

Dus beide zere benen en verbrande zere lippen en Bauke een doof gevoel.

Voor dat dove gevoel moet je bij mij zus Riek zijn, die kan dat gevoel het beste uitleggen want zij schijnt daar regelmatig last van te hebben.

Nu zijn Bauke en Wouter de zalm aan het klaarmaken. Vannacht slapen Bauke en Wouter in een tent en ik in een schuurtje omdat er op het laatste moment geen plaats meer was in de Back Packers. en voordeel is dat ik me niet zo aan de 7 "zetten" van Wouter hoeft te houden.

O ja dat was ik nog vergeten te vertellen. Ik kreeg een mailtje van Cynthia en Geoff van het Noorder Eiland dat de foto en het artikel van mijn fietstocht ook daar de krant gehaald heeft.

Nu ga ik stoppen want ik begin de zalm al te ruiken.

Lieve allemaal een lieve groet van ons drietjes en leef en geniet,

Piet


















.

  • 06 Januari 2009 - 09:08

    Riek:

    Ja Bauke, ik ken dat gevoel, heel vervelend maar het gaat weer over. Prachtig om jullie daar te zien fietsen, ome Tonnie is een beetje jaloers, zou volgens mij best mee willen fietsen.
    Hier vriest het 15 graden, maar het zonetje schijnt overdag, dus ook wel lekker.
    Groetjes en succes met fietsen en geniet van NZ

  • 06 Januari 2009 - 11:33

    Fred En Anita :

    Beste Piet, Bauke en Wouter,

    rijden jullie wel in een waaier? Daar zijn die Nederlandse wielrenners altijd goed in. Wij willen jullie via dit mailtje een heel mooi 2009 wensen!

    groet van Anita en Fred uit Naarden

  • 06 Januari 2009 - 14:55

    Marcel & Ine:

    Hallo Piet, Bauke en Wouter, wat een indrukwekkende mooie foto's hebben jullie toch weer op de site staan. Het is zo mooi om jullie drieen daar te zien, daar kan toch niets tegen op. Een relaxte Piet samen met Bauke op de bank. Heerlijk toch. Nog heel veel mooie dagen samen.
    Lieve groet Marcel & Ine

  • 07 Januari 2009 - 10:48

    Herman:

    Hallo Bauke,Piet en Wouter,de Globetrotters; want dat zijn jullie inmiddels wel geworden.
    Al jullie verhalen over Afrika hebben wij met veel belangstelling gelezen,duurde even voor het adres bekend was maar dat hebben we uiteindelijk van Riek doorgekregen. Na dat prachtige weerzien is het nu toch wel ontzettend afzien of niet Wouter? Met Bauke lijkt het beter te gaan als ik naar de afbeeldingen kijk: Z
    at Piet ook gelijk op de hielen.Het is toch gewelldig Piet dat je ze op deze manier nog enige
    conditie bij kunt brengen
    is toch geweldig. We genieten ontzettend van al jullie berichten en zitten in een kou Nederland toch wel enigszinds jaloers te wezen. Vanuit Gennep nog veel fietsplezier met jullie drietjes toegewenst,groetjes Herman en Hanny.
    KIA ORA

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Lake Tekapo

piet

Beste allemaal, Na 8000 prachtige kilometers door Nieuw Zeeland in 2008/2009 en 6000 facinerende en indrukwekkende kilometers door China, Vietnam, Cambodja en Laos in 2009/2010 begint in november mijn derde fietsavontuur. Deze keer zullen de vele (?) fietskilometers mij leiden door Birma (Myanmar), Thailand, Laos en Nepal. Ik hoop jullie weer regelmatig verslag te doen van al mijn avonturen. Voor nu een lieve leef en geniet groet. Piet

Actief sinds 16 Juli 2008
Verslag gelezen: 494
Totaal aantal bezoekers 1990442

Voorgaande reizen:

10 Juli 2023 - 15 September 2023

Een echt avontuur.

06 Juni 2022 - 10 Augustus 2022

Op een andere manier.

24 September 2018 - 06 September 2019

Voor de tweede keer.

22 November 2017 - 06 Maart 2018

Acht in een?

05 Oktober 2016 - 16 Januari 2017

Naar de andere kant .....

11 September 2015 - 18 December 2015

Rondtrekken door midden Europa met de tent.

16 September 2014 - 17 December 2014

Op weg naar Afrika.

20 Mei 2012 - 24 Januari 2013

"Een lach kent alle talen"

27 September 2011 - 20 Januari 2012

Totaal anders maar .......

27 November 2010 - 27 Maart 2011

Het Vervolg

14 Oktober 2009 - 28 Maart 2010

Een nieuw avontuur

26 September 2008 - 13 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: