Spiegelweg - Reisverslag uit Haast, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu Spiegelweg - Reisverslag uit Haast, Nieuw Zeeland van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Spiegelweg

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg piet

09 December 2008 | Nieuw Zeeland, Haast

Beste allemaal,

Vandaag dinsdag 9december. Dag 71.
Vanmorgen al om 6 uur naar buiten gekeken. Het was bar en boos gisteren. Nu was het grijs maar ik had het gevoel dat ik kon gaan fietsen. Om 6 uur 3 eieren gebakken met bacon en met 3 broodjes en 2 glazen thee naar binnen gewerkt. Om half 8 was mijn fiets weer opgezadeld en ben ik toch vertrokken. Met een risico want de afstanden waren groot en op de hele weg waren maar een paar huizen. Maar na een uur kon de jas al uit en brak de zon door. Een prachtig gezicht als je de besneeuwde bergen tevoorschijn ziet komen uit de nevel flarden.Door de zware regenval kwamen uit duizenden beekjes en stroompjes water naar beneden uit de regenwouden.En al dat water was glashelder. Dus bijna de hele weg water links en rechts, Water in meertjes, in riviertjes, gewoon in slootjes langs de weg. En dat water werkte als een spiegel. Dus ik genoot 80 km lang van de wolken, de bomen, de bergen, alle planten die weerspiegeld werden door het water. Automobilisten zien dit niet want dat gaat te snel maar op de fiets was het genieten. Via Karangarua, Jacobs River kwam ik in Bruce Bay aan de Tasman zee aan. Alweer de zee rechts langs de weg en links de regen wouden. In Lake paringa moest ik beslissen. Of hier blijven os naar Haast want ertussen was niets. Ik besloot met de stevige wind inmiddels op kop en 3 pittige steile heuvels in het vooruitzicht toch door te fietsen. Om het uur een banaan en yoghurt dan moest dat lukken. De zon was heet maar ik kon niet stoppen, het was te mooi.Om half 5 had ik het record gebroken. 123 km op een dag met de wind stevig op kop en 3 flinke beklimmingen.( niet gek he Brian, Bijna de Tauporace) Wat ben ik blij dat ik door de regenwouden gefietst ben met stort regen en met de zon hoog aan de hemel.

Allebei bijzondere ervaringen.

Lieve allemaal ik zit weer achter een computer met muntjes en die zijn helemaal afgeschermd. Dus mijn programma van de website om er foto's op te zetten lukt bijna niet. Ik ga er dadelijk weer een paar dollar aan wagen maar anders nog even geduld tot Wanaka een stad met een internet cafe, hoop ik.

Een zonnige lieve groet,

Leef en geniet,

Piet

  • 09 December 2008 - 13:40

    André Van De Wiel:

    Ik heb je avonturen een paar dagen moeten missen, omdat ik op Malta zat bij duivenvrienden. Je raakt dan wel een heel eind achterop met lezen. Maar ik kruip met plezier een uur achter de pc om weer up-to-date te zijn.
    Wat heb je weer schitterende tijden beleefd, Piet! Het blijft geweldig om je zo te kunnen volgen.
    En die prachtige foto's kun je zo doorsturen naar een uitgever, die er mooie puzzels van kan maken!

    Het ga je goed, vriend!

  • 09 December 2008 - 16:51

    Herman,:

    Hallo Piet,nou !nou! Piet,jij weet de mooie plekken te vinden,nu weer de rivier Haast met de 1000 montains aroud the Haast pass.Wat ik hier zo aan afbeeldingen op pak is het daar fantastisch langs die rivier en zou ik toch wel eens een paar dagen mee willen rijden, lijkt me geweldig.
    Je foto's zijn prachtig, geeft een goeie indruk over wat je daar zoal uitspookt.
    Piet Hanny roept dat het eten klaar staat dus,
    Kia Ohra
    groet Herman.

  • 09 December 2008 - 16:51

    Jac Peeters:

    Ja, Andre heeft helemaal gelijk. De plaatjes zijn inderdaad zo mooi, dat je er bij een uitgeverij die puzzels maakt geld van kunt maken! Ik heb jou voorbeeld de afgelopen dagen opgevolgd! Ik ben al een paar dagen achter elkaar op de fiets naar school gereden! Eigenlijk veel beter, dan snel de auto pakken! Ik ben voornemens, dat veel vaker te gaan doen! Groeten uit Hilvarenbeek,
    Jac en Hanneke

  • 09 December 2008 - 20:50

    Riek:

    Hoi Piet,
    wat een fietser is die man zullen we maar zingen. Wat dat ben je.
    Goed eten en jij kunt de hele wereld aan geloof ik.
    Berichtje en foto's van Bauke en Woutergezien. Wat een kaal koppie heeft die Wouter.Ik vind het een bietje zunde, maar het staat hem goed.
    Knuffel je zus Riek

  • 09 December 2008 - 20:59

    Adrie En Louis:

    Hallo Piet, jammer van de foto's maar die komen wel. Weer een indrukwekkend verhaal, jouw tocht langs de zee en de regenwouden. Geweldig. Ja en dan die sneeuw, wij genieten al als er eens een paar centimeter ligt en is zelfs deze winter al gebeurd. Maar ondanks deze pracht kan dat niet tippen aan jouw beelden. We houden je reis goed bij en het is goed om te lezen dat je het goed maakt. Ook door de foto's reizen we als het ware mee al missen we de gastvrijheid die je zo vaak beschrijft. Piet, het gaat je goed, blijf gezond en geniet.
    Adrie en Louis

  • 10 December 2008 - 21:27

    Ria Van Der Meijden:

    Hallo Piet
    Ik volg je al een tijdje en vind het knap van je
    Berg beklimmen is niet niks en die mooie vogels en al die fotos en km fietsen
    Het is af zien maar zeker veel genieten ik denk als je weer een berg op klimt dat het laatste duwtje van iemand is die met je mee is gegaan
    wij Henk en ik hopen dat er nog zoveel mooie dagen komen voor jou en en ook voor je fiets want die moet jou brengen waar jij naar toe wil
    Pas goed op jezelf en met jou woorden veel groeten en geniet
    Ria en Henk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Haast

piet

Beste allemaal, Na 8000 prachtige kilometers door Nieuw Zeeland in 2008/2009 en 6000 facinerende en indrukwekkende kilometers door China, Vietnam, Cambodja en Laos in 2009/2010 begint in november mijn derde fietsavontuur. Deze keer zullen de vele (?) fietskilometers mij leiden door Birma (Myanmar), Thailand, Laos en Nepal. Ik hoop jullie weer regelmatig verslag te doen van al mijn avonturen. Voor nu een lieve leef en geniet groet. Piet

Actief sinds 16 Juli 2008
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 1987781

Voorgaande reizen:

10 Juli 2023 - 15 September 2023

Een echt avontuur.

06 Juni 2022 - 10 Augustus 2022

Op een andere manier.

24 September 2018 - 06 September 2019

Voor de tweede keer.

22 November 2017 - 06 Maart 2018

Acht in een?

05 Oktober 2016 - 16 Januari 2017

Naar de andere kant .....

11 September 2015 - 18 December 2015

Rondtrekken door midden Europa met de tent.

16 September 2014 - 17 December 2014

Op weg naar Afrika.

20 Mei 2012 - 24 Januari 2013

"Een lach kent alle talen"

27 September 2011 - 20 Januari 2012

Totaal anders maar .......

27 November 2010 - 27 Maart 2011

Het Vervolg

14 Oktober 2009 - 28 Maart 2010

Een nieuw avontuur

26 September 2008 - 13 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: