Gloeiende hoofden - Reisverslag uit Mount Cook, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu Gloeiende hoofden - Reisverslag uit Mount Cook, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Gloeiende hoofden

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg piet

05 Januari 2009 | Nieuw Zeeland, Mount Cook

Lieve allemmal,

Vandaag dag 4 met B&W, maandag 5 januari. Dag 98.
Om 6 uur op. Wouter kon er moeilijk uit maar dat lag aan mij. Te hard gepraat, de telefoon niet uitgezet, gesnurkt, het licht niet langzaam aangedaan, de neus anders snuiten en te enthousiast en te snel echt wakker. Al deze ingredienten verstoorden blijkbaar Wouters nachtrust. Maar met een paar heerlijke repen chocola is de dag meer dan goed verlopen.
Het zou een echt wonderlijke dag worden. Na het eten van een broodje zalm zijn we vertrokken naar Mount Cook. Het weer zou weer heel goed worden en .... dat is hier echt een uitzondering. De laatste week had men hier geen berg gezien, want die zijn dan de hele dag in wolken gehuld. Ook heeft de storm hier de laatste dagen flink huis gehouden. Maar me de komst van Bauke en wouter is de zon hier letterlijk en figuurlijk gaan schijnen. De nodige foto's werden onderweg genomen. Wouter is daar echt een kei in.
Na 43 km heerlijk geluncht en toen op naar de laaste 22 km naar Mount Cook. De laatste waren ook meteen de zwaarste vanwege de storm die op kwam zetten tussen de bergen en die hadden we natuurlijk recht op kop. Wouter kreeg ook nog een lekke band maar na 30 minuten konden we de weg weer vervolgen. Om kwart over 2 stonden we voor de gletsjer van Mount Cook. Gewoon geen woorden voor zo indrukwekkend en mooi.

En de gloeiende hoofden waren dus niet alleen van de zon en de wind maar zeker ook van de vergezichten die we de hele dag gehad hebben. Want de bergen zo op je fiets dichterbij zien tekomen is toch heel anders dan in een auto.

Nu zitten we weer met zijn drietjes in een prachtig Alpine Lodge.

Ondertussen heeft Wouter zeven "zetten" (regels) voor mij opgesteld. Regels die allemaal beginnen met de lekker z van zzzzzzzzlapen Een soort handleiding voor snurkende en gorgelende mensen die met meerdere mensen op een kamer verblijven.

Ik ben benieuwd of ik deze regels in een nacht al om kan zetten in daden maar dat horen jullie morgen wel weer. Zoniet dan kunnen ze altijd de bus nog pakken naar Christchurch.

Dus of we morgen nog met zijn drieen rond fietsen dat horen jullie morgen wel weer,

Een lieve groet en leef en geniet,

Piet

• 05 Januari 2009 - 10:34

Tonja:

wat een heerlijk verhaal en wat een prachtige foto's, piet! Nu zie ik je/jullie fietsen, ook op dat supersmalle fietsstrookje, waar je al eerder over schreef.
    En dan op je 98e dag als vrijbuiter door nieuw zeeland ineens 7 zetten voor de nacht, arme piet, je hebt er geen kind aan, maar wel een ouder die strenge regels heeft bedacht. Weer een nieuw soort uitdaging erbij! volhouden en genieten, HARTelijke groet, tonja

• 05 Januari 2009 - 13:08

Riek:

Hoi luitjes, wat een prachtige foto's. Wij genieten ten volle. Hier ligt een paar centimeter sneeuw. Ook mooi.
    Het zonnetje schijnt en de hemel is blauw.
    Doei en veel fietsplezier.

• 05 Januari 2009 - 19:53

Marjolein:

Zeker mooie foto's! Daar zitten wel wat uitvergrotingen tussen hoor! Veel plezier!

• 05 Januari 2009 - 20:56

Femke:

Prachtige plaatjes! Is er ook nog een video van de ontmoeting, kan alleen het eerste deel vinden dat ze piet achterna fietsen..
    liefs femke